De geloste auto's gingen per vrachtwagen naar hun eindbestemming in België. Bij het lossen het belangrijk dat de auto's met de kofferbak richting de loc stonden.
Als de auto's niet "goed" stonden, werd via Tilburg Goederen gereden om te driehoeken. Als de auto's goed stonden, werd via de kortste route gereden. Via de Maaslijn!
Zulk vervoer naar Zuid-Limburg, houdt niet lang stand (dat is wel gebleken). Daarom probeerde ik de trein zo vaak mogelijk vast te leggen, het resultaat is hieronder te zien.

LOCON huurloc Strukton Carin met beladen Dacia trein via Tilburg Goederen (driehoeken) naar Born, op 12 december 2013 langs Heeze.

Een dag later ging ik naar Born, waar ze bezig waren met het lossen van de trein. Aan het eind van de middag was de trein gelost en begon men met rangeren.

Samen met Remco werd vervolgens de lege Daciatrein bij de bekende stek Guttecoven opgewacht. LOCON huurloc Strukton Carin met lege Daciatrein uit Born naar Emmerich, als trein 48539.
Op 18 december ging ik weer naar Born. Het was bewolkt dus kon ik een andere stek uitproberen.

De auto's werden vaak direct op een Roemeense Hödlmayr vrachtwagen gereden, die ze vervolgens verder bracht.

LOCON huurloc Strukton Carin haalt een BLG Laaers-wagenset uit, terwijl de zon langzaam weer te voorschijn komt

LOCON huurloc Strukton Carin met lege BLG wagenset verlaat Born onderweg naar Sittard, op de achtergrond de A2.
Op 27 december werd de hele ochtend de webcam in Westervoort in de gaten gehouden. Toen de trein rond 10 uur (zo uit mijn hoofd) de webcam passeerde, zag ik dat de auto's met de kofferbak naar de loc stonden. Dat betekende één ding, de trein zou via de Maaslijn gaan rijden.

Helaas stond onze auto defect bij de garage, waardoor we per trein moesten gaan. Eerst keus was onze vaste stek in Oostrum, aangezien onze reistijd net zolang was als de trein naar Oostrum, zouden we het net wel of niet kunnen halen. We kozen toen maar voor een veiligere stek, onder Venlo.

LOCON huurloc Strukton Carin met beladen Daciatrein via Venlo naar Born, langs Tegelen. Jammer dat we geen auto hadden, anders werd zeker een achtervolging gemaakt.

Hierna heeft de trein nog enkele keren gereden, in het het nieuwe jaar was de trein helaas weer verdwenen.