Dinsdag 29 maart 2016

Op zondag 27 maart vertrokken de eerste NS Flirt uit Polen en arriveerde op dinsdagochtend in Herzogenrath. Daar stond VolkerRail klaar om de treinstellen naar Maastricht over te brengen.
Op de gok vertrok ik met de eerste trein (05:58) vanuit Helmond naar Eygelshoven. Ik geloofde toch niet dat ze strak volgens dienstregeling om 7 uur in Maastricht zouden zijn. Op SFD stond ook een dienstregeling online, waar het aankomst pas om rond 8 uur was gepland in Hz. Die tijd hield aan, maar uiteindelijk duurde het nog langer dan gepland.
Om 10:16 komt VolkerRail 203-1 met NS Flirt 2502 + 2501 + 2201 langs Eygelshoven, op het fraai enkelsporige diesellijntje.
Hierna vertrok ik naar Maastricht om te kijken of ze fotografische opgesteld stonden.

Neusjes 2201 en 2501 samen. Door de kleurstelling geeft het een stoere indruk.

Neusje van de 2201, driedelige, alleen.

Oude sprinter, SGMm, en nieuwste sprinter bij langs elkaar.

Plan V maakt kennis met haar aflosser.

Twee Stadler producten, FLIRT en GTW, samen in Nederland. Nu nog de KISS.


Nedtrain 713 duwt de Flirt's naar een van de opstelsporen bij de werkplaats.

NS haar nieuwste treinstel langs haar oudste treinstel.

Gelukkig voorzien van WC!

Nedtrain 713 met Flirt 2201 + 2501 + 2502 richting opstelsporen bij de werkplaats.
Zaterdag 2 april 2016
Zoals eerder gezegd vonden in dezelfde week na aankomst testritten plaats. Op vrijdag tussen Helmond-Venlo en zaterdag tussen Einhoven-Venlo.

NS Flirt 2501 snelt langs Heierhoeve op weg van Eindhoven naar Venlo.

Na anderhalf uur keert NS 2501 terug uit Venlo naar Einhoven, wederom langs Heierhoeve.

Whoosh.

NS Flirt 2501 werd hierna opgewacht bij Sevenum.

NS Flirt 2501 door de bekende boog bij Hegelsom van Venlo naar Maastricht. Einde testritten op de Brabantroute.