Het jaar begon goed, maar de laatste maanden werd er niks meer gefotografeerd. Daarom bij sommige maanden een extra plaatje
Januari 1: RFO rijdt op onregelmatige basis gasketeltreinen van en naar de Sloehaven. Op de zonnige Zaterdag 11-1 mocht de 1828 een sleep trekken via Kijfhoek, hierdoor had ik nog net de tijd om hem vast te leggen bij Zevenbergen.
RFO 1828 // Zevenbergen, Afgebrande Hoef // 11-1-2025 by Jip van Loon, on FlickrJanuari 2: We blijven even in de gasketel sferen, Railtraxx heeft het vervoer overgenomen van DB tussen Sloe en Geleen, aangezien de trein vrij onregelmatig en op wisselende tijden rijdt was ik blij dat ik hem op 27-1 kon vastleggen in een overheerlijke winterzon.
RTX 266 118 // Zegge, Spiekestraat // 27-1-2025 by Jip van Loon, on FlickrFebruari : Elke winter rijdt TCS weer verschillende wintersporttreinen, in België reden deze onder de vlag van Certus. Op 23-2 stond ik samen met een heleboel andere bij de luchthaven van Antwerpen om deze trein op te wachten.
Certus 2731 // Mortsel Waesdonckstraat // 23-02-2025 by Jip van Loon, on Flickr Maart : Op 8 Maart reed DB Museum een extra trein naar Winterberg met de 218 137, deze werd vlakvoor Siedlinghausen opgewacht door talloze spotters.
DB 218 (2) by Jip van Loon, on FlickrApril: Op de laatste dag van April maakte ik een uitje naar regione Venlo voor de TCS RE13, tussendoor werd er naar Bösinghoven gereden voor TRI, maar kwam DeltaRail ook onverwachts als klapper.
Deltarail 243 559 by Jip van Loon, on Flickr.Mei 1: Strukton was een tijdje bezig met de afvoer van verschillende ICMm stellen vanuit Amersfoort naar Hengelo voor het plukken op de 1e dag van Mei kon de trein vastgelegd worden bij Dijkerhoek.
Strukton 1736 // Dijkerhoek, Oude Stationsweg // 1-5-2025 by Jip van Loon, on Flickr.Mei 2: Een loc waarin ik heel lang tegen aan zat te hikken was een RRF 1600, op 19-5 kon ik dan eindelijk de 4402 in een heerlijke avondzon bij Hogebrug vastleggen.
RRF 4402 by Jip van Loon, on FlickrJuni : SETG had 2 nieuwe locomotieven besteld voor de verbinding tussen Garching en Terneuzen, op 18-6 was het de 7193 108 die de eerste rit mocht verzorgen en opgewacht werd net buiten Etten-Leur.
SETG 7193 108 // Hoeven, De Heul // 18-6-2025 by Jip van Loon, on Flickr.Juli 1: Juli was een maand waarin veel leuke dingen geklikt werden en de keuze dus reuze was, de inmiddels terzijde gestelde 1837 reed op 4-7 geheel onverwachts de Tilburg shuttle en kwam dus puur toeval voor de lens bij Prinsenbeek.
RFO 1837 by Jip van Loon, on Flickr.Juli 2: Een dag eerder dan voorgaande foto reed de zeer fraaie 186 454 van LINEAS een keteltrein uit Ludwigshafen en passeert in heerlijk avondlicht net buiten Etten-Leur.
LINEAS 186 454 // Hoeven, De Heul // 3-7-2025 by Jip van Loon, on Flickr.Augustus 1: Augustus stond in het teken van een tripje naar Duitsland met Jelani en Wilmer, de eerste dag op 11-8 begon goed met een 143'er van InterTourex in de ingraving van Eilsleben.
ITX 143 020 // Eilsleben, Wefenslebener Berg // 11-8-2025 by Jip van Loon, on Flickr.Augustus 2: Misschien voor mijzelf de foto van het jaar. DB Cargo 232'er met de wekelijks rijdende trein tussen Záry en Lutherstadt Wittenberg. Hier in Tuplice (PL).
DBC_232_128 by Jip van Loon, on Flickr