1.
![Afbeelding](http://upload.spoorpunt.nl/upload/imgp7648_195.jpg)
Omdat NS HiSpeed en AnsaldoBreda er nog steeds niet in geslaagd is de V250 stellen voor Fyra Brussel veilig aan de praat te krijgen is men de vervangende treindienst verder gaan uitbreiden. Sinds vrijdag 25 januari is er een extra IC tussen Roosendaal en Antwerpen, net als voorgaan weekend, die nu ook door de week rijdt. Terwijl er op vrijdag nog een MS'75 werd ingezet, moesten de reizigers het in dit weekend met een los stel van het type MS'86 doen. Net buiten Roosendaal passeert op zaterdag 26 januari 2013 stel 906 als trein 18580 naar Antwerpen in een sneeuwbui de Hoekstraat.
2.
![Afbeelding](http://upload.spoorpunt.nl/upload/imgp7693_133.jpg)
In de ochtend van zaterdag 26 januari 2013 passeert de Captrain 6601 met 5 containerdraagwagens van het type Sggmrs van AAE Cargo AG aan de haak het station van Roosendaal in de richting van Belgie.
Driehuis
3.
![Afbeelding](http://upload.spoorpunt.nl/upload/imgp7710_365.jpg)
DD-AR stam 7442 passeert op 26 januari 2013 het Groene Laantje in Driehuis geduwd door de 1714 "Veenendaal" als trein 3453 van Hoorn naar Haarlem. Als de huidige plannen doorgaan, was dit waarschijnlijk de laatste winter dat het DD-AR materieel nog in de sneeuw kon worden vastgelegd; de stammen met loc moeten immers worden opgeofferd om de tussenrijtuigen vrij te maken zodat deze tot DDZ kunnen worden verbouwd zodat men ook 6-delige stammen kan samenstellen.
Santpoort-Noord
4.
![Afbeelding](http://upload.spoorpunt.nl/upload/imgp7739_737.jpg)
DD-AR 7864 welke als intercity 3442 van Haarlem naar Hoorn onderweg is passeert op 26 januari 2013 de voormalige aansluiting van de IJmuider spoorlijn net buiten het station van Santpoort Noord. Tot 1989 lagen hier zelfs twee sporen die aansloten op de spoorlijn naar Haarlem die tot 1984 beide van bovenleiding waren voorzien; daarna is het er niet beter op geworden; nadat NS in 1983 de treindienst al had gestaakt zorgde Lovers Rail van 1996 tot 1999 voor een korte opleving van de lijn, maar daarna lijkt het doek definitief gevallen te zijn; er resteert nog één overwoekert spoor waarvan stukken variërend van 5 cm tot 10 meter ontbreken, de kans dat we op deze lijn ooit nog een trein zien rijden is vrij klein, maar wie weet...