Jaaroverzicht 2023 Michel

Post hier je beste, mooiste, speciaalste spoorfoto's van 2023.
Forumregels
Iedere gebruiker mag één topic openen, dus gebruik hem goed. Een topic mag uit maximaal 12 foto's bestaan, dit is dus gemiddeld één foto per maand. Het mooiste is natuurlijk als er daadwerkelijk één foto per maand wordt geselecteerd, maar dit is niet verplicht. Gebruik als topic titel het volgende formaat: Jaaroverzicht 2023 <je forum (nick)naam>
Plaats reactie
Michel
Berichten: 432
Lid geworden op: zo sep 29, 2013 8:39 pm

Jaaroverzicht 2023 Michel

Bericht door Michel »

En dan het jaaroverzicht van 2023. Weer een jaar voorbij, weer een jaar waarin veel is gebeurd. Alhoewel het najaar een stuk minder positief is verlopen met minder goed nieuws. Maar ook een jaar waar ik voor het eerst een lange aaneengesloten periode geen verplichtingen had op het werk. Dit omdat de vele vrije uren op moesten van mijn baas. Toegegeven: dat beviel zeer goed! :lol:

Omdat in de maanden januari, oktober, november en december weinig werd ondernomen, dus ook 4 bonusplaten.

Februari
Afbeelding
In Februari werd er op de zonnige 8 februari een dag gespendeerd rondom Hoeselt. Na aankomst op de stek, kwam al vrij vlot de eerste cargo van de dag voorbij: DBC 193 312 met een beladen trailertrein met LKW Walters bij Hoeselt.

Maart
Afbeelding
In Maart werd er een nieuwe poging gedaan om een van de bestickerde locs van Medway goed voor de zon in België te fotograferen. Deze dag werd gekozen voor Wonck en deze keer had ik wel prijs. Die dag werd de containertrein naar Germersheim, die aan het eind van de ochtend rijdt, gereden door de gele Medway 186 224. Wonck, 1 maart 2023.

April
Afbeelding
Mijn periode van het lange verlof was inmiddels aangebroken en de eerste week werd de zon opgezocht in Noord-Duitsland. Zodoende belandde ik op de stek in Eilvese. Daar kwam een leuke optocht voorbij. Ook kon ik daar mijn eerste Dual Mode Vectron fotograferen, alsmede ook een Eurodual. Maar ook oudgediende zoals een BR 140 van Press. Toch kies ik voor de eerste. MKB 248 005 met een sleep Eanos'n bij Eilvese op 19 april 2023.

Mei
Afbeelding
Begin mei waren er 2 zonnige dagen langs de Rijn. Dus werd er naar de Rijn gereden. Op de tweede dag kon langs de Rijn ten zuiden Oberwesel een van de stickerlocs van LTE worden afgestreept. In de vroege ochtend kwam LTE 193 958 "100 Truck loads, One train" met een lege autotrein voorbij. Een goed begin van de dag zullen we maar zeggen :lol:

Mei bonus 1
Afbeelding
Eind mei werd er anderhalve week door Tsjechië en Slowakije gereisd. Een van de doelen was om bij het bekende fotopunt van Dolní Loučky te staan mede vanwege omleidingen op die route als gevolg van werkzaamheden elders in Tsjechië. Na ruim 2 uur wachten op het fotopunt kwam dan eindelijk een van de hoogtepunten van die dag voorbij: een Laminatka van ČD Cargo. ČD Cargo 230 009 met een korte goederentrein van Brno naar České Budějovice op 27 mei 2023.

Mei bonus 2
Afbeelding
Een dag later, op 1e pinksterdag, werd er gejaagd op de "Breljovets" in dienst bij ČD. Op de dubbelsporige diesellijn tussen Brno en Uherské Hradiště rijden op zondag 4 treinen die door de bekende "Breljovets" worden gereden. Een van die treinen kon nabij station Kyjov zastàvka worden meegepikt als ČD 754 043 na een stop weer op gang komt als Sp 1772 Staré Město u. Uherské Hradiště - Brno hl. n. op 28 mei 2023.

Juni
Afbeelding
In Slowakije was de jacht geopend op de daar nog dienstdoende "Bardotka's" en dan op de dubbelsporige diesellijn tussen Vrutky en Horná Štubňa. Kort na aankomst op de stek, ging de overweg dicht voorbij het seinhuis. Dus werd vlug de camera erbij gepakt. Tot grote vreugde kwam de buurtgoederentrein Žilina - Horná Štubňa eraan met maar liefst 3 wagens. ZSSK Cargo 751 047 had er weinig moeite mee en passeerde in een behoorlijk tempo het seinhuis van Diviaky op 1 juni 2023.

Juni bonus 1
Afbeelding
Na de plaat van de buurtgoederentrein werd er naar Pribovce-Rakovo gereden om daar de R-trein uit Vrutky te doen. Aangekomen op de stek werd het in de loop van de tijd alsmaar drukker met Slowaken met fototoestel. Deze bleven na de R-trein plakken op het viaduct, dus vermoedde ik "onraad". Met handen en voeten begreep ik van hen dat de Ekocell achter de stopper zou rijden. Nog meer reden om een half uur langer te wachten. ZSSK Cargo 752 018+751 192+756 010 met de 2 keer per week rijdende Ekocell bij Pribovce-Rakovo op 1 juni 2023.

Juni bonus 2
Afbeelding
Terug in Nederland en ook weer aan het werk, zag ik op zaterdag 17 juni 2023 een melding van LTE 193 299 "Locmasta" met een ketelwagentrein. Er werd niet getwijfeld en meteen in de auto gesprongen. Na vlot doorrijden, kon ik deze trein op het station van Oisterwijk fotograferen.

Juli
Afbeelding
Voor het rijden van de containertreinen naar Katy in Polen heeft RFO de 193 783 van Captrain gehuurd. Omdat ik er niets van had, werd er op 8 juli een poging gedaan om eindelijk deze trein van het lijstje te kunnen strepen. Nadat de trein op vrijdag op tijd in Moerdijk was aangekomen, werd er op zaterdag op tijd naar Willemsdorp vertrokken. Na de trein in station Lage Zwaluwe te hebben zien staan, kon na een half uur wachten tevreden worden afgedrukt.

Augustus
Afbeelding
Na een wisselvallige periode in de zomer, knapte het eind augustus weer op. Na het zien van een melding van RTB 193 945 "Hutchinson Ports - Europe Intermodal" met de Blerick, werden er een paar uur opgenomen om 's middags een paar uur te gaan fotograferen in mijn achtertuin van Tilburg Reeshof. Zodoende kon deze loc een na zijn onthulling van zijn stickers al door mij worden afgestreept. Tilburg Reeshof, 23 augustus 2023.

September
Afbeelding
In 2023 reed RFO ook met Innofreight ertstreinen door Nederland. Na deze reeds begin september in mijn eigen achtertuin al eens te hebben gefotografeerd, lukte het mij medio september om dit vervoer ook bij America te fotograferen. Met een marge van nog geen 3 minuten, kwam ik op tijd aan op de stek om RFO 193 946+193 955 met een beladen trein te fotograferen. America, 14 september 2023.
Laatst gewijzigd door Michel op za dec 30, 2023 11:23 am, 2 keer totaal gewijzigd.
BjörnNielsen
Berichten: 969
Lid geworden op: vr aug 24, 2012 5:39 pm
Locatie: Ljouwert
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2023 Michel

Bericht door BjörnNielsen »

Mooi jaaroverzicht Michel. De ver-verder-verst plaat van de megatittenzug in Slowakije voor mij uiteraard de favo.
dvc
Berichten: 488
Lid geworden op: wo nov 27, 2013 6:51 pm

Re: Jaaroverzicht 2023 Michel

Bericht door dvc »

Leuk overzicht, juni bonus 1 is gaaf!
Gebruikersavatar
erica
Berichten: 3855
Lid geworden op: za mar 01, 2014 5:38 pm
Locatie: Mokum
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2023 Michel

Bericht door erica »

Die in augustus is mijn favo (stukje naar links draaien).
VinceCargo
Berichten: 3085
Lid geworden op: vr aug 16, 2013 4:39 pm
Locatie: Woerden
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2023 Michel

Bericht door VinceCargo »

Geweldig jaaroverzicht Michel! Ik kan geen favoriet kiezen :lol:
Geen handvol, maar een land vol
NS1707
Berichten: 386
Lid geworden op: ma aug 25, 2014 7:50 pm

Re: Jaaroverzicht 2023 Michel

Bericht door NS1707 »

Heel gaaf overzicht, Michel! De juni en juni-bonus zijn hier favoriet!
DDZ7504
Berichten: 3884
Lid geworden op: ma aug 25, 2014 7:50 pm
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2023 Michel

Bericht door DDZ7504 »

Lekker zonnig overzicht! Ik ga voor augustus.
Ik ben de wolkenlotto aan het winnen.
Rubenr
Berichten: 381
Lid geworden op: ma feb 14, 2022 6:31 pm
Locatie: Renswoude
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2023 Michel

Bericht door Rubenr »

Mooi overzicht, met Mei Bonus 1 als favoriet!
1622
Berichten: 317
Lid geworden op: zo dec 30, 2012 8:15 pm

Re: Jaaroverzicht 2023 Michel

Bericht door 1622 »

Mooie serie met juni bonus 1 als uitblinker!
ZO6176
Berichten: 488
Lid geworden op: zo okt 04, 2020 2:46 pm

Re: Jaaroverzicht 2023 Michel

Bericht door ZO6176 »

Leuke serie. Juni-bonus is mijn favoriet
arnold
Berichten: 14630
Lid geworden op: di aug 21, 2012 2:51 pm
Locatie: Helmond
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2023 Michel

Bericht door arnold »

Fraaie serie > Michel
Gebruikersavatar
kay-cee
Berichten: 1278
Lid geworden op: za aug 02, 2014 6:17 pm

Re: Jaaroverzicht 2023 Michel

Bericht door kay-cee »

April en Mei zijn erg fraaie platen Michel! Leuk overzicht!
Gebruikersavatar
Rens
Site Admin
Berichten: 3432
Lid geworden op: di jan 15, 2013 3:02 pm

Re: Jaaroverzicht 2023 Michel

Bericht door Rens »

Vooral de zomerplaten zijn erg fijn!
de-treinfan
Berichten: 214
Lid geworden op: ma jun 22, 2020 10:25 pm

Re: Jaaroverzicht 2023 Michel

Bericht door de-treinfan »

Mooi jaaroverzicht! Mijn favoriet is toch wel maart.
KvdLee
Berichten: 473
Lid geworden op: zo mei 26, 2013 4:47 pm

Re: Jaaroverzicht 2023 Michel

Bericht door KvdLee »

Mooie selectie! Juni is hier de sfeervolle favoriet :)
David
Berichten: 1544
Lid geworden op: do sep 06, 2012 10:55 am
Locatie: Norrköping
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2023 Michel

Bericht door David »

Gave serie, zeker beide platen uit juni!
Gebruikersavatar
RemcoG
Berichten: 345
Lid geworden op: do jan 31, 2019 4:48 pm
Locatie: Omgeving Zbm
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2023 Michel

Bericht door RemcoG »

Lekkere reeks! Juni bonus 1 is geniaal!
Misschien kunnen we stoomlocs herintroduceren
Gebruikersavatar
RedmarStam
Berichten: 149
Lid geworden op: vr dec 28, 2018 5:01 pm
Locatie: Veendam

Re: Jaaroverzicht 2023 Michel

Bericht door RedmarStam »

Fraai jaaroverzicht, Michel! Aan vectrons geen gebrek in jouw overzicht! :D
Flickr: --> Klik <--
wessele
Berichten: 759
Lid geworden op: do jun 13, 2013 11:27 am
Locatie: Waardenburg

Re: Jaaroverzicht 2023 Michel

Bericht door wessele »

Mooie serie Michel. Juni bonus is mijn favoriet!
Gebruikersavatar
derquinho
Berichten: 500
Lid geworden op: wo okt 08, 2014 1:30 pm
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2023 Michel

Bericht door derquinho »

Mooie serie! De Ekocell rijdt helaas niet meer. Juni bonus is mijn favoriet.
Plaats reactie