Januari:
Op de 18e van Januari had ik een late dienst, dit betekende dat ik 's ochtends de tijd had om wat te klikken. RFO zou voor het eerst verder het land in rijden met hun €9000. Dit was toch wel een doel voor die dag, bovendien lag er rond Notter nog wat sneeuw. Nadat ik een verlate onbedoelde Nieuwjaars duik uitvoerd, kon de 2019 302 toch vastgelegd worden.

April:
We schieten een paar maanden voorbij, terwijl ik mijzelf klaarmaakte voor mijn nachtdienst kreeg ik door dat RXP met een sleep I11 onderweg was naar Roosendaal, deze werd overgenomen door de NMBS. Ik besloot snel naar Nispen te rijden om de 27'er daar op te wachten, na een tag weggewerkt te hebben was het resultaat zeker aanwezig.

Mei:
Op de 1e van Mei was ik een volledige dag vrij, HSL zou deze dag met hun €9000 een gasketeltrein vanuit Kijfhoek naar Sloe rijden, aangezien de trein goed voor de zon bij Willemsdorp reed besloot ik de trein daar op te wachten.

Op 25 Mei zou RTB een keteltrein rijden vanuit Antwerpen naar Aachen met een van hun €9000, ik had een vrije avond en besloot daarop naar Ekeren te rijden, al snel zakte de moed vanwege de vele wolken. Alleen bleek de €9000 kapot te zijn en zou de trein gaan rijden met een Class 66. Net toen de zon onder de laatste wolken gezakt was passeerde de PB14 met een keteltrein mij.

In Februari lanceerde LINEAS in samenwerking met TCS een nieuwe reclameloc, de 186291 die voornamelijk voor de European Sleeper te zien is, was de gelukkige. Zo was het op de zonnige 29 Mei een uitgelezen kans om de European Sleeper te fotograferen bij Nispen.

Juni:
SETG rijdt meermaals per maand een Petroleumcokestrein tussen Garching en Terneuzen, op woensdag gaat de trein heen en zaterdagochtend gaat de trein terug, aangezien de woensdagen altijd mislukt waren probeerde ik het bij Horst-Sevenum samen met een hele boel andere op Zaterdag 8 Juni.

Op de wisselvallige 11 Juni reed de 2019 306 ''Comic" een CD Cargo keteltrein vanuit Venlo naar Gent, aangezien de zonkansen het grootst waren rondom Nispen besloot ik het daar te gokken, en met geluk.

Juli:
De Millingen keteltrein rijdt sinds dit jaar voor RTB Cargo met hun €9000, op Maandag 15 Juli reed deze trein met de 2019 315 en kon ik hem samen met Jelani en Tibbe opwachten bij Berlaar.

In het weekend van 27 en 28 Juli reed CD Cargo hun Nymburk staaltrein via Arnhem-Utrecht, nadat ik een gezellig avondje op de Tilburgse kermis gehad had besloot ik de volgende ochtend richting Vechten te rijden om deze te klikken.

September:
Aangezien op 1 september de klassieker afgelast werd vanwege politiestakingen besloot ik de staaltrein van RFO tussen Maastricht en Beverwijk te doen in de beatrixhaven.

Oktober:
Op 5 oktober reed vanwege werkzaamheden op L24 de 186 291 een BASF keteltrein vanuit Ludwigshafen naar Antwerpen reed, ik besloot de trein op te wachten in Nispen.

November:
Op 24-11 strandde de SBB GTS shuttle in Bad Bentheim, op 25-11 mocht de 9902 van RXP de trein ophalen in Bad Bentheim en naar de Kijfhoek brengen. Ik fotografeerde de trein tijdens een stop in Rotterdam.

Dit was hem, tot volgend jaar!