Di 29 januari 2013 | Vopak Vlaardingen
Forumregels
Graag het volgende formaat gebruiken voor de titel van een fototopic: 'Datum of periode | Thema of locatie(s) van de fotoserie'
Graag het volgende formaat gebruiken voor de titel van een fototopic: 'Datum of periode | Thema of locatie(s) van de fotoserie'
Di 29 januari 2013 | Vopak Vlaardingen
Met dank aan de tip van Sander!
Vlaardingen
1.
Vandaag werd de Vopak Terminal in Vlaardingen weer eens door TrainSupport in opdracht van LTE bediend; de aankomstwagens zijn samen met een graanwagen als detectiewagen op het emplacement van Vlaardingen Centrum achter gelaten om eerst de lege afvoerwagens te kunnen ophalen. Dit gebeurt in twee delen omdat het spoor langs de Schiedamsedijk te kort is om alle 14 de wagens in één keer te plaatsen. Nadat de eerste acht wagens al reeds op spoor 410 direct naast de hoofdbaan zijn geplaatst is de 1798, die in het verleden nog voor HTRS heeft gereden, onderweg met de laatste 6 afvoerwagens en rijdt daarbij over de rotonde aan de Vulcaanweg. Aan de staat van de overwegpaal rechts in beeld is goed het rijgedrag van de gemiddelde chauffeur hier te zien.
2.
Nadat de 14 afvoerwagens op het emplacement van Vlaardingen Centrum geplaatst zijn en omgeruild zijn voor de 16 aanvoerwagens en detectiewagen rijdt de trein weer richting Vopak terwijl het begint te regenen. Op spoor 410 is de trein tot stilstand gekomen om deze te kunnen opsplitsen in 3 delen; net als bij de afvoerwagens passen de wagens niet in één keer op het spoor langs de Schiedamsedijk en worden daarom in twee keer naar Vopak gebracht; de detectiewagen blijft op dit spoor achter zodat deze op de terugweg direct tegen de afvoerwagens geplaatst kan worden en er vertrokken kan worden naar IJsselmonde.
3.
De eerste acht aanvoerwagens worden naar de Vopak Terminal geduwd; deze worden op het rechte spoor onder de losinstallatie geplaatst zodat deze direct kunnen worden gelost; de overige acht wagens worden even later op de twee opstelsporen geplaatst om op een later moment gelost te worden. Inmiddels is het zo hard gaan regen dat de weerspiegeling van de trein op de straat te zien is en de twee aanwezige fotografen doorweekt zijn...
Vlaardingen
1.
Vandaag werd de Vopak Terminal in Vlaardingen weer eens door TrainSupport in opdracht van LTE bediend; de aankomstwagens zijn samen met een graanwagen als detectiewagen op het emplacement van Vlaardingen Centrum achter gelaten om eerst de lege afvoerwagens te kunnen ophalen. Dit gebeurt in twee delen omdat het spoor langs de Schiedamsedijk te kort is om alle 14 de wagens in één keer te plaatsen. Nadat de eerste acht wagens al reeds op spoor 410 direct naast de hoofdbaan zijn geplaatst is de 1798, die in het verleden nog voor HTRS heeft gereden, onderweg met de laatste 6 afvoerwagens en rijdt daarbij over de rotonde aan de Vulcaanweg. Aan de staat van de overwegpaal rechts in beeld is goed het rijgedrag van de gemiddelde chauffeur hier te zien.
2.
Nadat de 14 afvoerwagens op het emplacement van Vlaardingen Centrum geplaatst zijn en omgeruild zijn voor de 16 aanvoerwagens en detectiewagen rijdt de trein weer richting Vopak terwijl het begint te regenen. Op spoor 410 is de trein tot stilstand gekomen om deze te kunnen opsplitsen in 3 delen; net als bij de afvoerwagens passen de wagens niet in één keer op het spoor langs de Schiedamsedijk en worden daarom in twee keer naar Vopak gebracht; de detectiewagen blijft op dit spoor achter zodat deze op de terugweg direct tegen de afvoerwagens geplaatst kan worden en er vertrokken kan worden naar IJsselmonde.
3.
De eerste acht aanvoerwagens worden naar de Vopak Terminal geduwd; deze worden op het rechte spoor onder de losinstallatie geplaatst zodat deze direct kunnen worden gelost; de overige acht wagens worden even later op de twee opstelsporen geplaatst om op een later moment gelost te worden. Inmiddels is het zo hard gaan regen dat de weerspiegeling van de trein op de straat te zien is en de twee aanwezige fotografen doorweekt zijn...
Website: Spoorpunt.nl | Foto's: Flickr
-
- Berichten: 202
- Lid geworden op: zo aug 26, 2012 9:06 am
- Locatie: Rijssen
- Contacteer:
Re: Di 29 januari 2013 | Vopak Vlaardingen
Zeik en zeik nat geworden daar... Maar de plaatjes zijn wel leuk geworden!
"Zodra het begint te groeien moet je beginnen met snoeien"
Re: Di 29 januari 2013 | Vopak Vlaardingen
Geen paraplu bij dan . Leuke platen.
Goed sporen. Daar houden we van.
-
- Berichten: 202
- Lid geworden op: zo aug 26, 2012 9:06 am
- Locatie: Rijssen
- Contacteer:
Re: Di 29 januari 2013 | Vopak Vlaardingen
Nee, die was er uit gehaald, omdat die er niet meer inpaste tijdens de ski vakantie. Sindsdien is die weg bezuinigd...
"Zodra het begint te groeien moet je beginnen met snoeien"
Re: Di 29 januari 2013 | Vopak Vlaardingen
Mooie plaatjes Bruno! De regen geeft wel een extra sfeertje!
Bitter nun boik van ut zoipuh, dan nun bult van ut werkuh
-
- Berichten: 1325
- Lid geworden op: wo aug 22, 2012 8:23 pm
- Locatie: Helmond
- Contacteer:
Re: Di 29 januari 2013 | Vopak Vlaardingen
Fraaie bediening zo!
Re: Di 29 januari 2013 | Vopak Vlaardingen
Jij liever dan ik wel leuke serie.
"The chase is better than the catch."
Re: Di 29 januari 2013 | Vopak Vlaardingen
Graag gedaan & aardige doorzetter, zeg. Zoals te verwachten viel werd het allemaal wat later dan gecommuniceerd was, maar je was in elk geval op tijd .
Re: Di 29 januari 2013 | Vopak Vlaardingen
Dat later viel wel mee, ik kwam om kwart over elf in Vlaardingen aan, en men was toen al bezig om de eerste set wagens uit te halen bij VopakSB6414 schreef:Zoals te verwachten viel werd het allemaal wat later dan gecommuniceerd was, maar je was in elk geval op tijd .
Website: Spoorpunt.nl | Foto's: Flickr
Re: Di 29 januari 2013 | Vopak Vlaardingen
Leuke foto's en dat langzame tempo was de vorige keren ook al aanwezig