Op dinsdag werd begonnen in een weiland net ten noorden van Frutigen.

Daar kwam BLS met de Lötschberger voorbij, die eenmaal per uur over de oude Bergstrecke rijdt.

Ook SBB met een intercity kon worden vastgelegd.

De TTS/Jost Group-trein naar België werd getrokken door SBB 11672 en 11336.

De Wetron-trein naar Kaldenkirchen is een van de omleiders door de werkzaamheden bij Luino.
Hierna werd besloten om een stukje de berg op te rijden en bij Blausee-Mitholz te gaan staan. De treinen rijden hier in een keerlus, waardoor je eerst de treinen boven je hoort rijden en een minuut of vijf later verschijnen ze dan in beeld.

Hier natuurlijk ook ieder uur de Lötschberger.

De RoLa naar Freiburg met 485 009 en 485 007.

Een Re 12/12 van SBB met een intermodale trein.

DB Cargo kwam voorbij met de Lannutti-trein naar Charleroi.
Het volgende fotopunt op de lijst was de bekende stek bij Spiez langs de Thunersee.

Toen we goed en wel aangekomen waren op de stek werden we verrast door BLS 186 109 en 186 101 die met de Samskip-trein via het tegenspoor voorbijkwamen.

De eerste intercity reed met werbelok 460 085.

Deze TGV Duplex passeerde leeg richting Spiez.

SBB Cargo met een intermodale trein.

En natuurlijk ook hier een RoLa


De EuroCity naar Milaan met een Pendolino.

Een ICE1-treinstel onderweg vanuit Berlijn naar Interlaken Ost.

Ook de TTS/Jost Group-trein naar Italië konden we hier nog op de foto zetten.
Om deze keer de Coop-trein niet te missen werd op tijd vertrokken naar Einigen.

Eerst kwamen nog deze Crossail-locs in SBB-dienst met de Mortara naar Rotterdam langs.

De volgende trein werd getrokken door de groene 420 330.

Het ICE1-treinstel gaat weer terug naar Duitsland.

Na nog een intercity kwam dan railCaro 465 018 de bocht om met de Coop-trein naar Niederbottigen.
Omdat je op deze stek geen seinen kunt zien moet je continu 'paraat' staan voor een eventuele trein die de bocht om komt gereden. Mede vanwege de brandende hitte was dit niet echt uit te houden en daarom liepen we de bocht door naar de andere stek bij Einigen. Hier staan wel seinen dus kun je rustig op een stoeltje onder een paraplu wachten op wat komen gaat. Daarom werd de rest van de dag op deze stek doorgebracht.

SBB Cargo 420 289 lijkt het niet echt moeilijk te hebben met deze silowagen.

Een IC richting Spiez.

Vanuit Spiez kwam SBB langs met een intermodale trein.

De Mortara-shuttle uit Gent werd getrokken door BLS 485 011 en 486 507.

Een SBB 923 met korte buurtgoederentrein.

De Cargobeamer uit Domodossola naar Kaldenkirchen en Köln werd getrokken door BLS 475 401.

SBB 420 289 heeft de silowagen ingeruild voor een aantal wagens beladen met cement.

Een geheel rode Re 12/12 met intermodale trein.

De groene 460 080 trok een trein uit Brig naar Basel.

We sloten de dag af met een LKW Walter-trein.
Het resultaat van de woensdag volgt in deel 3.