

DB Schenker 140 585 verhuurd aan DB Fernverkehr met PbZ trein, bestaande uit vier IC-rijtuigen. Komende uit richting Neuss onderweg richting het noorden, langs Bösinghoven.

DB Schenker Gravita 265 022 met staaltrein, achter de loc een flinke sleep coils.

Slechts nog enkele locs uit het R4C-tijdperk rijden bij Captrain Deutschland in R4C-kleurstelling. In rap tempo worden de locs omgestickerd in CT kleuren. De 185 CL 006 reed op 22 februari nog met R4C logo’s langs Bösinghoven , met een korte containertrein richting Ludwigshafen en Sopron.

Twee oudjes van DB, 140 858 + 140 861 met gemengde goederentrein, passeren ons.

DB Schenker 155 083 met korte containertrein, bijna compleet beladen met Omfesa bakken, uit Keulen? naar ?

Captrain 6602 met lege aluminiumtrein uit Nievenheim naar Kinkempois, passeert Bösinghoven.
Toen het even rustig werd zijn we snel naar Meerbusch verkast. Daar stonden Thijs en zijn vader die we kwamen vergezellen, later kwam Mark uit Nijmegen ook nog erbij.

Hectorrail 242 502 met slecht beladen shuttle van Helsingborg naar Ehrang, langs Meerbusch.

De witte TWE E37 526 met sleep rongenwagens, beladen met staal producten, passeert Meerbusch op weg naar het zuiden.

LTE 189 113 met keteltrein uit de Rotterdamse haven op weg naar het zuiden.

Zwart joekel 185 verhuurd aan NIAG met een lege kolentrein.

DB Schenker 155 019 met (leeg) auto-onderdelentrein? Richting het noorden.

Op het talud werd met Thijs de Nievenheimer opgewacht. De rest bleef nog even verderop staan.
Transpetrol 185 697 met aluminiumtrein uit Nievenheim naar Göttingen.
Vervolgens kwam er een melding dat er wat fraais uit het zuiden onderweg was, dus gingen we met zijn alle op het talud de trein opwachten.

Eerst passeerde nog een andere leuke trein uit het zuiden. Rheincargo 2052, ook bekend als 185 584, met beladen bruinkolentrein.

Een van de “witte” GATX Falns die in de trein zat.

Hier stonden we allemaal op te wachten. RTB Cargo 186 110 met een graantrein van LTE onderweg van Passau en verder naar Amsterdam Westhaven.

De trein bestond grotendeels uit fraaie nieuwe Tagnpps van VTG. De wagens zijn met een lengte van 20 meter, lang te noemen.
Na deze trein ging de rest naar huis, maar ik wou eigenlijk al de hele dag nog even in de bocht staan bij Kaarst. Dus gingen we daar nog even heen, niet zonder resultaat!


Er passeerde nog een zwarte. de NIAG 185 554 met lege kolentrein.

De zon was nog even doorgebroken en al gauw passeerde er de trein van de dag! RTS 275 205 en in opzending twee V100's, 293 003 + 293 004 met 44 On Rail Fcs' passeert t.h.v. van Kaarst.


Nashot van de locs, want je ziet deze namelijk niet elke dag! Rechts in beeld, is een Limburger die heel even hier kwam staan.

NIAG 5 met een silotrein passeert t.h.v. Kaarst richting noorden.

DB Schenker 152 025 met leuke gemengde goederentrein aan de haak. De trein bevatte veel Tamns.
Nadat de zon weer was verdwenen achter de wolken gingen we ook maar naar huis.