We beginnen in februari (de maanden van het jaar worden niet met een hoofdletter geschreven) met eindelijk eens zo'n stadsloc van RTB. Nu die andere twee nog. De 186 297 bij Bathmen met een PCC-shuttle naar Pernis op 13 februari.

In maart werd de jacht geopend op de Vectrons in de nieuwe NS-huisstijl, genaamd NS Flow. De locs werden van eind maart tot eind mei ingezet voor de IC Berlijn omdat de Nightjet naar Wenen was uitgesteld. De 193 766 vlak onder Oldenzaal met trein 141 op 31 maart.

Ik wilde eens een Protos bij het stationsgebouw van Barneveld Noord doen en dat leverde dit op op 17 juli.

Op 28 juli eens een voordeeltje van het thuiswerken (dan heb ik de auto namelijk onder handbereik), namelijk de 7178 van Volker en twee V100'en met een steenslagtrein naar Roosendaal vanuit de Westhaven.

De 466 reed op 10 augustus drie retourritten tussen Amsterdam en Amersfoort.

DE 766 op zijn donateursrit op 9 oktober bij het Limburgse Kelpen.

Diezelfde dag eindelijk eens een Poolse vlaggenloc in de volle zon. De 189 213 met de Gekkengraafshuttle naar de Maasvlakte bij America op 9 oktober.

Staat deze er ook eens een keertje op. De 193 366 'Einziganders' bij Ibbenbüren met een containertrein richting Bad Bentheim op 24 oktober.

De 140 038 van Press met een autotrein bij Dedensen-Gümmer op 28 oktober.

De 243 145 met een containertrein bij Lindhorst op 28 oktober.

Met het ingaan van de wintertijd ging het leeg mat van de Nightjet van de Zaanstraat naar Watergraafsmeer op een beter fotografeerbaar tijdstip rijden en zo zien we op 21 november de 193 766 doorkomen op Amsterdam Centraal. Ik hoopte dat het over spoor 14 of 15 zou gaan maar het bleek spoor 12 te zijn.

In december werd het op de 20e eindelijk weer eens fotoweer. De 1831 en 1828 met lege aluminiumtrein bij Dijkerhoek.
Dat 2022 maar weer voor iedereen een interessant spoorjaar mag worden.