Ik was afgetogen naar de Sloehaven:
CapTrain 186 142+Cellulose (48526)
Met een paar kleine minuutjes in de plus komt CapTrain dan toch nog aangereden naar de Sloehaven met een lange sleep Habis'n met Cellulose voor Verbrugge Terminals. De trein is afkomstig uit Osnabrück.
Deze trein wordt pas in de nachtelijke uren geplaatst door RRF met de fraaie 102, gezien DB Schenker eerst nog een trein moet uithalen, en vervolgens RRF iov Locon de Papierpulptrein plaatst, en rond 22u30 weer uithaalt.
DBS 6512+2 ketelwagens voor Vopak
Na een stevige doortrap op de fiets, hebben wij de trein ingehaald. Hier steekt de 6512 de weg over om bij Vopak het terrein op te rijden en vervolgens wat rangeerwerk te verrichten om met een nieuwe sleep ketelwagens te vertrekken naar het basisemplacement.
DBS 1612+Ford-trein 47732
Netjes volgens plan kwam de Ford-trein aan in de Sloehaven, getrokken door de DBS 1612. Na een stilstand van enkele uren zal de trein door de 6512 naar Cobelfret getrokken worden.
Eerder was al gearriveerd de NMBS met een autotrein uit België(niet op de foto omdat wij bij Vopak klaar stonden, en deze trein niet wisten), en die was aldaar ook geplaatst nadat 2 andere lokken een lege wagenset hadden uitgehaald. Omdat beide sporen nu bezet waren, kon DB Schenker niet eerder door. Voordat de 6512 naar Cobelfret mocht, ging de andere 6500 een lege wagenset bij Cobelfret uithalen om plaats te maken.
Locon 501+papierpulptrein 50570
Nadat NMBS gepasseerd was, mocht Locon weer doorrijden naar de Sloehaven. Nu in een fijn zonnetje. Wij waren hier blij dat er een passage moest plaats vinden!
CT 6605+Butadeen-trein
Ook CapTrain kwam vandaag in de Sloehaven kijken. Er werd na aankomst van de losse loc bij Vopak een sleep van 20 ketelwagens beladen met butadeen opgehaald, en vertrokken naar het basisemplacement. Daar werd omgelopen, en kon vertrokken worden richting Roosendaal en verder.
RRF102+Locon-papierpulptrein
Nadat er op een zijspoor is gearriveerd, moet de trein geduwd naar Verbrugge. Doordat deze locjes geen radiografische besturing hebben, gaat de rangeerder voorop de wagen staan, en staat in verbinding via de portofoon met de machinist.
24 Augustus 2012: De Sloehaven
Forumregels
Graag het volgende formaat gebruiken voor de titel van een fototopic: 'Datum of periode | Thema of locatie(s) van de fotoserie'
Graag het volgende formaat gebruiken voor de titel van een fototopic: 'Datum of periode | Thema of locatie(s) van de fotoserie'
-
- Berichten: 3914
- Lid geworden op: wo aug 22, 2012 1:00 pm
- Locatie: Zwijndrecht
-
- Site Admin
- Berichten: 1676
- Lid geworden op: zo aug 19, 2012 10:46 am
- Locatie: Eindhoven
- Contacteer:
Re: 24 Augustus 2012: De Sloehaven
Mooie serie, vooral de laatste vind ik leuk. Die kleine loks heb ik zelf nog niet in actie gezien.
Zie ook Goederenwagens.nl & mijn Ipernity site
-
- Berichten: 3914
- Lid geworden op: wo aug 22, 2012 1:00 pm
- Locatie: Zwijndrecht
Re: 24 Augustus 2012: De Sloehaven
De 102 doet altijd de Locon-papierpulptrein in de Sloehaven van- en naar Verbrugge Terminals rijden. Dat is rond 16:00/17:00. De wagens worden dan door de avondploeg van Verbrugge gelost, waarbij de loc aanwezig blijft. Rond half 11/11 uur in de avond vertrekt de combi weer naar het basisemplacement.
Bedienen kan ook pas als DB Schenker de trein heeft uitgehaald.
En dan heb je nog de nachtelijke bediening van de CapTrain Cellulosetrein, die pas gedaan word rond een uur of 12 in de nacht. Die is voor de nachtploeg van Verbrugge bestemd.
Dan rijdt de 10x nog bij Pernis met de PCC-shuttle van CapTrain. Rond 17u vertrekt deze combi geduwd naar de PCT-terminal. De PCC-shuttle staat dan een uurtje of 3-4 werkloos op empl. Pernis, nadat het gelost heeft bij het RSC Waalhaven.
Wanneer er weer uitgehaald word enz. weet ik niet.
Ook op de Maasvlakte schijnt er een loccie actief te zijn, maar daar weet ik geen tijden enz van.
Je hebt nog kansen genoeg
Bedienen kan ook pas als DB Schenker de trein heeft uitgehaald.
En dan heb je nog de nachtelijke bediening van de CapTrain Cellulosetrein, die pas gedaan word rond een uur of 12 in de nacht. Die is voor de nachtploeg van Verbrugge bestemd.
Dan rijdt de 10x nog bij Pernis met de PCC-shuttle van CapTrain. Rond 17u vertrekt deze combi geduwd naar de PCT-terminal. De PCC-shuttle staat dan een uurtje of 3-4 werkloos op empl. Pernis, nadat het gelost heeft bij het RSC Waalhaven.
Wanneer er weer uitgehaald word enz. weet ik niet.
Ook op de Maasvlakte schijnt er een loccie actief te zijn, maar daar weet ik geen tijden enz van.
Je hebt nog kansen genoeg
Re: 24 Augustus 2012: De Sloehaven
Leuk. En in Bergen op Zoom is ook nog zo'n loc actief op dinsdagen .
Goed sporen. Daar houden we van.
Re: 24 Augustus 2012: De Sloehaven
Leuke platen Durk!
Bitter nun boik van ut zoipuh, dan nun bult van ut werkuh
-
- Berichten: 433
- Lid geworden op: do aug 23, 2012 1:54 pm
- Locatie: In de buurt van een paar spoorlijnen
- Contacteer:
Re: 24 Augustus 2012: De Sloehaven
Fraaie fotos,en informatieve reacties
Doe maar normaal,dan doe je al gek genoeg.
Re: 24 Augustus 2012: De Sloehaven
Leuk! Wel jammer dat je de laatste twee niet even recht hebt gezet, want zijn opzich zeker fraaie platen!
Website: Spoorpunt.nl | Foto's: Flickr
-
- Berichten: 3914
- Lid geworden op: wo aug 22, 2012 1:00 pm
- Locatie: Zwijndrecht
Re: 24 Augustus 2012: De Sloehaven
Oeps. Die zijn wel een beetje erg scheef