Op woensdag werd wederom bij Frutigen gestart.

BLS 485 011 en 186 101 trekken de Samskip-trein naar Rotterdam.

BLS 465 013 met een busjestrein.
Ondertussen hadden we te horen gekregen dat er een storing was in de Basistunnel, waardoor er tot ver in Duitsland treinen aan de kant werden gezet. Daarom werd er richting Kandersteg gereden, in de hoop op wat extra drukte over de berg.

Vlak na aankomst kwam BLS 425 170 al langs met een lege zouttrein.

Gevolgd door SBB Cargo met een intermodale trein bergafwaarts.

En natuurlijk ook de Lötschberger van BLS.

De Autoverlad van BLS pendelt ieder half uur op en neer tussen Goppenstein en Kandersteg. Hier heeft loc 425 164 bijna de eindbestemming bereikt.

Vanwege de storing in de tunnel had SBB een pendeltrein ingezet tussen Brig en Spiez die werd getrokken door loc 11172.

En ook de EuroCity uit Milaan kwam over de berg.

Deze twee Re 6/6-locs met beladen houttrein hebben net de klim achter de rug en zullen zo de oude tunnel induiken om dan te beginnen aan de afdaling naar Brig.
Omdat de storing in de tunnel was verholpen werd richting Mülenen gegaan omdat we hoopten dat het treinverkeer richting zuiden snel weer op gang zou komen. Helaas hadden we het mis.

Wel zagen we natuurlijk een intercity...

...en een RoLa.

De enige goederentrein die we hier zagen was de Ambrogio-trein met dubbele BLS 465.

En de Lötschberger natuurlijk.
Op de stek bij de Thunersee stonden werd het helaas ook niet druk.

Wel kwam hier ook een Ambrogio-trein met dubbele BLS 465 langs.

En een SBB Re 12/12 met intermodale trein.
Inmiddels konden op deze stek treinen in de andere richting worden gefotografeerd.

Gestart werd met een intercity.

Na lang wachten kwam 430 358 met de cementtrein.

De Cargobeamer reed met twee Vectrons in dubbeltractie.
Vervolgens werd nog even in Gwatt gestaan.

BLS 485 007 met een RoLa.

Drie SBB Re 4/4's met een Ewals-trein.

SBB 923 020 met een wagenoverbrenging.

De laatste foto van deze dag maakten we van de EuroCity naar Milaan.
Vanwege de tegenvallende drukte werd vroeg gegeten en richting het appartement gegaan.
Donderdag 22 juni
Vol goede moed werd deze ochtend weer in Frutigen gestart.

SBB 460 018 trok deze intercity richting Spiez.

De Gallarate-shuttle naar Antwerpen kwam ook langs.
Na deze trein werd weer richting de stek bij Kandersteg gereden om de aankomende Autoverlad van 8:05 op de foto te zetten.

Maar eerst kwam nog deze dubbele 486 met de Mortara-shuttle naar Gent.

De Autoverlad reed met BLS 425 194.

Na de Autoverlad kwam nog de busjestrein met eveneens een BLS 425 als tractie.
Na nog wat Autoverlads en een losse loc was Blausee-Mitholz de volgende stop.

Met alleen een Re 6/6 op kop daalde deze LKW Walter-trein de berg af.

Wel drie locs voor de volgende SBB-trein.

De groene 420 330 reed op kop van een GTS-trein.

Ook de Wetron-trein kon op deze stek worden vastgelegd.

Gemengde tractie voor deze containertrein.
Hierna werd weer richting het meer gereden. Het resultaat daarvan is te zien in deel 4.