door Niels » Za 21 Nov 2009, 10:15Niels schreef:O ja, deze hebben we ook nog. Heb nog wat impressies van de toekomstige situatie, volgens de laatste berichten zou ergens in 2010 moeten worden begonnen met de aanleg van de tunnel onder het spoor door.![]()
1.
We beginnen maar direct goed, met deze overzichtsplaat.
2.
Van de andere kant gezien, bij het busstation. De Hermes-bussen zijn nog in de oude huisstijl.
3.
Dan maar vanaf de grond, hier de tunnel vanaf de zuidkant. Dit wordt tegelijkertijd de nieuwe zuidelijke in-/uitgang.
4.
Het stationsplein van de andere kant, met een leuk digitaal stationsklokje. :mrgreen:
5.
Tussen het stationsgebouw en de nieuwe fietsenstalling komt een nieuwe (fiets)brug parallel aan het spoor met zicht op de opmerkelijke overkapping.
6.
Zicht vanuit de tunnel naar de boven.
7.
En tot slot de nieuwe dubbeldeks fietsenstalling.
Bron foto's: Gemeente Helmond
Op zich ziet het er allemaal wel fraai uit, alleen moet die futuristische overkapping vooral niet te experimenteel worden. Verder legt ie dan weer wel mooi het accent op de nieuwe tunnel en daarmee de nieuwe ingang. We zullen nog wel zien.
door Niels » Wo 02 Dec 2009, 23:17Niels schreef:Nog even wat;
Intussen is er al enige tijd een 3d-visualisatie beschikbaar op het internet, waarin je over het toekomstige stationsplein kan rondlopen. Zo kun je met eigen ogen zien wat de bedoelingen zijn.![]()
http://www.virtueelhelmond.nl (Helaas alleen voor Internet Explorer, en mogelijk moet je nog een plug-in hebben)
Klik dan een karakter aan en kies voor 'stationsplein'. De andere kun je ook gewoon bekijken, maar het gaat hier om het station he.
Je loopt dan door de impressies die ik eerder heb laten zien, maar dan in 3d. Wel de moeite waard om te doen, ook al kun je niet op het perron gaan kijken naar de VIRM die klaar staat.
door Niels » Za 06 Nov 2010, 14:53Niels schreef:Loop je op het station, zie je dat 'de grote klus' begonnen is.De grondwerkzaamheden voor de toekomstige tunnel zijn gestart aan de achterzijde van het station. Vanaf nu zullen er in dit topic dus ook met regelmaat updates van mijn zijde komen, over hoe de stand van zaken is!
![]()
Er is inmiddels een deel afgesnoept van het hondenuitlaatterrein en daar is het al volledig omgeploegd. Er staan ook paaltjes in de grond die als plaatsaanduiding fungeren.
Vanaf de plaats waar de tunnel ongeveer zal komen. In het midden van de foto staat een rijtjeshuis met de kopse kant naar hier, daar zal de nieuwe weg links van naar nieuwbouwwijk komen te lopen en komt dus ook de kruising voor het verkeer uit de tunnel.
door Niels » Ma 04 Apr 2011, 18:00Niels schreef:Kuch, het project laat dusdanig op zich wachten dat dit topic telkens opnieuw gaat verstoffen. In ieder geval is de gemeente Helmond nu begonnen met een infrastructureel gedeelte, namelijk de aanleg van de kruising aan de zuidkant van de tunnel. Hier wordt vanaf 8 november tot en met ergens in maart een nieuwe kruising (met verkeerslichten) aangelegd waar de stationstunnel op aan zal sluiten. Die tunnel zal uiteindelijk aan de overzijde van het spoor aansluiten op de Stationsstraat.
Wordt vervolgd.
door Niels » Do 01 Sep 2011, 23:06Niels schreef:Update:
Ondanks wat uitloop (vanwege de lange vorstperiode) is de kruising aan de achterzijde van het station een heel eind gereed. Nu volgt nog wat afwerking zoals het plaatsen van een verkeerslichtenregeling (palen zijn er al), markering op het wegdek etc.
Vanmorgen fietste ik echter het Stationsplein op waarbij duidelijk iets was veranderd, kon alleen niet plaatsen wat. Afgezaagde boomstammen maakte meer duidelijk; alle bomen in de fietsenstallingen en op het Stationsplein zijn in het afgelopen weekend gekapt. Maakt het allemaal erg kaal momenteel, tijd dat werkzaamheden het plein gaan vullen..... :mrgreen:
door Arnold » Zo 22 Apr 2012, 22:18Niels schreef:Vanaf 7 september 2011 verdwijnt de huidige fietsenstalling aan de westzijde van het station (het bewaakte alsmede het onbewaakte gedeelte). Dit om plaats te maken voor de nieuwe overdekte fietsenstalling en de te realiseren tunnelbak. Om de stallingscapaciteit toch op peil te houden is men vandaag begonnen aan een tijdelijke fietsenstalling. Deze is gesitueerd op het P+R-terrein aan de oostzijde. Hoewel 'tijdelijk', het is een behoorlijke constructie die er dus wel even zal staan waarschijnlijk.
(Kijkend vanaf het station richting de P+R, uiterst rechts de heg waar spoor 1 achter schuilgaat).
door Ronnie » Ma 23 Apr 2012, 18:55Arnold schreef:Sinds 2 weken is men bezig met het plaatsen van schrikhekken tussen de overweg nabij de Zuid-Willemsvaart tot bij de overweg na het station Hmh. Binnen enkele weken zal begonnen worden met het plaatsen van de geluidsschermen!
Afgelopen vrijdag stonden er mensen bij de overweg Hmh te praten over geluidsmetingen. Ik vertelde hen dat ze dit het beste konden wanneer er omleidingen zijn!Omdat er dan mogelijk meer goederen verkeer passeert! Heb de datas doorgegeven!
Ronnie schreef:Meer treinen -> meer geluid -> nog hogere schermen?