Op vrijdag weer hetzelfde ritueel als de dag ervoor. Vroeg opstaan en voor het wegrijden kon ik zoals afgesproken mijn ontbijt in ontvangst nemen en nog een vlug een bak koffie naar binnen gieten. Deze dag had ik me voorgenomen om de stek bij Wernfeld uit te proberen. Op de stek aangekomen, bleef het zeer rustig met cargo's naar het noorden tijdens het eerste uur. Pas tegen de klok van 8 uur kwam de eerste cargo door.

De tweede cargo van de dag betrof de SGL V180.07 in de richting van Gemünden. Deze trein heeft als taak om even later de afwatering door te spoelen van de Neubaustrecke tussen Fulda en Würzburg.

De logoloze 182 572 van TXL met een Huckepack-trein in de richting van Gemünden.

BoxXpress 193 880 met een containertrein in de richting van Gemünden.
In de middag naar de Mainbrücke gegaan in Gemünden am Main. Na een wandeling moest ik alleen nog de straat oversteken, toen ik de eerste cargo in richting van Fulda aan zag komen. Vlug de camera uit de tas getoverd om deze vast te kunnen leggen.

De eerste cargo van de 'happy 20 minuten' in Gemünden am Main betrof de voor TXL rijdende 189 286 (met ERS-stickers) met een containertrein in de richting van Fulda. De andere treinen tijdens deze 'happy 20 minuten-moment' waren allemaal van DB Schenker.

De voor TXL rijdende SBB 482 047 met een ARS-Altmann autotrein in Gemünden am Main in de richting van Fulda.

De volgende ARS-Altmann autotrein werd getrokken door de voor TXL rijdende SBB 421 373.

De voor RTB rijdende SBB 482 035 met een beladen autotrein in Gemünden am Main in de richting van Fulda.

De RB van Gemünden am Main naar Aschaffenburg werd getrokken door DB 111 216 en bestond uit 2 MODUS-rijtuigen en een verbleekt n-stuurstandrijtuig.

WLB 182 522 met een containertrein in Gemünden am Main in de richting van Fulda.

De voor HSL rijdende SBB 482 049 met een sleep wagens in Gemünden am Main in de richting van Fulda.