Januari
Op de zevende dag van deze maand maakte ik met een paar vrienden een erg geslaagde rondrit in België. In de buitenwijk van Charleroi, Chatelineau, werden we verrast door 2 zware jongens met een beladen dwarsliggertrein!

Januari FINAL by Tijs Trimbos, on Flickr
Februari
Dit was opzich een vrij makkelijke keuze. Samen met Timo trok ik 2 dagen richting de hoofdstad van de wijnmakers, om de nodige neusjes te vatten. Uiteindelijk koos ik voor deze 'leukste' foto. Het betreft loc 22347, welke momenteel rondrijdt in de OUIGO kleurstelling.

Februari FINAL by Tijs Trimbos, on Flickr
Maart
In Maart waren er vaak werken aan Lijn 12, tussen Roosendaal en Antwerpen. Hierdoor besloten ik en Timo eens per auto rond te kijken of er werktreinen actief waren. We kwamen net op tijd aan in Kapellen, toen Lineas 7857 vertrok naar de wijkbundel Luchtbal. De foto is vanop perron 3 genomen, wat theoretisch gezien niet meer in dienst is. Echter rijden de rammen uit Charleroi doordeweeks met een dusdanige vertraging dat deze eindigen in Kapellen, en omzetten op het wijkspoor. Dit is enkel mogelijk als er gehalteerd wordt op perron 3, wat dus zowat dagelijks gebeurt.

Maart FINAL by Tijs Trimbos, on Flickr
April
In April maakte ik een drietal foto' s van de Dinnertrain. Deze reed die dag tussen Alkmaar en Leiden, waardoor we hem konden fotograferen nabij Castricum.

April FINAL by Tijs Trimbos, on Flickr
Mei
Intussen kwam ik steeds dichterbij de examens, maar dat weerhield me niet om het laatje open te trekken en de camera tevoorschijn te halen. De Royal Desiro bleek met een ander treinstel op de S32 te verkeren. Echter, na wat onderzoek bleek dat de Desiro in normale kleuren terug zou keren naar Puurs en dat de Royal Desiro zou worden afgesteld. Op die manier kon deze foto gerealiseerd worden.

Mei FINAL by Tijs Trimbos, on Flickr
Juni
In Juni stond er een slooprit gepland met loc 5512 uit Schaerbeek naar de formatie in Monceau. Terwijl het met bakken uit de lucht kwam, kon ik alsnog een scherpe foto maken van de rit.

Juni FINAL by Tijs Trimbos, on Flickr
Juli
En nou komen we natuurlijk bij een pracht van een halte. Hourpes, wat uiteraard de place2be is van de Walen, werd verrast door een proper klassiekje in de zomervakantie van 2022.

Juli FINAL by Tijs Trimbos, on Flickr
Augustus
Wie dacht dat torpedo vervoer voorbij was in de BeNeLux, heeft het mis. Afgelopen augustus bracht Lineas 3 torpedo wagens over van de site in Chertal naar de sloper in Monsin. De frieten op het eiland waren niet minder om te genieten...

Augustus FINAL by Tijs Trimbos, on Flickr
September
In deze maand heb ik geen waardige foto gemaakt, dus blik ik nogmaals terug naar augustus. Het weer was gewoon heerlijk, ik kan er niet meer van maken. Na een koude douche te hebben genomen in de nabij liggende beek in Franchimont, kon de oma naar Spa gefotografeerd worden.

HED_1508 by Tijs Trimbos, on Flickr
Oktober
In Oktober organiseerde Veronica een rit met de Karel naar Goes. Het bleek zonnig weer te worden, dus haalde ik mijn fiets uit de schuur om richting het station te bollen, en in Zevenbergen de nodige foto' s te trekken.

Oktober FINAL by Tijs Trimbos, on Flickr
November
Laten we nou even eerlijk zijn, een jaaroverzicht is geen jaaroverzicht als er geen varkentie in zit. Daarom koos ik dit keer een foto uit Charleroi.

November FINAL by Tijs Trimbos, on Flickr
December
In December is het altijd moeilijk een zonfoto te maken. Toch realiseerde ik dit in Boechout, toen een oude dame een ram M5 wagens trok naar het Belgische Limburg.

December FINAL by Tijs Trimbos, on Flickr
Dit was het dan, 2022. Ik wens jullie een hele fijne jaarwisseling! Ik hoop dat we na 1 januari alle tien de vingers nog hebben om de gebruikelijke klikjes te maken!