Januari
Voor deze maand is er geen invulling gevonden.
Februari

Bedoeling in Nispen was omgeleide Beneluxtreinen en Eurostars op beeld te zetten. Wegens geplande werkzaamheden op de HSL Zuid waren er omleidingen. Alle cargo dat er langs kwam was mooie toeval eigenlijk. LNS 186 454 komt met graanwagens en gasketels langs de Bergsebaan in Nispen gereden onderweg richting Essen en verder België in. Zaterdag 24 februari 2024
Maart

Ook in maart werd tijd gestoken in omgeleide Beneluxtreinen en Eurostars. NSI Traxx 186 001 komt met een omgeleide Beneluxtrein langs de Spoorweglaan in Moordrecht gereden als IC 9232 naar Antwerpen en Brussel-Zuid. Deze trein werd omgeleid vanwege werkzaamheden in Schiphol Airport. Zaterdag 2 maart 2024
April
In april was het tijd voor een meerdaagse reis naar België en Luxemburg. Het leverde helaas geen foto op die jaaroverzicht waardig is.
Mei

Op 4 en 5 mei waren er geplande werkzaamheden tussen Sittard - Heerlen. De Intercity's vanuit het noorden naar Maastricht werden verlengd via de Heuvellandlijn naar Heerlen in beide richtingen. Normaal rijden er veelal alleen Flirts en GTW's van Arriva op de Heuvellandlijn. Omgeleide NS treinen waren voor mij reden genoeg om af te reizen naar het zuiden. NS Flow VIRMm 9518 en VIRM 9555 komen door station Houthem-St. Gerlach gereden als Intercity 2962 naar Maastricht en Schiphol Airport. Zaterdag 4 mei 2024
Juni
Begin juni werd er samen met Jonne een dag gestoken in de haven van Emden en we hadden enkele uren tijd voor cargo tussen Emden en Leer. Er stond in de week dat het EK voetbal begon ook een meerdaagse reis gepland naar Duitsland. De deelstaat Rijnland-Palts werd bezocht met de vele vertragingen op het Duitse net bleef er niet zoveel over van die dag. Tijdens de meerdaagse reis stonden er ook in totaal vier plekken aan de Linke Rheinstrecke en Rechte Rheinstrecke gepland. Gelukkig had ik daar geen noemenswaardige vertragingen.

DB 101 132 komt met EC 7 langs Sechtem rijden onderweg uit Hamburg-Altona naar Interlaken Ost. Donderdag 13 juni 2024
Juni BONUS

Tijdens Pinkpop in Landgraaf waren er twee Vechtdal GTW's naar Limburg gekomen. Eentje mocht daadwerkelijk rijden tussen Maastricht - Heerlen v.v. . De andere Vechtdal GTW stond stand-by in Maastricht. Arriva Vechtdal GTW 523 komt aan op station Klimmen-Ransdaal als RS 18 uit Heerlen naar Maastricht. Zaterdag 22 juni 2024
Juli

Tijdens het EK voetbal reed er een extra RE trein tussen Dortmund - Köln v.v. . Op de extra RE trein reden enkele omlopen met een oude loc. De extra RE treinen werden aangeduid als EM24. De locs waren reden genoeg om samen met Jonne en Clint Duitsland te bezoeken. CentralBahn 111 174 komt met een stam Dosto rijtuigen als EM24 uit Dortmund Hbf naar Köln Hbf langs station Düsseldorf-Derendorf gereden.
Maandag 1 juli 2024
Juli BONUS

In de laatste minuten dat ik op deze stek stond verscheen deze trein ineens de verte. Ik was er wel blij mee omdat er verder niet zoveel aanbod was geweest. RailAdventure 111 029 komt met Sperry Rail International SRS200 langs Hausberger Str. in Porta Westfalica gereden onderweg richting Bad Oeynhausen. 30 juli 2024
Augustus

Sinds de zomer brengt CFL Cargo elke werkdag een autotrein van/naar Emden. CFL Cargo 188 067 komt met een VW autotrein door station Leer gereden onderweg vanuit de richting Bremen naar Emden. Na kopmaken iets voorbij station Leer ging de trein rond 15.30 verder naar Emden.
Maandag 26 augustus 2024
September

Zoals bijna elk jaar werd ook dit jaar Terug naar Toen bezocht bij de VSM. VSM locs 2412 en 2459 komen met cargo langs de Molenallee in Loenen gereden onderweg naar Eerbeek. Zaterdag 7 september 2024.
Oktober 2024

Op 12 oktober werd België bezocht vanwege de omleidingen van de Beneluxtreinen en Eurostars. De omleidingen waren er wegens geplande werkzaamheden aan de HSL. NSI 186 011 komt met ICR rijtuigen als IC 9235 uit Brussel-Zuid naar Amsterdam Centraal langs de IJzerenwegstraat in Kalmthout gereden.
Oktober BONUS

Op 26 oktober werd de lijn Tilburg - Breda bezocht voor omgeleide Eurostars. Al het andere aanbod van treinen was leuk meegenomen. RTX 561-04 komt met de Rasselsteiner langs de Broekdijk in Hulten gereden onderweg naar Roosendaal en verder naar België.
November

Begin november werd Culemborg bezocht voor de bovenstaande foto. TCS 101002 komt met een partyzug langs de Parallelweg West in Culemborg gereden onderweg vanuit Alkmaar naar Venlo en Duitsland. In Venlo werd de loc gewisseld voor een Duitse loc.
December
Ook voor deze maand werd geen invulling gevonden voor het jaaroverzicht.
Bedankt voor de moeite om mijn jaaroverzicht te bekijken. Laat maar in de reacties achter welke foto's je favoriet zijn.
Ik wens jullie allemaal een gelukkig 2025 toe! Een mooie vooruitblik op 2025 is dat ik het rijbewijs ga halen en ook de auto voor de hobby kan gaan gebruiken.