Op 7 juni werd van Brunnen via Basel, Straatsburg en Saint-Die naar Longwy gereisd. Deze lastige rit is 's zondags de enige directe verbinding tussen Basel en Nancy via Straatsburg, behalve de dagelijkse trein tussen Basel en Brussel en de reserveringsverplichte TGVs. Om in Longwy uit te komen had ik vrij weinig keuze, aangezien het niet-TGV-verkeer in Frankrijk op veel plekken een ramp is met slechts een paar treinen per dag.
In Basel SBB is EasyJet met 460 063 geland en in de betonnen krochten gefotografeerd:
460 063 Basel 7VI15a by leon2711schrijversIn Strasbourg-Ville staat 25606 -nog in de oude kleuren van het Parijse voorstadsverkeer- met een extra trein gereed:
25606 Strabu 7VI15 by leon2711schrijversYoyo (Frans voor rangeerlok) Y 7624 staat in de originele kleuren te Strasbourg:
Y 7624 StraBu 7VI15 by leon2711schrijversVroeg in de ochtend van de 8e vertrok ik uit Longwy. Te Rodange rangeert CFL 301 (ex/Arbed) vanuit de trein gefotografeerd:
CFL 103 Rodange 8VI15a by leon2711schrijversSpotten op Thionville. Helaas reed ik eerst door naar Metz, waar niets te halen viel. Terug in Thionville schitterden de cargo's door afwezigheid. Slechts een omlopen van Akiem-huurling in CFL Cargo dienst 75109 is de magere oogst -en dan nog tegen de zon in:
75109 ThiVi 8VI15c by leon2711schrijversNet voordat ik ontmoedigd besloot mijn geluk op Bettembourg te wagen, kwam -tegen de zon in- 60136 met een werktreintje doorrijden in Thionville:
60136 ThiVi 8VI15 by leon2711schrijversOp 8 Juni 2015 stond Vossloh/CFL 1510 korte tijd te zonnen in Bettembourg:
1510 BetBourg 8VI15a by leon2711schrijversDan maar een geparkeerd werktreintje met CFL 1032 in Bettembourg:
1032 BetBourg 8VI15 by leon2711schrijversBettembourg leverde verder geen cargo's, dus dan maar in Esch-sur-Alzette geprobeerd. Helaas. De hoogoven daar is stilgelegd en bevindt zich in afbraak, zodat ook daar geen goederen te scoren vielen voor mij )of ik had pech dat het maandag was'. CFL 3011 met een DoSto was de enige oogst:
3011 Esch 8VI15 by leon2711schrijversDie avond overnachtte ik stevig teleurgesteld in Arlon. Voor het slapen gaan nog even de 1357 met de trein Basel-Brussel gefottografeerd.
1357 Arlon 8VI15b by leon2711schrijversOp 9 juni werd geprobeerd wat in Luxembourg Gare te doen alvorens via Luik en Brussel naar Oudenaarde te gaan waar mijn laatste overnachting was. Ooit had elke CFL 4000 wel reclame; toen ik aanwezig was, moest ik het met 4012 met CFL Cargo stickers doen...
4012 LUX 9VI15b by leon2711schrijversOoit actief op het staalcomplex van Esch-sur-Alzette, nu op sollicitatiegesprek in Luxembourg Gare staat CFL 317, die ooit van Arbed was:
CFL 317 LUX 9VI15 by leon2711schrijversIn Gent Sint-Pieters werd 2708 op de plaat gezet. Door een verkeerd genoteerd adres te Oudenaarde kon een gepland avondje spotten op Gent niet doorgaan daar ik in Oudenaarde drie uur verspeelde alvorens ik mijn adresfout had opgemerkt. Een vervelend einde van een InterRail, die bijna niet was doorgegaan, maar in Tsjechië en Slowakije volop successen bood alvorens te Erstfeld af te sluiten. Maar we waren nog niet thuis:
2708 GentPiet 9VI15 by leon2711schrijvers