De nobele strijd om de plaat van de maand barst hier los. Wiens meesterwerk zal een maand lang verschijnen als de header van dit prachtige forum? Misschien wel die van jou!
Forumregels
De fotowedstrijd start op de 1ste van iedere maand en wordt gesloten op de 24ste. Op de 24ste wordt er een poll gemaakt waarin gestemd kan worden op de foto's, die stemming loopt dan voor ween (tot +-/ de laatste dag van de maand), waarna dus de winnaar bekend wordt gemaakt en de nieuwe wedstrijd weer wordt gestart.
Iedereen die mee doet aan de wedstrijd verklaart zich automatisch akkoord met de onderstaande regels.
Wedstrijd regels
1. Er mag maximaal 1 foto per gebruiker worden ingezonden elke maand.
2. De ingezonden foto moet door de gebruiker zelf zijn gemaakt.
3. Boven de foto-inzending moet het woord Foto worden geplaatst met het nummer van de inzending (eerste inzender Foto 1, tweede inzender Foto 2 etc.)
4. Het is toegestaan om een korte uitleg te geven onder de ingezonden foto.
5. Na de plaatsing mag de foto niet meer worden gewijzigd.
6. De maximale upload afmeting van een foto tijdens de wedstrijd is een breedte van 800 pixels. (Deze wordt ook ondersteund door Flickr.)
7. Foto’s ingezonden na de sluitingsdatum doen niet mee aan de wedstrijd.
8. De winnaar van de Foto van de Maand-verkiezing mag de maand erna niet deelnemen aan de verkiezing.
9. Inzenden kan t/m 18:00 uur op de 24e dag van de desbetreffende maand.
10. Stemmen kan vanaf 18:00 op de 24e dag en dient anoniem te gebeuren. Op jezelf stemmen is niet toegestaan.
11. De foto van de maand zal daarna in de volgende maand binnen 7 dagen verschijnen boven aan dit forum.
12. Mogelijke thema's zullen worden gepresenteerd in de eerste post van het topic. Suggesties kunnen ten alle tijden worden geplaatst in het daarvoor bedoelde onderwerp 'onderwerpen voor de foto van de maand gezocht'
Over de foto
13. De foto mag geen winnende foto zijn uit eerdere edities van de foto van de maand verkiezing.
14. De foto moet een landschapsformaat hebben, bij voorkeur met een verhouding van 3:2. (Deze verhouding is standaard bij de meeste spiegelreflexcamera's. Deze verhouding is nodig voor een optimale plaatsing van de foto in de header template. Zorg ook voor genoeg marge aan de linker en rechter kant tussen de trein en de rand van de foto.)
15. De winnaar moet in staat zijn een exemplaar van de foto kunnen leveren met een afmeting van 2048 pixels breed. (Dit wordt inmiddels ook ondersteund door Flickr, maar is geen vereiste. De foto opsturen binnen 5 dagen via een privé bericht naar het beheer is ook toegestaan.)
16. Het beheer heeft de mogelijkheid een foto af te keuren voor de header als deze niet aan de eisen van 14. en 15. voldoet. In dit geval verschijnt de tweede plaats als header op het forum, de eerste plaats blijft uiteraard de winnaar van de maand.
De veerdienst tussen Puttgarden en Rødby wordt in een halfuursdienst uitgevoerd door de rederij Scandlines met vier schepen. Op elk van de schepen is ruimte voor één ICE-TD of twee Deense IC3 stellen. Vanzelfsprekend gaat niet elk half uur een trein op de boot.
DSB 605 514 is net als EC233 van Hamburg naar Rødby vertrokken uit het station van Puttgarden en rolt nu stapvoets het schip de Prins Richard binnen voor zijn 45 minuten durende overtocht naar Denemarken. Door werkzaamheden reden de treinen niet helemaal door naar Kopenhagen. Rechts naast de boot is de Fehmarnbelt en een stukje Denemarken te zien. Links ligt het schip Prinsesse Benedikte te wachten op vertrek.
Vanwege het Bello Festival bij de Stoomtram Hoorn-Medemblik pendelde de Stoom Stichting Nederland twee dagen lang tussen Enkhuizen en Hoorn om zo de historische driehoek met stoomtram (Hoorn-Medemblik) en veerboot (Medemblik-Enkhuizen) compleet te maken. Met loc 65 018 op kop komt de trein hier het station Bovenkarspel-Grootebroek binnenrijden vanuit Enkhuizen. Rechts zijn goed de voormalige insteekhavens van vaarveiling 'De Tuinbouw' te herkennen. Hier legden vroeger de boeren met hun schuiten aan om hun handel aan te bieden. Eenmaal verkocht kon het direct per trein verder vervoerd worden, want op elke havenarm lag een spoor. Dit alles kon ook nog eens overdekt gebeuren: de betonnen pilaren van de overkapping staan er nog altijd. Meer hierover bij Railtrash.
Op 10 maart 2017 bracht CapTrain 1619 een BM73 stel van Haarlem werkplaats naar Bad Bentheim.
We zien CT 1619 met aan de haak NSB BM73 stel 73041 passeert Halfweg als trein 47619 (Hlmwpl - Bh) op weg naar Bad Bentheim.
Op de zonovergoten 22 februari kwam Captrain erg laat aan bij Enerco in Born om 13 Eanos-wagens te laten beladen met kolentrein. Dit deed mijn vermoeden opwaaien dat er wellicht een plaatje aan de kade-zijde van het terrein in zat vandaag. Zo'n 4 uur later zien we inderdaad eenling 6601 van Captrain met de inmiddels beladen wagens het terrein van Enerco verlaten, badend in een heerlijk voorjaarszonnetje. De wagens zullen worden gewogen voor een correcte afrekening en correcte vastlegging van de wagengewichten in de (ProRail)systemen. Links een beeld een vrachtschap die beladen wordt door de kenmerkende laadkraan. De treinen worden al enige tijd geladen met shovels.
FOTO 10
Veel dichter langs het water ga je ze niet krijgen denk ik.. In Faro (Portugal) rijden de sprintertjes naar Vila Real de Santo Antonio langs de oude stadsmuren, grenzend aan de rivierendelta. Bij vloed ligt de spoorlijn maar zo'n anderhalve meter boven het water, een bijzonder gezicht om te zien! Hier RE5712 uit Vila Real de Santo Antonio naar Faro met dieselstelletje 0457.
FOTO 12
Eind juni 2018 werd enkele dagen langs de Elbe gespendeerd om treintjes te spotten. Eén van de fraaiere stekken die we aan deden was in Ústi Nad Labem Strekov. CD Cargo 123 028 met beladen Skoda autotrein langs de Elbe bij Ústi Nad Labem Strekov op 28 juni 2018.
FOTO 13
RTB Cargo 186 110 (in Railmagazine outfit) met containertrein uit Maasvlakte naar Blerick, steekt op 16 juli 2015 in Helmond de Zuid-Willemsvaart over.
Waar het nu RFO is die met regelmaat met staalwagens via de Kennemerlijn rijdt, was dat 3 jaar geleden DB Schenker, die nu kopmaakt in Beverwijk op nieuwe sporen. Loc 1604 is op 13 augustus 2015 onderweg met trein 61262 naar Beverwijk, wanneer de vijver bij Heemskerk gepasseerd wordt. Opvallend waren de groene B-Cargo wagens direct achter de loc. Het is goed te zien dat het verre van windstil was!
Op woensdagmorgen de elfde juli 2018 reed de RRF 4402 met een fraaie keteltrein van IJsselmonde naar Bad Bentheim. De trein passeert de fotograaf in Moordrecht waar gelukkig een groot zongat op het moment van doorkomst aanwezig was.
Laatst gewijzigd door NS1707 op di jul 24, 2018 11:28 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
De stemronde is weer geopend. Er kan gestemd worden tot en met 31 juli 20:00. Ieder forumlid heeft drie stemmen. Het stemmen dient anoniem te gebeuren en op jezelf stemmen is niet toegestaan. Succes .