Rond half negen in de auto gesprongen en rond kwart voor 11 waren we op een plek waar we al zo vaak langs waren gereden maar nog nooit het straatje in waren gegaan, vraag ons niet waarom...
Maar dankzij een ander topic hier op Sion en Ronnie die me de straat gaf kwamen we terecht aan de Mühlenweg in Rheinbreitbach, we waren van plan daar een paar uur te staan en dan wat naar het Zuiden af te zakken. Maar zoals Arnold ooit zei, als je goed staat moet je vooral niet verkassen dus kwam er van onze plannen niets terecht en dat was maar goed ook.

Na wat klein spul werd het bal geopend door een fraaie MAK DE 2700-2 van de NIAG. Ondanks het tegenlicht toch de moeite waard want ik had deze loc nog niet eerder op deze lijn gezien.
Vervolgens kwamen er een tijdje de bekende zwarte en rode dozen voorbij, niets mis mee uiteraard en allemaal te zien op mijn Flickr pagina.

Maar toen werden we blij, een biertrein. Altijd mooi die fraaie oude ÖBB locs voor de lens te krijgen.

Maar het kon mooier, dat bleek toen de spoorbomen dicht gingen en tot onze grote verbazing een stoomtrein aan zagen komen. De DB 03 1010-2 was op een sonderfahrt van Minden naar Koblenz. En om het nog gekker te maken, helemaal achter de fraaie rijtuigen hing een Vectron. Helaas geen foto van.

Het volgende aparte wat voorbij kwam was een werktrein van DB Netz, stiekem heb ik een zwak voor dit soort apparaten. Functie gaat voor vorm en dat heeft altijd wel wat.

En uiteraard een dagje spotten bij mij gaat niet voorbij zonder een paniekshot, we waren even aan het overleggen en we worden van achter beslopen door een fraai railbusje. Jammer van de paal dat dan weer wel...

En de laatste foto die ik met jullie wil delen is ook de laatste foto van de dag en dat is deze LTE loc met volgens mij nieuwe bestickering, hoe dan ook het staat hem netjes.