Maart

Dit jaar zijn er vele opleidingsritten voor de ICNG naar Sittard geweest.
April

In april ging ik naar Duitsland voor de 193 958 van LTE maar voor deze trein bleek een interessantere trein te rijden namelijk de 243 972 van Delta Rail.
Mei

In Mei zijn we naar Torremolinos geweest. Dichtbij het hotel lag de spoorlijn van Malaga naar Fuengirola. Voor de meeste totaal niet interessant omdat er geen cargo rijdt maar ik heb er toch enkele foto's gemaakt.
Juni

Vanaf juni begon ik langzaam weer wat foto's te maken. Een van de plekken waar ik geregeld naartoe ging was het testcentrum van Siemens.
Juli

De Karel is dit jaar weer enkele keren in het zuiden geweest.
September 1

Aanvankelijk was het idee om enkele dagen naar Rome te gaan. We hadden moeite met het vinden van een hotel waar de prijs/kwaliteitverhouding goed was dus zijn we voor alternatieven gaan kijken. Uiteindelijk kwam ik in Lissabon een mooi, rustig en schoon hotel tegen en hebben we dat geboekt.
September 2

Ook in September was ik weer bij Siemens te vinden. In de ochtend komt de 248 996 drie metrostellen van het type Baurheine B van MVG bezorgen bij Siemens.
Oktober

In oktober reed de Orient Express een klein ommetje door Nederland vanwege ik meen werkzaamheden in België. Hij kwam in Haanrade de grens over. Deed vanwege vertraging kopmaken in Sittard en reed vervolgens in Maastricht weer de grens over. Oktober was een relatief drukke maand.
November

De ZLSM had ik oktober diverse activiteiten waardoor en verschillende overbrengingen zijn geweest. Op de heenweg was de incompetentie van Prorail goed merkbaar. Het museummaterieel werd nergens aan de kant genomen maar voor het overige treinverkeer uit gestuurd richting Maastricht. Hierdoor liep de dienstregeling van het overige treinverkeer vanaf Roermond behoorlijk in de soep waardoor andere treinen tot wel 20 minuten aan vertraging opliepen.
December

In December stond er een trafo transport in Stolberg.