
In januari lag er enkele dagen sneeuw en het was mooi grijs, dus werd zolang er sneeuw lag in het Venlose bos gestaan. RTB Cargo V203 met Pannonia ethanolketeltrein uit Hongarije rolt door het Venlose bos op weg naar Botlek op 23 januar 2019.
Februari

RRF 4402 + RRF24 met lege Fordtrein uit Sloehaven naar Venlo en uiteindelijk het Roemeense Craiova. Passeert op 13 februari 2019 Sevenum.
Maart

Lineas 7867 + 7869 met lege kalktrein uit Millingen (Rheinberg) naar Yves-Gomezée, langs Belfeld op 21 maart 2019.
April

LTE Netherlands 189 212 met containertrein van Waalhaven-Zuid naar Mannheim en Wörrth op 24 april 2019 langs Oisterwijk.
Mei

Op 26 mei 2019 vertrokken we naar Solingen, na een melding dat de SBB Cargo Vectron met de Winner onderweg was naar Wuppertal. De SBB variant hadden we nog niet en kon deze dag voor het eerst vereeuwigd worden. SBB Cargo 193 477 met met vol beladen Winner Spedition-trein van Piacenza (Italië) naar Wuppertal-Langefeld. Heeft nog enkele kilometers te gaan als Solingen wordt gepasseerd.
Juni

Op 1 juni 2019 werd een dagje in Saarland doorgebracht. Het hoofdoel was de fraaie SaarRail 151.
SaarRail 1515 161 met torpedo trein, beladen met vloeibaar staal, van Dillingen naar Völklingen. Door station Bous.
Juli

In december 2019 nam NS afscheid van het getrokken dubbeldeks materieel. In juli 2019 kon ik een DDAR nog op een ongewoon traject voor de lens krijgen. Door werkzaamheden tussen Sittard en Maastricht werd de Born kolentrein en de onderhoudsritten omgeleid via Heerlen.
NS DDAR 7315 + 1741 + 1749 + DDAR 7376 van Amersfoort naar Maastricht, langs het fraaie station van Klimmen-Ransdaal op 10 juli 2019.
Augustus

LTE ontving in 2019 drie nieuwe Traxx 186, die in fel blauwe kleur geleverd werden, maar nog zonder stickers.
LTE 186 941 met containertrein van Maasvlakte-West naar Mannheim, langs Hulten op 7 augustus 2019.
September

Oktober

November

December

DB Cargo Nederland 186 492 met BASF keteltrein van Antwerpen BASF naar Ludwigshafen BASF, langs Menden op 21 december 2019.