1

Het begon allemaal op 10 september na een half jaar van aankondiging op internet ging deze dag dan de eerste trein rijden. Met gezwinde spoed was ik terug gekomen uit Gouda en kon ik met een kleine marge van 10 minuten nog een foto schieten vanaf het parkeerdek van het transferium in Sittard met de DE6301.
2

Op 17 september 2014 vertrekt de DE6312 met een Novara-shuttle vanaf het Railterminal Chemelot.
3

Twee dagen laten was de opening en vertrok de trein op een afwijkende dag. De CRB PB03 met Novara-shuttle bij Sittard. 19 september 2013
4

En kwam niet veel later weer de andere kant op gereden.
5

Op de zonnige zaterdagmiddag van 2 oktober 2014 kwam de PB14 met Novara-shuttle door Geleen Lutterade.
6

De DE6313 komt met een trein uit de poort van Chemelot gereden op 10 oktober 2014.
7

Na het kopmaken in Sittard zat er nog een plaatje in bij Geulle.
8

Op de zaterdag van 19 oktober 2013 mocht de DE6310 de treinen rijden en werd er een foto gemaakt bij Gronsveld.
9

In paar maanden later had ik weer eens tijd om de trein te spotten. Inmiddels waren de LKW Walters verdwenen en zaten ze op de Verona-shuttle. Een grijs gekleurde shuttle met de PB13 komt op 4 Februari 2014 langs Geleen-Lutterade.
10

Op 10 februari 2014 wilde ik de trein eens fotograferen op de aansluiting naar Chemelot. Deze grijze maandag middag reed de trein met de PB03.
11

Tijdens de zonnige weken in het voorjaar van 2014 kon een plaatje van deze trein natuurlijk niet uitblijven op dinsdag ochtend. Er werd op 11 maart 2014 gekozen om eens een foto te maken vanaf de geluidswal bij Geleen-Lutterade. De eer was aan de DE6313 met een redelijk beladen shuttle.
12

Op zaterdag middag 17 maart 2014 was het weer behoorlijk grijs en kon ik nog snel een foto maken van de CRB DE6314 bij Sittard na het werk.
13

Ook na het werk op zaterdag kon ik de CRB DE6301 met een hele bonte Novara-shuttle fotograferen bij Sittard op 17 Mei 2014.
14

Omdat de inspiratie een beetje op was heb ik de CRB DE6311 met Novara-shuttle nog een keer gefotografeerd bij de ingang van het RTC op 26 mei 2014.
15

Een kwart jaar later ben ik weer eens achter deze trein aangegaan. Omdat de zon stand het toeliet ben ik nog snel gegaan voor een klik bij Bunde bij 14 oktober 2014. Vooral de DE 6313 maar ook de trein zijn intussen veranderd door de toevoeging van TIPES.
16

Een paar weken later werd de herfst dan eindelijk ingezet en er zou en moest natuurlijk een herfstplaat te maakt worden van deze trein. Op de dinsdag van 28 oktober 2014 was ik eerder al gaan kijken op het terminal, maar helaas was er geen trein aanwezig. Niet veel later kwam de trein alsnog binnen in Sittard met een kleine dag vertraging en kon er nog snel een foto gemaakt worden bij Lutterade aansluiting met de DE6301.
17

Rond november heeft de IFB-trein vanuit Geleen een paar keer omgereden via Eindhoven en Venlo. Op zaterdag 8 november 2014 was ik gelukkig iets eerder klaar met werken en kon ik nog op de valreep de PB13 vastleggen bij Nieuwstadt.
18

Ik sluit de serie toevallig af waar ik hem ook ben begonnen, vanaf het parkeerdek bij het transferium in Sittard. In het haast symbolische laatste licht komt de PB03 met de Geleen/Novara-shuttle vanuit Geleen om na kop te maken weer verder te gaan richting België.
Of de tractie net zo bont wordt in het komende jaar als bij Crossrail moeten we nog even afwachten, maar zeg nooit nooit bij Locon.
