
Nadat de zon de spoorlijn inmiddels belichtte, kwam DBS 151 157 met een lege autotrein voorbij.
Na 08u00 ben ik maar eens doorgereden naar Retzbach-Zellingen.

De 2e trein die daar voorbij kwam, was Locon 189 820 met een containertrein die helemaal beladen was. Ik kan me een slechter begin van de dag voorstellen


Een week voordat de Metrans 185 510 werd ontstickerd, kwam deze in dienst van Metrans die dag voorbij met een compleet beladen containertrein.

Ook BoxXpress was die dag van de partij. De stickerloze 182 569 bij Retzbach-Zellingen.

Op blokafstand gevolgd door Wiener Lokal Bahn. De 1216 953 met een containertrein bij Retzbach-Zellingen.

DBS zou die dag toch staken ? Nou, er reden nog genoeg cargo's van DBS die dag. Een van de cargo's die dag werd getrokken door DBS 152 035.

De volgende fraaie cargo die dag was TXL: de 182 510 met de 189 115 in opzending met een huckepack.

Een gelukstreffer: een DB-meettrein werd getrokken door DB 111 059 die in een geel jasje rondrijdt.

De volgende fraaie cargo werd getrokken door Tweety 189 989 van TXL.

Het hield maar niet op in Retzbach-Zellingen: Gysev 470 501 "Sisi" met een lege autotrein in de richting van Würzburg.

Op blokafstand volgde alweer de volgende: de voor RC rijdende 185 526 met een benzinetrein.

En die werd weer op blokafstand gevolgd door een containertrein van EVB, getrokken door de 193 821.
Vervolgens werd er een kijkje genomen in Harrbach.

Inmiddels waren er ook de eerste wolken van de dag zichtbaar als de voor BoxXpress rijdende 185 574 met een containertrein passeerde.

Ik was behoorlijk verbaasd toen SBB Cargo 482 028 met "Chemoil" opschriften door het Maintal gereden kwam met een containertrein.
Toen de zon in Karlstadt goed zou moeten staan, ben ik richting Karlstadt gereden voor de middagstek.

Ook hier kwam meteen een fraaie cargo voorbij: RBH 131 (ex-DB 143 305) met een keteltrein richting Gemünden am Main.

Op blokafstand gevolgd door PCT 193 858 met een ARS-Altmann autotrein.

Een staking bij DB hoeft geen beletsel te zijn voor een succesvolle trip naar het Maintal. Als de autofabrikanten zouden staken, dan heb je pas een veel groter probleem


De wolkenvelden die tijdens de middag uit het noordoosten overgewaaid kwamen, gooide gelukkig weinig roet in het eten. Maar 4 cargo's die dag zouden met licht "uit" passeren. Helaas waren dat ook 2 cargo's die door een DB 151 werden getrokken. Als "goedmaker" kwam DBS 151 103 wel in de zon voorbij.
Dat was meteen mijn laatste plaat van deze dag, want er kwam weer een nieuwe lading wolken achter de heuvels vandaan. Dus de spullen maar ingepakt en na te hebben gegeten naar het hotel gereden.