
Tijdens de heenreis op 18 februari kreeg ik tijdens het wachten op de ICE in Düsseldorf Hbf alvast een klein voorproefje. ÖBB 1116 195 rangeert, nadat deze eerder met de EuroNight uit Wenen is aangekomen.

Na aankomst in München Hbf kon ik DB 245 006 met een RE naar Füssen vastleggen.
De volgende dag stond de Brenner op het programma.

De eerste trein die in Sankt Jodok passeerde was ÖBB 1016 030 met een RoLa naar Brennero.

ÖBB 4024 082 was bezig met testritjes.

Vervolgens ging het reguliere spoor richting Brenner dicht vanwege werkzaamheden aan de bovenleiding, waardoor ÖBB 1216 017 met zijn EuroCity naar Bologna via het linkerspoor voorbij kwam.

ÖBB 1116 271 en 1116 076 met een schroottrein.

ÖBB 1116 052 met een RoLa.

ÖBB 1116 171 en 1116 199 met een LKW Walter-trein.

ÖBB 4024 094 als S6 naar Brennero.

Lokomotion 186 444 en 189 917 met wagens beladen met staaldraad richting Brennero.

ÖBB 1116 125 en 1016 025 met schuifwandwagens.

ÖBB 1116 101 met een RoLa naar Brennero.

Lokomotion-huurling 486 510 en 186 443 met een intermodale trein.

Vervolgens verplaatst richting Wolf, maar daar kwam helaas alleen ÖBB 1216 015 met een EuroCity langs.

In de avond was er een line-up van Lokomotion, TXL en ÖBB in Kufstein.

Nadat ÖBB en TXL vertrokken waren kon er nog een Lokomotion line-up gefotografeerd worden.
Later meer in deel 2
