19 mei-10 juni 2015| InterRail #11: 31 mei 2015
Geplaatst: zo aug 02, 2015 5:10 pm
Na de Dag van Vrutky werd op 31 mei de gestage terugtocht naar het westen aangevangen. In de planning stond Vrutky--Bratislava hl.st.--Wien Hbf--Leoben. Zodat ik ook nog cultureel bezig zou zijn, want Wien--Leoben is de Semmering-route en díe staat op de lijst van het Wereldcultuurerfgoed van de Verenigde Naties.
We beginnen in Vrutky met een museale Broodtrommel M 152 0004 die vertrekt naar de werkplaats/het spoorwegpretpark Vrutky Nakladi Stanica:
M 152 0004 Vrutky 31V15a by leon2711schrijvers
Voorlopig mijn laatste RegioJet Vectron: 193 205 verlicht mijn afscheid van Vrutky enigzins:
RegioJet 193 205 Vrutky 31V15b by leon2711schrijvers
Het gewone spoor te Vrutky: 162 002 met een stopper naar Rosumberok:
162 002 Vrutky 31V15a by leon2711schrijvers
Waarna te Bratislava hl.st. gereist werd en daar rijdt Prva Slovenske Zeleznica 242 282 met een graantrein door het station. De foto wordt gemaakt, de fotograaf is tevreden en stelt zich bijna te laat de vraag, of er misschien een grap achteraan de trein hangt...
242 282 Bratistanica 31V15e by leon2711schrijvers
..zoiets dus: Prva Slovenska Zeleznica (wat Slowaakse Privé Spoormaatschappij betekent...) Transistor 742 213 in duwdienst.
742 213 Bratistanica 31V15a by leon2711schrijvers
CD 380 004 met EC 'HUNGARIA Praag-Budapest komt ook even langs:
380 004 Bratistanica 31V15a by leon2711schrijvers
ZSR 263 005 'Prinszeska' is in de originele kleuren gehouden en wordt onderwerp van de volgende prent:
263 005 Bratistanica 31V15b by leon2711schrijvers
Met 240 111 wordt -node- afscheid genomen van Bratislava hl.st....
240 111 Bratistanica 31V15 by leon2711schrijvers
Maar níet voordat Metrans 386 002 acte de presence geeft:
386 002 Bratistanica 31V15a by leon2711schrijvers
Node werd afscheid genomen van Slowakije met een RB via Marchegg naar Wien Hbf, dat lastig te fotograferen is omdat de dakkoepel van het gloednieuwe station het zonlicht ongunstig verstrooit. Via Wiener Neustadt werd daarna naar Leoben gereist.
'Schade' - in Nederlands en Duits toepasbaar want te Wiener Neustadt sleept de nederige Taurus 1016 010 de elitaire RailJet het station binnen, waarmee ik de Semmering opga:
1016 010 Wnr Neustadt 31V15 by leon2711schrijvers
Die avond én de volgende ochtend werden door mij in totaal tien cargo's in dat station fotografisch gemist doordat ik op het verkeerde perron stond. Omdat het personeel tijdelijk afgestelde loks op de koppen van de perrons neerzet, konden er ook geen cargo's 'kops' gefotografeerd worden.
Wél wordt op Leoben S-Bahn 4024 120 meegenomen:
4024 120 Leoben 31V15 by leon2711schrijvers
Alsmede 1144 222:
1144 222 Leoben 31V15 by leon2711schrijvers
Laatste foto van die dag is 1116 119, die Leoben binnenkomt:
1116 119 Leoben 31V15 by leon2711schrijvers
We beginnen in Vrutky met een museale Broodtrommel M 152 0004 die vertrekt naar de werkplaats/het spoorwegpretpark Vrutky Nakladi Stanica:

Voorlopig mijn laatste RegioJet Vectron: 193 205 verlicht mijn afscheid van Vrutky enigzins:

Het gewone spoor te Vrutky: 162 002 met een stopper naar Rosumberok:

Waarna te Bratislava hl.st. gereist werd en daar rijdt Prva Slovenske Zeleznica 242 282 met een graantrein door het station. De foto wordt gemaakt, de fotograaf is tevreden en stelt zich bijna te laat de vraag, of er misschien een grap achteraan de trein hangt...

..zoiets dus: Prva Slovenska Zeleznica (wat Slowaakse Privé Spoormaatschappij betekent...) Transistor 742 213 in duwdienst.

CD 380 004 met EC 'HUNGARIA Praag-Budapest komt ook even langs:

ZSR 263 005 'Prinszeska' is in de originele kleuren gehouden en wordt onderwerp van de volgende prent:

Met 240 111 wordt -node- afscheid genomen van Bratislava hl.st....

Maar níet voordat Metrans 386 002 acte de presence geeft:

Node werd afscheid genomen van Slowakije met een RB via Marchegg naar Wien Hbf, dat lastig te fotograferen is omdat de dakkoepel van het gloednieuwe station het zonlicht ongunstig verstrooit. Via Wiener Neustadt werd daarna naar Leoben gereist.
'Schade' - in Nederlands en Duits toepasbaar want te Wiener Neustadt sleept de nederige Taurus 1016 010 de elitaire RailJet het station binnen, waarmee ik de Semmering opga:

Die avond én de volgende ochtend werden door mij in totaal tien cargo's in dat station fotografisch gemist doordat ik op het verkeerde perron stond. Omdat het personeel tijdelijk afgestelde loks op de koppen van de perrons neerzet, konden er ook geen cargo's 'kops' gefotografeerd worden.
Wél wordt op Leoben S-Bahn 4024 120 meegenomen:

Alsmede 1144 222:

Laatste foto van die dag is 1116 119, die Leoben binnenkomt:
