Toch kon er geplaat worden en we beginnen te Kufstein, waar de enige cargo van die ochtend (4 juni was Frohnleichnam, in Duitsland en Oostenrijk een katholieke feestdag) bestaat uit 186 288 met gevolg:

Aangekomen in Brennero vallen mij de moedeloze vluchtelingen op en terwijl ik daaraan denk, gaat het dagelijkse leven in Brennero door, ook voor Trenitalia 405 039:

RTC EU43-003 trekt een staaltrein uit Brennero richting Trento:

KombiRail 185 665 staat met drie TRAXXen op rust in Brennero:

Naar München, waar een paar plaatjes werden genomen voordat de terugrit naar Kufstein werd aangevangen. De hoop, dat er nu wél een resto in de EC aanwezig was, kwam niet uit, maar ik besloot de volgende trein niet af te wachten. Maar goed ook, want deze ICE-T zou met meer dan +240 in Kufstein aankomen. De nieuwe van DB Regio heet 245, waarvan 005 klaar staat voor de rit naar Mühldorf en op dit forum mag komen:

Vijf jaar na dato feliciteert Arriva/ALEX 183 001 de Duitse spoorwegen nog steeds:

In de avond keert de fotograaf terug in Kufstein en neemt 186 284 op de korrel:

Lokomotion 186 441 staat rustig te wachten op de volgende i9nzet:

Op- 5 juni werd er via Innsbruck en de VorArlbergroute naar Brunnen bij Erstfeld koers gezet. Onderweg waren krappe aansluitingen, dus veel foto´s zouden er niet gemaakt worden. Maar er was wel het vooruitzicht van veel spotten op Erstfeld. Niet dus, want bij de laatste overstap besloot mijn in China vervaardigde rugzak ermee op te houden toen alle bevestigingspunten van de linker draagriem tegelijk afbraken! Zodat eerst te Brunnen in een sportzaak een grote rugzak voor 60 euri gekocht werd. Eens was één euro 1 1/2 Zwitserse Franks, dank zij de Griekse schuldencrisis is het 1-1 voor de Zwitsers geworden en besloot ik mijn dure Frankli uit te sparen.
Toch wordt er wat gedaan.
In Innsbruck Hbf staat 1216 016 klaar voor vertrek, terwijl C-130 Hercules transportvliegtuigen van de Amerikaanse luchtmacht regeringsleiders naar de voor dat weekend geplande G-7 top bij Berchtesgaden invliegen.

Fahnenflücht (desertie)! Van mijn Rebelse Rugzak (Suske en Wiske), die mij er niet van weerhoudt tijdens de laatste overstap op Arth-Goldau SOB 456 091 te fotograferen:

Na de slag om de rugzak beslist te hebben, werd er toch even naar Erstfeld gegaan. Brandweerwagen 9177 011 staat waar eens dieselloks met Tunnelrettungszüge stonden:

Prijsschieten: de Award-winning BLS shuttle wordt Erstfeld uitgeduwd door 186 101:

En met 420 170 met ballasttrein te Erstfeld nemen we afscheid van de dag:

De volgende dag, 6 juni staan de fitness-ritten van enkele oude eloks van SBB HIstoric te Erstfeld op het programma.