Mijn selectie:
Januari

Op 17 januari werden in 3 transporten 9 Lint-treinstellen van Keolis overgebracht van Zwolle naar Utrecht Cartesiusweg. Daar werden ze ontdaan van hun ATB t.b.v. (evt.) verkoop en in mei kwamen ze weer terug.
Februari

Op 22 februari kwam de nieuwste vervoerder in België, Certus Rail, met hun van NMBS overgenomen 2707 werkmaterieel ophalen in Roosendaal.Het materieel was bestemd voor Brugge. We konden Certus nog een aantal keer verwelkomen in Roosendaal, o.a. op 15 november toen de European Sleeper enkele uren vertraging opliep door een defecte loc.
Maart

Op een zeiknatte 22e maart reed deze RTB 2019 306 met een fraaie graantrein naar Gent. Passage op een paar honderd meter van de grens bij Nispen, waar hoogstatief opzetten geen optie was!
April

Op 24 april reed de 193 128 van KR een extra trein t.b.v. ERTMS-demonstratie Utrecht-Maasvlakte v.v.. De trein was afgehuurd door Movares en rijdt hier t.h.v. het RSC in de Waalhaven.
Mei

T.g.v. de prideweek reed op 16 mei een extra trein van Den Haag naar Brussel Luxemburg, waar in het Brussels Economic Forum een bijeenkomst was. Een van de twee rijtuigen met regenboog rijdt heden ten dage nog mee in de 9200. Foto bij Dordrecht Zuid.
Juni

In de eerste twee weekenden van juni werden op L12 werken uitgevoerd aan de bovenleiding bij Noorderdokken. Hierdoor werd de S32 omgeleid via Antwerpen Noord. Hier op 1 juni in de bekende bocht van Ekeren op L27A.
Juli

In juli vond in het Belgische Boom weer het Tomorrowland Festival plaats. Voor bezoekers vanuit Nederland en Duitsland werden extra treinen ingezet vanuit Amsterdam en Düsseldorf, waarvoor rijtuigen I11 in Oostende werden bestickerd. De eerste reed op 17 juli vanuit Amsterdam, hier bij Nispen.
Augustus

Op 19 augustus bracht de NSM 386 de Blauwe Engel over naar het museumdepot in Blerick. Daar wordt het stel tiptop in orde gemaakt, waarna het volgend jaar aan de ZLSM wordt uitgeleend. In november kwam ook de 386 naar Blerick voor behandeling aan het dak. De foto werd genomen in Zaltbommel.
September

Het Zweedse CAF-stel dat geruime tijd bij B&S in Moerdijk stond en waarover veel gespeculeerd werd v.w.b. datum van vertrek naar Zweden, werd op 6 september door RFO opgehaald. De 9902 werd meegenomen om op het emplacement in Moerdijk achterop de trein te plaatsen, zodat op Lage Zwaluwe meteen kopgemaakt kon worden naar Kijfhoek. Het stel zou naar Velim overgebracht gaan worden.
Oktober

Sinds 15 december is de inzet van type 41 tussen Antwerpen en Hamont en Antwerpen en Hasselt via L15 verleden tijd. De diensten worden nu allemaal met elektrisch materieel gereden, vnl. Break en Desiro. Op 11 oktober legde ik dit dieseltrio vast bij Geel op weg naar Antwerpen.
November

Op de laatste dag van november reed de WFL 232 601 een Sonderzug Berlijn - Wernigerode v.v. voor bezoekers aan de kerstmarkt. De trein heeft bijna zijn eindbestemming bereikt als Heudeber (Saksen-Anhalt) wordt gepasseerd, gadegeslagen door 25 fotografen.
December

Deze maand nauwelijks nieuw materiaal gemaakt, een van de weinige platen die de moeite waard zijn is deze via de conventionele lijn omgeleide Brusselaar. Dit was op 18 december het gevolg van een langdurig defecte ICNG op de hogesnelheidslijn t.h.v. Lage Zwaluwe. SInds 15 december worden ICR en NMBS I11 afgewisseld in de 9200.
Rest mij iedereen fijne feestdagen te wensen en een gelukkig 2025!