In Januari werd haast niks gedaan, maar aan het einde van de maand dan toch nog een redelijk zonnige dag. Geprobeerd werd om de Mortara shuttle van Crossrail die op zondag door NL rijdt naar Gent, vast te leggen. Dit lukte.

In Februari de "Hommel" van Railtraxx. Dit was natuurlijk een leuk jacht object in het Antwerpse. Doordat de lok niet naar DE mag, werd deze vrijwel altijd in de haven van Antwerpen ingezet. Op de foto was de lok onderweg van Oudendijk naar Noord met een sleep ketels UN1086.

In Maart de onregelmatig rijdende afval trein van Lineas in het hoge Noorden. Op 19 Maart zou de trein in de ochtend rijden vanaf Onnen naar Bad Bentheim, en werd de trein opgewacht bij Staphorst.

In April weer de afval trein, maar dit keer met DB als tractie vanaf Onnen naar Delfzijl (als aanvoertrein 62311). Hier bij Bedum.

In Mei was er een periode met omleiders van BE treinen door NL. De keuze was moeilijk want ook de Ambrogio met BLS Vectron kwam voorbij, maar uiteindelijk viel de keuze op de Linz van Railtraxx, in een fraaie samenstelling bij Zegge.

In Juni werd er heel veel gedaan, dus een moeilijke keuze. Uiteindelijk de keuze gegeven aan een plaat van een Lineas 363 met een Chinese muur aan de stamlijn naar de CTT in Pernis.

In Juli was het kiezen tussen de Hermalle kalk van DBC, of de Ludwigshafen shuttle van Crossrail met Rhenus traxx. Uiteindelijk gekozen voor DBC, mede omdat deze dit keer zo vroeg was dat deze nog goed voor de zon bij Engis reed.

In Augustus was de keuze aan de Fairtrains 1315 of RTB naar Born. De keuze is toch gevallen op de eerste trein naar Born, welke tot op heden gemiddeld 1 tot 2x per week rijdt naar Koopman.

In September viel dan toch echt de keuze op een Klassiek stel. De keuze viel op de NMBS 733+989 die bij Pepinster onderweg zijn naar Verviers.

In Oktober de lege kalktrein van DBC naar Jemelle. Passage van de 6518+6517 bij Méry.

In November de nieuwe trein van DBC tussen de Eemshaven en Almelo. Hier met de 6455 bij Usquert.

In December kon dan eindelijk de gewenste plaat gemaakt worden van een Klassiek stel op L12. Sinds September hoort er een Klassiek stel samen met een Varkensneus naar Essen te komen, alleen in de regel zit het Klassieke stel aan de kant van Essen, wat dus zon technisch niet best is. Soms is de Varken echter ook vervangen door een Klassiekje, of ontbreekt helemaal. Echter elke keer was er wel wat, graffiti, trein reed niet, Klassieke stel aan de verkeerde kant, noem maar op. Maar op 15 December was het dan eindelijk de schone 995!

Dit was mijn jaaroverzicht van 2022. Voor iedereen een goed uiteinde en een gezond 2023!