We trappen af in een grijs Treuchtlingen op een grijze 18 september 2015 met 151 135:

DB railbouwtreintje met 293 009:

Het weer laat het nu helemaal afweten, net als de fotograaf ter plekke, die Treuchtlingen afsluit met 189 930 richting Würzburg:

Veel foto's te Treuchtlingen mislukten, mede door het slechte weer, zodat er via Nürnberg naar Weissenfels via de Frankenwaldbahn (die nu tot 3 september 2016 dicht is) gereisd wordt.
Te Naumburg besluit ik even te wachten en wordt daarvoor bestraft met 52 8154 met twee rijtuigen, die op weg is naar het Bw Arnstadt, waar op 19 en 20 september het jaarlijkse Bw Fest gehouden zal worden.

Op zaterdag 19 september 2015 wordt het Bw Arnstadt aangedaan voor het jaarlijkse Bw Fest. De loks zijn er, de mensen zijn er, maar de zon laat het lelijk afweten die dag, zodat het aantal impressies aan de geringe kant is.
SüdThuringenBahn heeft een RegioShuttle, die reclame voor de regio maakt. STB VT 124 staat voor het seinhuis als tentoonstellingsobject:

V 60 1100, een V 60-Ost, die opvalt door haar wat afgeronde ruiten in de cabine:

V 36 274 staat op de draaischijf. Deze lok was in dienst van de BAOR (British Army Over the Rhine) en een NATO-lok in het Oostblok te zien is altijd wel wat apart.

Taigatrommel 120 274 op de draaischijf:

Heel soms breekt de zon door en zet Ludmilla 131 072 in het licht:

Te gast is 52 8195 uit Nürnberg. HIer bij de bekoling:

Vroeger een particuliere lok, later door de DRG en de DR ingelijfd: 91 6580

Het weer liet goede foto's niet echt toe -en ik heb de neiging, treinen van erg dichtbij te fotograferen c.q. te centraal te plaatsen, waardoor soms de omgeving verloren gaat. De volgende dag, 20 september, wordt vooral besteed aan het naar huis reizen met het streven, de ICE van 15;24 uit Duisburg te pakken. Als ik die mis, rijdt de eerstvolgende drie uur later. Met mooi weer zou ik niet geaarzeld hebben, maar de laatste dagen van deze InterRail bleef het gewoon te slecht zodat er naar huis gegaan wordt. Vanuit Weissenfels (waar ik overnachtte na Arnstadt) wordt er via Halle, Hannover en Duisburg naar huis gegaan. Slechts een paar prentjes konden gemaakt worden.
De perrons op Grosskorbetha (overstap op de trein naar Halle) zijn sinds een jaar in de richting van de Leuna-Werke een stuk ingekort. Het fotograferen van cargo's op het station -waar ik mijn overstap heb gepland, is dan wat lastig. Net als het weer, maar daar trekt Akiem 37030 zich op 20 september 2015 niets van aan.

Net zo min als de afgestelde MRCE 145 086, in dienst bij Rheincargo. Ook te Grosskorbetha:

We sluiten af met de Hamburg-Köln Express te Duisburg Hbf, met ES 64 U2-036 (de enige HKX die nog stickers heeft) met de trein naar Köln. 'Mijn' ICE zal op tijd Duisburg Hbf binnenkomen, maar twintig minuten te laat vertrekken doordat een trein volgepakt met voetbalsupporters de boel ophoudt. Een wat chagrijnig einde van de vakantie.
