Jaaroverzicht 2024 Gosse-Jan (NL Rail)

Post hier je beste, mooiste, speciaalste spoorfoto's van 2024
Forumregels
Iedere gebruiker mag één topic openen, dus gebruik hem goed. Een topic mag uit maximaal 12 foto's bestaan, dit is dus gemiddeld één foto per maand. Het mooiste is natuurlijk als er daadwerkelijk één foto per maand wordt geselecteerd, maar dit is niet verplicht. Gebruik als topic titel het volgende formaat: Jaaroverzicht 2024 <je forum (nick)naam>
Plaats reactie
spurt2244
Contacteer:

Jaaroverzicht 2024 Gosse-Jan (NL Rail)

Bericht door spurt2244 »

Voor het jaaroverzicht 2024 heb ik echt foto's moeten zoeken. Reden tot zoeken is omdat er ook veel bussen op foto zijn gezet. Verder in 2024 werd begonnen om het rijbewijs te gaan halen. Door de lange wachttijden bij het CBR is het examen pas in 2025 gepland.

Januari
Voor deze maand is er geen invulling gevonden.

Februari
AfbeeldingLNS 186 454 met graanwagens en gasketels in Nispen by NL Rail, on Flickr
Bedoeling in Nispen was omgeleide Beneluxtreinen en Eurostars op beeld te zetten. Wegens geplande werkzaamheden op de HSL Zuid waren er omleidingen. Alle cargo dat er langs kwam was mooie toeval eigenlijk. LNS 186 454 komt met graanwagens en gasketels langs de Bergsebaan in Nispen gereden onderweg richting Essen en verder België in. Zaterdag 24 februari 2024

Maart
AfbeeldingOmgeleide Beneluxtrein in Moordrecht by NL Rail, on Flickr
Ook in maart werd tijd gestoken in omgeleide Beneluxtreinen en Eurostars. NSI Traxx 186 001 komt met een omgeleide Beneluxtrein langs de Spoorweglaan in Moordrecht gereden als IC 9232 naar Antwerpen en Brussel-Zuid. Deze trein werd omgeleid vanwege werkzaamheden in Schiphol Airport. Zaterdag 2 maart 2024

April
In april was het tijd voor een meerdaagse reis naar België en Luxemburg. Het leverde helaas geen foto op die jaaroverzicht waardig is.

Mei
AfbeeldingNS treinen op de Heuvellandlijn by NL Rail, on Flickr
Op 4 en 5 mei waren er geplande werkzaamheden tussen Sittard - Heerlen. De Intercity's vanuit het noorden naar Maastricht werden verlengd via de Heuvellandlijn naar Heerlen in beide richtingen. Normaal rijden er veelal alleen Flirts en GTW's van Arriva op de Heuvellandlijn. Omgeleide NS treinen waren voor mij reden genoeg om af te reizen naar het zuiden. NS Flow VIRMm 9518 en VIRM 9555 komen door station Houthem-St. Gerlach gereden als Intercity 2962 naar Maastricht en Schiphol Airport. Zaterdag 4 mei 2024

Juni
Begin juni werd er samen met Jonne een dag gestoken in de haven van Emden en we hadden enkele uren tijd voor cargo tussen Emden en Leer. Er stond in de week dat het EK voetbal begon ook een meerdaagse reis gepland naar Duitsland. De deelstaat Rijnland-Palts werd bezocht met de vele vertragingen op het Duitse net bleef er niet zoveel over van die dag. Tijdens de meerdaagse reis stonden er ook in totaal vier plekken aan de Linke Rheinstrecke en Rechte Rheinstrecke gepland. Gelukkig had ik daar geen noemenswaardige vertragingen.

AfbeeldingDSC_0525 (EC 7 uit Hamburg-Altona naar Interlaken Ost loc Sechtem) by NL Rail, on Flickr
DB 101 132 komt met EC 7 langs Sechtem rijden onderweg uit Hamburg-Altona naar Interlaken Ost. Donderdag 13 juni 2024

Juni BONUS
AfbeeldingArriva Vechtdal GTW in Klimmen-Ransdaal by NL Rail, on Flickr
Tijdens Pinkpop in Landgraaf waren er twee Vechtdal GTW's naar Limburg gekomen. Eentje mocht daadwerkelijk rijden tussen Maastricht - Heerlen v.v. . De andere Vechtdal GTW stond stand-by in Maastricht. Arriva Vechtdal GTW 523 komt aan op station Klimmen-Ransdaal als RS 18 uit Heerlen naar Maastricht. Zaterdag 22 juni 2024

Juli
AfbeeldingCentralbahn met EM24 Trein in Düsseldorf-Derendorf by NL Rail, on Flickr
Tijdens het EK voetbal reed er een extra RE trein tussen Dortmund - Köln v.v. . Op de extra RE trein reden enkele omlopen met een oude loc. De extra RE treinen werden aangeduid als EM24. De locs waren reden genoeg om samen met Jonne en Clint Duitsland te bezoeken. CentralBahn 111 174 komt met een stam Dosto rijtuigen als EM24 uit Dortmund Hbf naar Köln Hbf langs station Düsseldorf-Derendorf gereden.
Maandag 1 juli 2024

Juli BONUS
Afbeeldingjuli by NL Rail, on Flickr
In de laatste minuten dat ik op deze stek stond verscheen deze trein ineens de verte. Ik was er wel blij mee omdat er verder niet zoveel aanbod was geweest. RailAdventure 111 029 komt met Sperry Rail International SRS200 langs Hausberger Str. in Porta Westfalica gereden onderweg richting Bad Oeynhausen. 30 juli 2024

Augustus
AfbeeldingCFL Cargo met autotrein in Leer by NL Rail, on Flickr
Sinds de zomer brengt CFL Cargo elke werkdag een autotrein van/naar Emden. CFL Cargo 188 067 komt met een VW autotrein door station Leer gereden onderweg vanuit de richting Bremen naar Emden. Na kopmaken iets voorbij station Leer ging de trein rond 15.30 verder naar Emden.
Maandag 26 augustus 2024

September
AfbeeldingDSC_0515 (VSM 2412 en 2459 met cargo naar Eerbeek Molenallee in Loenen) by NL Rail, on Flickr
Zoals bijna elk jaar werd ook dit jaar Terug naar Toen bezocht bij de VSM. VSM locs 2412 en 2459 komen met cargo langs de Molenallee in Loenen gereden onderweg naar Eerbeek. Zaterdag 7 september 2024.

Oktober 2024
AfbeeldingDSC_0097 (NSI 186 011 met ICR rijtuigen als IC 9235 naar Asd loc IJzerenwegstraat in Kalmthout) by NL Rail, on Flickr
Op 12 oktober werd België bezocht vanwege de omleidingen van de Beneluxtreinen en Eurostars. De omleidingen waren er wegens geplande werkzaamheden aan de HSL. NSI 186 011 komt met ICR rijtuigen als IC 9235 uit Brussel-Zuid naar Amsterdam Centraal langs de IJzerenwegstraat in Kalmthout gereden.

Oktober BONUS
AfbeeldingDSC_0685 (RTX 561-04 met Rasselsteiner naar Rsd en Esn Loc Broekdijk Hulten) by NL Rail, on Flickr
Op 26 oktober werd de lijn Tilburg - Breda bezocht voor omgeleide Eurostars. Al het andere aanbod van treinen was leuk meegenomen. RTX 561-04 komt met de Rasselsteiner langs de Broekdijk in Hulten gereden onderweg naar Roosendaal en verder naar België.

November
AfbeeldingDSC_0068 (TCS 101002 met partyzug uit Alkmaar naar Venlo en Duitsland Loc. Parallelweg West in Cl) by NL Rail, on Flickr
Begin november werd Culemborg bezocht voor de bovenstaande foto. TCS 101002 komt met een partyzug langs de Parallelweg West in Culemborg gereden onderweg vanuit Alkmaar naar Venlo en Duitsland. In Venlo werd de loc gewisseld voor een Duitse loc.

December
Ook voor deze maand werd geen invulling gevonden voor het jaaroverzicht.

Bedankt voor de moeite om mijn jaaroverzicht te bekijken. Laat maar in de reacties achter welke foto's je favoriet zijn.
Ik wens jullie allemaal een gelukkig 2025 toe! Een mooie vooruitblik op 2025 is dat ik het rijbewijs ga halen en ook de auto voor de hobby kan gaan gebruiken.
erica
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2024 Gosse-Jan (NL Rail)

Bericht door erica »

September is mijn favoriet.
RemcoG
Contacteer:

Bericht door RemcoG »

Erg fraai overzicht Gosse-Jan! Oktober BONUS en november zijn absoluut mijn favorieten!
Laatst gewijzigd door RemcoG op ma dec 30, 2024 6:02 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Misschien kunnen we stoomlocs herintroduceren
DDZ7504
Contacteer:

Bericht door DDZ7504 »

Leuk gedaan! Foto's bij Moordrecht word ik sowieso vrolijk van, maar november is/was ook erg leuk!
Ik ben de wolkenlotto aan het winnen.
Rubenr
Contacteer:

Bericht door Rubenr »

Lekker overzicht hoor! De bonus van oktober is mijn favoriet!
Niek65
Contacteer:

Bericht door Niek65 »

Mooie serie, juni bonus springt eruit.
Railling!
Contacteer:

Bericht door Railling! »

Voor mij is het ook de bonus van juni. Topplaat!
GvTrail

Bericht door GvTrail »

Ik kies voor de Juli Bonus
VinceCargo
Contacteer:

Bericht door VinceCargo »

Mooie serie met september als favoriet
Geen handvol, maar een land vol
Luka

Bericht door Luka »

Leuk overzicht! Juni bonus is mijn favoriet
RailWorx
Contacteer:

Bericht door RailWorx »

leuk overzicht, je oktober bonus mag er zeker wezen!
NS1707

Bericht door NS1707 »

Leuk overzicht met twee juniplaatjes als favorieten!
derquinho
Contacteer:

Bericht door derquinho »

Fraai overzicht. September vind ik de mooiste!
Kevinrail

Bericht door Kevinrail »

Mooi jaaroverzicht met veel afwisseling Gosse-Jan. Juli bonus en November zijn mijn favorieten.
Hollandrail
Contacteer:

Bericht door Hollandrail »

Mijn favoriet is november.
Plaats reactie