
Redelijk bijzonder vond ik de tractie van deze ARS autotrein in februari. HGK754 brengt trein 350940 beladen met Ford Ka's naar Sloe.

Voor maart ging de keuze niet naar de rode Railion 1612 met UBC maar de EETC 1254 die de na de wintersport niet meer benodigde Bahn Touristik naar de grens mocht brengen.

April bracht niet veel bijzonders daarom gekozen voor de Floriade 2012 bestickering van Veolia stel 202, hier bij Tegelen.

In mei bracht een trio Captrain 186 deze graantrein naar Emmerich waar deze door de uniek kleurrijke HSL 37027 werd overgenomen.

Locon wordt steeds actiever en haar van NSR overgenomen 1800'en werden oranje. De 9905 nadert met een sleep ketels het nieuwe viaduct van Heierhoeve in juni.

In juli gingen we op vakantie via de Gottard dus mag een foto van deze fraaie lijn niet ontbreken. Ik koos voor deze BLS bij Wassen.

Augustus was niet zo moeilijk want bracht Marcel en mij voor het eerst in het Maintal. Daar kwam oa. deze PCT autotrein voorbij met 185 681.

Voor september had ik de keuze uit Captrain met de Hoyer of de kolen uit Amsterdam Westhaven. Omdat Marcel de Hoyer al heeft geplaatst daarom de kolen bij Den Bosch.

2012 was het jaar waarin PKP onder attest van ERS Nederland in kwam. Eerder het jaar hadden we de 189 205 al bij de eerste rit op de foto maar deze in oktober was wel iets mooier!

Voor november kom ik weer met de PKP omdat dit keer de oranje wascosa wagens aan de lok zaten. Wegens omleidingen was de trein via Venlo gekomen en had daarvoor moeten omlopen in Viersen.

In december lag er weer sneeuw. Als eerste trein kon deze wegens defect zwaar vertraagde Bunatrein op de foto in de kou bij Hedel. De 6461 sleept trein 348570 naar Roosendaal.

Hopelijk wordt 2013 ook weer een leuk spotjaar met voldoende zonnige omleidingen via de Brabantroute!