De aftrap werd gemaakt in Hooge Zwaluwe, waar we vlak na zonsopkomst loc 6512 aan de horizon zien verschijnen met een achttal wagens voor Gefco.

Doordat de baanvaksnelheid op de "Halvezolenlijn" niet meer dan 40 km/h bedraagt, is een inhaalactie vrij eenvoudig. Zodoende zien we opnieuw loc 6512 bij Made passeren met z'n mooie blauwe sleep wagens.

Niet veel later zien we de genoemde loc gereed staan om de sleep wagens bij Gefco naar binnen te duwen. Even daarvoor had de locomotief één lege wagen bij de firma uitgehaald.

Het werk in Oosterhout zat erop en dus werd koers gezet naar Moerdijk, niet ver van Oosterhout gelegen. Aldaar was heuvelloc 6477 druk doende met het bedienen van de bedrijven in de 'Roode Vaart'.

Allereerst werd een sleepje wagens opgehaald bij de firma Solines. (Hoe spreek je dat eigenlijk uit? "So-Lains"?). Dit bedrijf is pas sinds korte tijd actief in het spoorvervoer, een unicum in een tijd waarin kleinschalig vervoer op grote schaal de nek om wordt gedraaid.

Vervolgens haalde loc 6477 een sleepje lege wagens op van de ASA...

...welke daarna werden gebruikt voor het plaatsen van een aantal beladen wagens.
Daarmee waren de rangeerwerkzaamheden nagenoeg afgerond. Enkel nog wat wagens wisselen bij Shell en het samenstellen van de afvoertrein kon beginnen.

Loc 6477 duikt het viaduct onder de A16 door met afvoertrein 62089 van Moerdijk naar Lage Zwaluwe.
Tenslotte werd Zwijndrecht bezocht voor de bediening van de inmiddels beroemde firma Van Leeuwen.

Loc 6425 trekt 12 wagens met buizen de helling bij station Zwijndrecht af. Dit valt niet bepaald onder het kopje kleinschalig vervoer


We zien de fraaie trein hier het complete omloopspoor bij de Kreekweg benutten.
Dat was 'm voor vandaag. Nu maar weer afkicken van de korte mouwtjes
