1.

In de avond is de geel/grijze 6416 van DB Schenker zojuist vanaf Emmtec aangekomen met een zestal lege ketelwagens op het emplacementje na het station waar vroeger de lijn naar Stadskanaal aansloot. Nadat de loc is omgelopen zal de trein met -90 vertrekken als trein 63480 via Almelo naar Sittard om daar bij Sabic beladen te worden met Caprolactam.
Almelo
2.

Met -90 is de trein iets voor 12 uur in de avond aangekomen uit Emmen. De machinist mag hier genieten van een pauze waarna hij de trein volgens dienstregeling verder zal rijden naar Hengelo en Lochem, om daar met een collega van trein te wisselen die verder zal rijden naar Sittard om de wagens uiteindelijk bij Sabic in Geleen-Lutterade af te leveren.
Hengelo
3.

Inmiddels is het 1:15 in de nacht als de trein 63480 uit Emmen binnenkomt Hier zal de loc omlopen door letterlijk een "rondje" om het station heen te rijden. Vervolgens zal de trein via Zutphen en Venlo naar Sittard rijden.
4.

De loc is inmiddels omgelopen en staat met de trein uit Emmen gereed om te vertrekken naar Sabic in Geleen-Lutterade. Met -30 vertrekt de trein naar Lochem om daar een half uur op de tegentrein te wachten om zo te kunnen kruisen en de geplande personeelswissel uit te kunnen voeren.
Almelo
5.

Na de wisseling van het personeel op station Lochem kan zowel trein 63480 van Emmen naar Geleen-Lutterade als trein 63840 in omgekeerde richting zijn weg vervolgen. Inmiddels is het 3:30 in de nacht als de verkehrsrote 6413 van DB Schenker met trein 63840 aangekomen is op station Almelo. De 9 Nacco ketelwagens van het type Zacens zijn bij Sabic in Geleen-Lutterade beladen met Caprolactam en gaan naar Emmtec in Emmen voor de productie van Nylonkorrels. Voor de machinist zit zijn dienst er nu op en zal weer huiswaarts keren, over zo'n 2,5 uur zal een andere machinist de trein naar Emmen brengen.