In januari trok ik er voor het eerst op uit met de toen nog net verworven Polo. Tijdens één van de vele tochtjes afgelopen jaar trof ik op 25 november een tweetal "Vlaamse Reuzen" met de inmiddels overbekende tunneldelentrein naar Terneuzen. In een fraaie besneeuwd landschap passeert de trein het drietal fotografen.

In februari bezocht ik de haven in Delfzijl. Loc 6411 was er druk met het bedienen van een aantal bedrijfsaansluitingen, waaronder ook het inmiddels ter ziele gegane Rohm en Haas.

In maart bezocht Locon voor het eerst Oosterhout Weststad. Onder leiding van Loc 203 163 passeert de lange sleep aanvoerwagens voor firma Gefco de polder van Oosterhout.

In april maakte de vervoersstroom naar Conline in Maassluis een wederopstanding. Loc 6508 trekt een sleepje met buizen beladen rongenwagens langs station Vlaardingen Centrum.

In mei bezorgde Captrain voor het laatst wagens bij Van Heezik in Utrecht. Tragisch genoeg verdween hiermee de laatste structurele trein over de Lage Weide.

In juni slaagde ik erin de bediening van het VAB in Noordwijkerhout een aantal keer vast te leggen. Gedurende deze fotosessies dook ook de fraaie 220 van Locon op.

Bij hoge uitzondering reed op 6 juli de aanvoertrein voor firma Emmtec, gevestigd in Emmen, vertraagd. Zodoende kon loc 6417 met aanhang worden vastgelegd in het hartje van de stad.

In augustus wist ik eindelijk Crossrail haar PET-trein vast te leggen. Loc DE6308 vormde ook nog eens de tractie.

Ook in september kon er weer van de wensenlijst worden gestreept. Captrain bracht een papiertrein naar Verbrugge in Terneuzen met eenling 6601.

In oktober bracht ik weer een bezoekje aan Noord-Nederland. Loc 6413 bracht ketelwagens aan in Roodeschool.

In november leidde DBS de beladen PON-trein tijdelijk om via Lochem door een ontsporing bij Borne. Hiervan werd ik getuige te Laren-Almen, waar loc 6417 van DBS een dergelijke trein passeerde.

Tot slot de laatste aanvoertrein voor de firma AKZO in Hengelo die eind december werd afgeleverd.

Tot zover!