
De rivaal voor prent van april 2014: PRESS 110 043 -in reclame voor National Express- schuift door Pirna richting Dresden. PRESS heeft voor haar loks een dubbel nummer systeem, waarbij de eerste drie cijfers de serie (110) en de tweede groep van drie cijfers het eigen volgnummer heeft (043 in dit geval). PRESS nummert haar loks simpelweg op volgorde van verwerving. Deze lok is de 43e lok die PRESS in eigendom verworven heeft en niet zozeer de 43e 110 van PRESS.\

Railpool huurling 186 141 deed ooit dienst bij de Poolse leasemaatschappij LOTOS Kolej, maar werkt nu losse diensten voor Metrans.

SBB 421 397 is door Captrain gehuurd voor graantreinen en rijdt hier het rangeerterrein van Pirna op.

E 77 10 duwde de extra trein naar Decín tot Pirna en werd daar afgehaakt omdat de lok geen toelating voor Tsjechië heeft -en daar op eigen kracht niet kan komen tenzij de Duitsers er stiekem een tweespanningslok van hebben gemaakt.

a propos tweespanningslok. De DB-Knödelpresse 180 008 vertrekt met een Ewalstrein naar Decín=Vychod.

De Tsjechische versie in het gangbare CD Cargoschema: 372 012 met de LKW Walter richting Tsjechië.

Hemelsblauw wordt het als de zonnige zaterdag (wie weet een Suske en Wiske titel?) 11 april in Pirna opgeleukt wordt door de enige 371/372-lok in het hemelsblauw, de 372 010, die uit Decin gekomen is en Dresden-Friedrichstadt als eindbestemming heeft.

S-2 naar Dresden zal geduwd worden door 182 021. Deze Tauri zijn voor deze diensten naar DB Regio gegaan vanwege hun optrekkend vermogen, dat stukken beter is dan dat van de standaard 143ers.

Groetjes van J.