Op de losweg waren ze bezig met het lossen van een rollen staaldraadtrein, die uit Völkingen (bij Saarbrücken) vandaan komt.
Het emplacement is voor dit vervoer speciaal opgeknapt.

Op losweg stond rond 9:30 enkele Sins van ERR verhuurd aan SaarRail.

Niet veel later kwam BEG 295 048 met nog een sleep aan gerangeerd op het meest linkse spoor.

De vorkheftruck haalt een rol staaldraad uit de Sins......

.....en legt die hier neer.

Nu weet ik waarom die wagens schuifwandwagens heten :mrgreen:

Op het meest rechtse kop spoor stond HSL 37025 met al enkele geloste wagens in diepe rust.

vanuit deze hoek zijn de wagens ook nog te zien.

Close-up van HSL 37025, voorzien van HSL en VIA logo's.

Enkele uren later lagen ineens een stuk meer rollen staaldraad op de losweg.

Met toestemming van de rangeerder mocht ik nog een kijkje achter op de losweg. Daar stond BEG 295 048 in Vossloh-kleuren.

Vanaf de loods kon nog een leuk paatje gemaakt worden.

Deze wissel was enkele jaren geleden verwijderd, deze wissel biedt toegang tot het hele emplacement. DB Netze heeft de wissel netjes terug gelast.
Op de voorgrond ligt het spoor dat naar de rangeerheuvel gaat. Helaas was ik te laat, want de trein moet over de hele heuvel rangeren om het juiste spoor te bereiken.
Vanaf de straat die er langs ligt kan je het goed fotografen, omdat er (nog) geen struiken en bomen langs staan. Hopelijk dat het volgende keer wel lukt.

De trein was inmiddels onder de draad gerangeerd en tegen half 3 kwam de machinist de loc opbouwen. De trein poseert hier langs het station van Kaldenkirchen.

Ik kreeg van de machinist ook nog de wagenlijst.

Hopelijk blijft dit vervoer nog lang rijden en hopelijk ook wat vaker.