Venlo
1.

Als eerste arriveert de Locon 9905 met de jaarlijkse Wintershuttle 13483 uit Utrecht bestaand uit 11 rijtuigen. CentralBahn zal de trein hier overnemen en naar zijn bestemming brengen.
2.

Nadat de Locon 9905 is afgerangeerd wordt de fraaie CentralBahn 1042 520-8 voor de trein geplaatst. Met een kwartier vertraging wordt naar Duitsland vertrokken om uiteindelijk het Oostenrijkse Bludenz en Bischofshofen te bereiken.
3.

Nadat de NSR 1741 de gecombineerde Ski-trein en Alpen Expres 13417 naar Zell am See en Bischofshofen bestaand uit maar liefst 14 rijtuigen tot Venlo heeft gebracht neemt Werbelok 115 509-2 met reclame voor "80 Jahre DB AutoZug" de trein hier over om met een kleine vertraging Duitsland in te vertrekken.
4.

Als derde wintertrein op de avond komt de NSR 1745 binnen met Alpen Expres 13411 naar Landeck en Zell am See. Achter de locomotief bevind zich een wel heel bijzonder extraatje; namelijk het koninklijk rijtuig SR10; Prins Willem-Alexander, prinses Maxima, Amalia, Alexia en Ariane gingen namelijk op wintersport naar Lech en kozen als vervoersmiddel de trein; hopelijk is het ze goed bevallen en nemen ze in de toekomst vaker de trein. Door dit extra rijtuig was de trein in totaal 15 rijtuigen lang, en paste daardoor precies langs het perron.
5.

Zodra de NSR 1745 afgerangeerd is wordt de DB 101 057-8 voor de trein geplaatst en vertrekt de trein met 20 minuten vertraging naar Landeck en Zell am See.
6.

Als vierde trein komt Alpen Expres 13413 uit Utrecht binnen. Nadat de NSR 1766 is afgerangeerd wordt de DB 101 077-6 voor de trein geplaatst en wordt er met zo'n 10 minuten vertraging vertrokken naar Landeck. De trein bestaat uit "slechts" 9 rijtuigen en is daarmee de kortste van de avond.
7.

Tot slot arriveert de NSR 1760 met de laatste wintersportrein van de avond; namelijk de gecombineerde Ski-trein en Alpen Expres 13415 naar Zell am See. Werbelok 101 042-0 "Ecophant" neemt de uit 13 rijtuigen bestaande trein hier over en vertrekt 5 minuten later dan gepland naar Duitsland om de reizigers een (hopelijk) plezierige vakantie te bezorgen.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=37X-QEQu0hw[/youtube]
Deze avond konden er 5 verschillende treinen met in totaal 10 verschillende locomotieven worden vastgelegd;
- Als eerste komt Wintershuttle 13483 met als bestemming Bludenz en Bischofshofen met de Locon 9905 aan, de fraaie CentralBahn 1042 520-8 neemt de trein over om met een kwartier vertraging naar Duitsland te vertrekken.
- Vervolgens komt de NSR 1741 met de gecombineerde Ski-trein en Alpen Expres 13417 naar Zell am See en Bischofshofen binnen; de 115 509-2 met reclame voor "80 Jahre DB AutoZug" neemt de trein over om met een kleine vertraging te vertrekken.
- Als derde trein komt de NSR 1745 binnen met Alpen Expres 13411 naar Landeck en Zell am See met een wel heel bijzonder rijtuig achter de locomotief, namelijk het koninklijk rijtuig SR10; Prins Willem-Alexander, prinses Maxima, Amalia, Alexia en Ariane gingen op wintersport naar Lech. De 101 057-8 neemt deze trein met 20 minuten vertraging mee Duitsland in.
- Vervolgens arriveert de NSR 1766 met Alpen Expres 13413 uit Utrecht naar Landeck, hier neemt de DB-AG 101 077-6 de tractie over om 10 minuten vertraagd te vertrekken.
- Tot slot arriveert de NSR 1760 met de laatste trein; de gecombineerde Ski-trein en Alpen Expres 13415 naar Zell am See. Werbeloc 101 042-0 "Ecophant" vertrekt met deze trein 5 minuten later dan gepland naar Duitsland.