Jaaroverzicht 2022 AvVeen]

Post hier je beste, mooiste, speciaalste spoorfoto's van 2022.
Forumregels
Iedere gebruiker mag één topic openen, dus gebruik hem goed. Een topic mag uit maximaal 12 foto's bestaan, dit is dus gemiddeld één foto per maand. Het mooiste is natuurlijk als er daadwerkelijk één foto per maand wordt geselecteerd, maar dit is niet verplicht. Gebruik als topic titel het volgende formaat: Jaaroverzicht 2022 <je forum nicknaam>
Plaats reactie
AvVeen]
Berichten: 16
Lid geworden op: di jun 23, 2020 10:51 am

Jaaroverzicht 2022 AvVeen]

Bericht door AvVeen] »

Zo aan het eind van het jaar komen hier verschillende jaaroverzichten voorbij. Deze keer heb ik toch het idee gegrepen om dit ook eens te gaan proberen. Uiteindelijk heb ik toch nog een aantal leuke platen kunnen maken en bij elkaar kunnen zetten.

Januari
Vrijdagavond 7 januari bleek bij het weerbericht dat het 's-nachts in de Ardennen nog wel eens kon gaan sneeuwen. Hier werd direct besloten om de volgende dag vroeg op te staan en richting Essen te rijden, om vanaf hier per trein naar Coo te gaan. Hiervandaan zouden we lopend, over de hoogvlakten van Spa, richting station Spa-Geronstere gaan. Nadat wij aangekomen waren op Coo vertrok iets later de retourtrein met Luik als eindbestemming.

Afbeelding

Maart
In maart was er een kleine trip richting de bollenvelden om wat uit te proberen en ervaring op te doen met goede plekjes langs deze route. Ofwel gewoon lekker wat proberen. In een veld vol met narcissen kwam deze leuke foto als resultaat.

Afbeelding

Mei (1)
Begin mei was ik in Friesland bij Boazum voor een opname als voorbereiding voor het beveiligen van deze NABO. Gelijk maar een leuke foto gemaakt van deze Wink onderweg naar Leeuwarden. Inmiddels is deze NABO voorzien van overwegbomen en -bellen en is er een oerwoud aan hekken geplaatst rond deze overweg.

Afbeelding

Mei (2)
Tijdens een leuke wandeling nabij Dorst eventjes wat geprobeert met standpunten langs de lijn, omgeving en de langsrijdende treinen. Al met al vond ik dit persoonlijk een geslaagde foto.

Afbeelding

Juni (1)
Juni was een leuke maand, vooral met het werk. Nadat het in april niet gelukt was vanwege een coronabesmetting kreeg ik toch nog een kans. Voor wat werkzaamheden op Amsteram centraal moest er een werktrein worden geregeld voor de aan- en afvoer. Uiteindelijk werdt dit een hele mooie trein met voorop de E-loc van Strukton Rail en achterop de 2205 van SHD. Hier bij Hulten onderweg naar Amsterdam Westhaven.

Afbeelding

Juni (2)
Op zaterdagochtend 25 juni wordt er hard gewerkt op Amsterdam Centraal. Met het mooie ochtendlicht levert dit een sfeervolle plaat op van oa de stopmachine die bezig is om spoor 3 op de juiste ligging te krijgen.

Afbeelding

Juni (3)
De eerder genoemde SHD 2205 was de loc van dienst tijdens de werkzaamheden. Een haast historisch beeld ontstond hierdoor weer. Een 2200 onder de kap van Amsterdam CS! Na deze weekendwerkzaamheden heeft deze loc de trein weer naar Roosendaal retour gebracht.

Afbeelding

Juli
In een lang weekend werd gebruik gemaakt van het 9-euro-ticket. Hierdoor was ik op een compleet andere tijd op Köln Hbf als normaal. Hierdoor kwam ik verschillende retourritten tegen van treinen die ik eerder enkel de andere kant op tegenkwam of moest hebben. Zo ook ICE 104 en EC 6.

Afbeelding

Augustus
In augustus was het weer tijd voor een wandelvakantie. Ditmaal door noord/oost Frankrijk. Het eerste weekend zaten wij in een huisje in Rembercourt-sur-Mad, pal aan de spoorlijn. Naast wat goederenverkeer rijdt hier een enkele keer per dag een pasagierstrein voorbij. Dat moest natuurlijk even aanschouwd worden.

Afbeelding

Oktober (1)
In oktober werden er flinke werkzaamheden aan de perrons op Venlo uitgevoerd. Carin was de loc van dienst voor het rangeren van de benodigde werktreinen.

Afbeelding

Oktober (2)
In oktober was het ook nog tijd voor een leuke wandeling in de omgeving van Kootwijk. Geheel onverwachts, ik was tenslotte aan de wandel, trof ik gewoon een IC Berlijn aan, onderweg naar Amsterdam. Een geheel toevallige en mooie treffer.

Afbeelding

November
Tot slot een leuke en alternatieve afsluiting in november. Aan het eind van het jaar werden in rap tempo nog verschillende NABO's verwijderd. Zo ook bij Harculo. 's-nachts om half 1 rijdt de laatste trein voorbij en vervolgens was het enkel nog wachten op het vrijgeven van het baanvak.

Afbeelding

Hopelijk gaat dit gelijk goed met de foto's. Voor nu nog een goede jaarwisseling en een gezond en spoors 2023 toegewenst!
Gebruikersavatar
RemcoG
Berichten: 345
Lid geworden op: do jan 31, 2019 4:48 pm
Locatie: Omgeving Zbm
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2022 AvVeen]

Bericht door RemcoG »

Het is goed gegaan met de foto's! ;) Leuk gevarieerd overzicht. De 2205 onder de Amsterdamse kap vind ik de mooiste.
Misschien kunnen we stoomlocs herintroduceren
Plaats reactie