11 april 2014 | Pirna
Geplaatst: ma mei 19, 2014 2:04 pm
Tijdens het Dresdner Dampfloktreffen ben ik voor het eerst naar Pirna gegaan en heb daar een knusse ochtend van 11 april doorgebracht, waarvan hier enige impressies.
PRESS 110 043 PRESSna 11IV14 by leon2711schrijvers
De rivaal voor prent van april 2014: PRESS 110 043 -in reclame voor National Express- schuift door Pirna richting Dresden. PRESS heeft voor haar loks een dubbel nummer systeem, waarbij de eerste drie cijfers de serie (110) en de tweede groep van drie cijfers het eigen volgnummer heeft (043 in dit geval). PRESS nummert haar loks simpelweg op volgorde van verwerving. Deze lok is de 43e lok die PRESS in eigendom verworven heeft en niet zozeer de 43e 110 van PRESS.\
186 141 RPirna 11IV14 by leon2711schrijvers
Railpool huurling 186 141 deed ooit dienst bij de Poolse leasemaatschappij LOTOS Kolej, maar werkt nu losse diensten voor Metrans.
421 397 Pirna 11IV14 by leon2711schrijvers
SBB 421 397 is door Captrain gehuurd voor graantreinen en rijdt hier het rangeerterrein van Pirna op.
E 77 10 Pirna 12IV14 by leon2711schrijvers
E 77 10 duwde de extra trein naar Decín tot Pirna en werd daar afgehaakt omdat de lok geen toelating voor Tsjechië heeft -en daar op eigen kracht niet kan komen tenzij de Duitsers er stiekem een tweespanningslok van hebben gemaakt.
180 008 Pirna 11IV14 by leon2711schrijvers
a propos tweespanningslok. De DB-Knödelpresse 180 008 vertrekt met een Ewalstrein naar Decín=Vychod.
372 012 Pirna 11IV14 by leon2711schrijvers
De Tsjechische versie in het gangbare CD Cargoschema: 372 012 met de LKW Walter richting Tsjechië.
372 010 Pirna 11IV14 by leon2711schrijvers
Hemelsblauw wordt het als de zonnige zaterdag (wie weet een Suske en Wiske titel?) 11 april in Pirna opgeleukt wordt door de enige 371/372-lok in het hemelsblauw, de 372 010, die uit Decin gekomen is en Dresden-Friedrichstadt als eindbestemming heeft.
182 021 Pirna 11IV14 by leon2711schrijvers
S-2 naar Dresden zal geduwd worden door 182 021. Deze Tauri zijn voor deze diensten naar DB Regio gegaan vanwege hun optrekkend vermogen, dat stukken beter is dan dat van de standaard 143ers.
143 883 Pirna 11IV14 by leon2711schrijvers En met 143 883 sluiten we de Pirna-sessie af.
Groetjes van J.

De rivaal voor prent van april 2014: PRESS 110 043 -in reclame voor National Express- schuift door Pirna richting Dresden. PRESS heeft voor haar loks een dubbel nummer systeem, waarbij de eerste drie cijfers de serie (110) en de tweede groep van drie cijfers het eigen volgnummer heeft (043 in dit geval). PRESS nummert haar loks simpelweg op volgorde van verwerving. Deze lok is de 43e lok die PRESS in eigendom verworven heeft en niet zozeer de 43e 110 van PRESS.\

Railpool huurling 186 141 deed ooit dienst bij de Poolse leasemaatschappij LOTOS Kolej, maar werkt nu losse diensten voor Metrans.

SBB 421 397 is door Captrain gehuurd voor graantreinen en rijdt hier het rangeerterrein van Pirna op.

E 77 10 duwde de extra trein naar Decín tot Pirna en werd daar afgehaakt omdat de lok geen toelating voor Tsjechië heeft -en daar op eigen kracht niet kan komen tenzij de Duitsers er stiekem een tweespanningslok van hebben gemaakt.

a propos tweespanningslok. De DB-Knödelpresse 180 008 vertrekt met een Ewalstrein naar Decín=Vychod.

De Tsjechische versie in het gangbare CD Cargoschema: 372 012 met de LKW Walter richting Tsjechië.

Hemelsblauw wordt het als de zonnige zaterdag (wie weet een Suske en Wiske titel?) 11 april in Pirna opgeleukt wordt door de enige 371/372-lok in het hemelsblauw, de 372 010, die uit Decin gekomen is en Dresden-Friedrichstadt als eindbestemming heeft.

S-2 naar Dresden zal geduwd worden door 182 021. Deze Tauri zijn voor deze diensten naar DB Regio gegaan vanwege hun optrekkend vermogen, dat stukken beter is dan dat van de standaard 143ers.

Groetjes van J.