Januari

Onderweg naar huis van de verjaardag van moeders besloot ik op 9 januari eens dit fotografische grapje uit te halen. De Eemweg tussen Amersfoort en Baarn.
Maart

Februari leverde niks noemenswaardigs op dus we gaan door naar maart (geen extra hoofdlettergebruik voor de maanden van het jaar). Een tripje naar het Haunetal leverde beduidend meer reizigers- dan goederentreinen op. Maar deze trein op 20 maart was toch wel leuk. Tripjes naar het buitenland zou ik eigenlijk vaker willen doen maar het kost me sowieso al 1,5 uur rijden om bij de grens te komen. En dan moeten mijn agenda en het weer ook meewerken.
April 1

Retrokleuren aanbrengen op museumlocs die bedoeld zijn voor commerciële inzet vind ik eigenlijk een beetje zozo. Op 10 april reed de 1315 voor HSL Logistik een Craftertrein van Bad Bentheim naar Amersfoort en die werd opgewacht bij Zenderen.
April 2

Op 23 april werd er een dieseldag georganiseerd bij de MBS met als thema het lokale goederenvervoer bij NS in 1972. In dat jaar vond een grote sanering plaats van het lokale goederenvervoer. Het vervoermiddel voor de deelnemers was de rechts zichtbare DAF-bus die geregistreerd is op 3 juli 1967 en daarmee maar 16 dagen ouder dan ik. Bakkie 660 met een magnetisch NS-logo bij de Lansinkweg.
Mei

Ook van de Rijn ben ik in het verleden flink hogere frequenties gewend. Op 12 mei passeerden de 192 010 en 193 997 Braubach met een containertrein van TX Logistik richting het zuiden.
Juli

In juli kwam de 186 223 gereviseerd uit de werkplaats en kreeg de nieuwe kleurstelling van Alpha Trains. Tijdens het thuiswerken op 12 juli maar even een uitstapje gemaakt naar de Schipholweg. In december ging de loc over naar Medway.
Augustus 1

In juli deed een nieuwe vervoerder zijn in Nederland: het Italiaanse Medway. Een week eerder ging het bij de 186 227 'It's a match' fout door een fotowolk maar op 6 augustus ging alles goed.
Augustus 2

Ik had 2 weken vakantie en dus maar eens in de auto gestapt naar de Marschbahn voor armseinen en 218'en. Uiteraard hoopte ik ook op blauwe locs van Press maar die lieten zich helaas niet zien. Op 12 augustus kwam de 218 402 binnen in Niebüll.
September

Op 17 september bezocht de 151 van Crew2454 met aan boord een gezelschap van de DGEG de haven in mijn hometown. Hier bij een fotostop langs de Basisweg in de Amsterdamse Westhaven.
Oktober

Het kolenvervoer in Amsterdam kent dit jaar hoogtijdagen. En dat in een stad die de ambitie heeft om in 2030 de gehele kolenoverslag uitgefaseerd te hebben. Op 18 oktober drukt de 6702 een lege kolentrein naar binnen bij de OBA.
November 1

Voor dit plaatje heb ik in zomer en najaar heel wat uren moeten wachten. Zeker een keer of twintig heb ik meerdere uren voor niets staan wachten. Maar op 2 november had ik dan toch een bakkie van RFO bij Steinweg aan de Maltaweg. Bezig met VTG-Tagnpps voor cacaovervoer naar Zwitserland.
November 2

In december weinig zon (en al helemaal niet op momenten dat ik er wat mee kon) dus een extra plaat uit november. Op 13 november passeert de lege dolimetrein Putten. Waarbij het me nog steeds een volstrekt raadsel is waarom die G2000 mee gaat. Die trein wordt in Sittard toch opgehaald met 77'ers?