De aftrap op Gliwice Labedy verricht DLA 140 151 met een kolentrein naar het noorden:

In slecht weer rijdt ET22-906 met een kolentrein door Gliwice Labedy. Hierna werd naar Katowice Glowny doorgereist, waar een overstap van een half uur op het programma stond:

Radicaal gemoderniseerde Taigatrommel (M62) 311 D/20 van PCC Rail rijdt door Katowice Glowny:

Normaal ziet een Taigatrommel er zo uit -Rail Polska M62M-009 met kolentrein door Katowice:

PKP PR heeft door achterstallig onderhoud een tekort aan lokomotieven. Aangezien grote delen van Tsjechië en heel Polen beide met 3 kV gelijkstroom geëlectrificeerd zijn, bracht de huur van tien CD 163ers uitkomst. Zodat CD 163 035 met PR rijtuigen op de 28e in Katowice gefotografeerd kon worden:

SM 42-506 rangeert een intercity uit Bydzgodz (Bromberg) in Katowice:

Met de EC naar Breclav werd tot Ostrava hl.n. meegereisd. In Ostrava werd even gespot voordat de laatste etappe naar Zilina via het enorme kolenbekken van Cesky Tesin aangegaan werd. Met een buurtsuper rijdt AWT 740 819 door Ostrava hl.n.:

AWT 189 150 staat klaar om een kolentrein richting Pardubice te slepen:

Eén van mijn doelen voor deze InterRail was de Slowaakse serie dubbelloks 131, waarvan 131 014 acte de presence geeft:

Bijna wordt de fotograaf in het qua weer grijze Ostrava hl.n. verrast door UniPetrol 121 073:

Met PKP dubbellok ET41-151 wordt afscheid genomen van Ostrava hl.n.:

De laatste foto van de dag toont CD 151 011 in Zilina met de trein naar Praag via Ostrava en Kolín. De komende dagen stonden Bratislava en de open dagen van de werkplaats Vrutky Naklasi Stanica op het programma.
