DBS 6412 komt net met trein 62343, nadat de overweg handmatig is gesloten, weer in beweging om de laatste meters richting Groningen Railport af te leggen. Helaas niet de plek (Tussenklappenpolder) die ik in gedacht had, trein reed -30, maar het kan er mee door. Zal de komende tijd proberen wat meer foto's uit mijn regio te maken zolang hier nog goederenvervoer is..
Cees_1251 schreef:Waar is dit dan wel , of ben ik nu blond ....
Ga maar haarverf kopen, er staat keurig Veendam onder de foto (ook te herkennen overigens aan het tweede spoor links in beeld).
Leuke plaat en dat goederenvervoer in het noorden zal nog wel even blijven hoor
Er zijn niet veel goederentreinen in het noorden, maar wat is er nu nog is zie ik niet zo snel verdwijnen aan de bezetting van de belading te zien.
Leuk plaatje!
Wil je niet uit je droom helpen Bruno maar bijvoorbeeld de Leeuwarder shuttle was ook altijd goed/vol beladen tot aan de laatste dag aan toe en we weten allemaal hoe dat geëindigd is.
Cees_1251 schreef:Waar is dit dan wel , of ben ik nu blond ....
Ga maar haarverf kopen, er staat keurig Veendam onder de foto (ook te herkennen overigens aan het tweede spoor links in beeld).
Leuke plaat en dat goederenvervoer in het noorden zal nog wel even blijven hoor
Groningen Railport in Veendam ... wie verzint het ...
De plek die ik eigenlijk in gedachten had ligt vlak achter station Zuidbroek waar de trein met een redelijk scherpe boog de Tussenklappenpolder in duikt. Of het nou Veendam of Muntendam is maakt voor de foto niet zo heel veel uit..
Nou maak ik mij niet zo zeer druk om het railvervoer naar Veendam. Nedmag zorgt voor genoeg afwisseling met de dolime, DBM via het UC netwerk en de wagens die de afgelopen week al een paar keer via Nieuweschans de grens over zijn gegaan. Delfzijl en de Eemshaven is een heel ander verhaal. De UC naar Delfzijl heeft de afgelopen jaren al veel verloren, maar met het verdwijnen van Aldel en Rohm en Haas is er ook recent nog wat verloren. Nou verstuurde Aldel niet heel vaak wagens, maar de schuifwandwagens die af en toe van de handelskade naar Zweden vertrokken zorgden toch voor wat afwisseling. We zullen het zien.
Bruno schreef:Er zijn niet veel goederentreinen in het noorden, maar wat is er nu nog is zie ik niet zo snel verdwijnen aan de bezetting van de belading te zien.
Soms is die ook gewoon slecht beladen. Trein is niet voor niks van 5 slagen naar 3 gegaan.
"Zodra het begint te groeien moet je beginnen met snoeien"
Bruno schreef:Er zijn niet veel goederentreinen in het noorden, maar wat is er nu nog is zie ik niet zo snel verdwijnen aan de bezetting van de belading te zien.
Soms is die ook gewoon slecht beladen. Trein is niet voor niks van 5 slagen naar 3 gegaan.
En dat hoeft daar weer niks mee te maken hebben. Volg eerst een paar lessen in Logistiek voordat je conclusies trekt
Bruno schreef:Er zijn niet veel goederentreinen in het noorden, maar wat is er nu nog is zie ik niet zo snel verdwijnen aan de bezetting van de belading te zien.
Soms is die ook gewoon slecht beladen. Trein is niet voor niks van 5 slagen naar 3 gegaan.
En dat hoeft daar weer niks mee te maken hebben. Volg eerst een paar lessen in Logistiek voordat je conclusies trekt
Komt dat college logistiek van de Dhr. van Vondelen!
Achja een volle trein geeft iig. alweer wat hoop voor het containervervoer daar, ook al rijden ze wat minder slagen.