De stamlijn die het dichtst bij de Kijfhoek ligt (nog geen 1,5 kilometer over het hoofdspoor) , en ongetwijfeld het meest onregelmatig bediend is de afgelopen jaren.
Dit jaar is Van Leeuwen Buizen een stuk of 10 keer bediend, aanvoer is meestal op maandag en afvoer op de woensdag, soms aanvoer op woensdag en afvoer op vrijdag.
Bediening gebeurt meestal door de rangeerploeg van de Kijfhoek, waardoor de tijden onregelmatig zijn, maar in de regel tussen 9:00 en 11:00 komt de trein de stamlijn oprijden. De treinen die ik gezien hebben bestonden telkens uit 5 tot 7 rongenwagens, uiteraard beladen met buizen op de heenweg.
Naar aanleiding van een melding van Floris heb ik vanmiddag de stamlijn even afgefietst, ter hoogte van de Drechttunnel, kijkend richting Van Leeuwen is onderstaand bord aan te treffen;

600 meter verderop, ter hoogte van de ingang van Unimills is het bord voor de tegenrichting, dus kijkend richting de brug en het station, geplaatst;

Voorlopig zal er dus geen bediening plaats vinden, de afsluiting van deze 600 meter spoor heeft vermoedelijk met de toestand van het spoor te maken; dit deel van de stamlijn heeft nog houten bielzen die er niet al te best meer uitzien. Zou me niet verbazen als men dit stuk spoor binnenkort dus gaat vervangen. Ik zal er nog wel even over informeren, en als ik meer weet uiteraard hier plaatsen