Jaaroverzicht 2023 Bob Visser

Post hier je beste, mooiste, speciaalste spoorfoto's van 2023.
Forumregels
Iedere gebruiker mag één topic openen, dus gebruik hem goed. Een topic mag uit maximaal 12 foto's bestaan, dit is dus gemiddeld één foto per maand. Het mooiste is natuurlijk als er daadwerkelijk één foto per maand wordt geselecteerd, maar dit is niet verplicht. Gebruik als topic titel het volgende formaat: Jaaroverzicht 2023 <je forum (nick)naam>
Plaats reactie
Gebruikersavatar
erica
Berichten: 3855
Lid geworden op: za mar 01, 2014 5:38 pm
Locatie: Mokum
Contacteer:

Jaaroverzicht 2023 Bob Visser

Bericht door erica »

Bij deze mijn jaaroverzicht. Voor mij persoonlijk een wat lastig jaar door een najaar met medische issues waar ik verder niet over wil uitweiden. Ik had makkelijk arbeidsongeschikt kunnen worden maar gelukkig is me dat bespaard gebleven. Daar kwam nog een uiterst nat najaar bij.

Januari:
Afbeelding

Een loc met een bijzonder uiterlijk is nogal een zeldzaamheid in de hoofdstad meer hier is er dan toch eentje: de 186 295 met een TUI Ski Expres naar Bludenz op (vrijdag) 13 januari.

Februari:
Afbeelding

Op 8 februari eens een plaatje waar ik al langer naar verlangde, namelijk een vertrekkende RFO 1800 uit Bad Bentheim. Nadat ik op een bovenleidingvoet geklauterd ben vertrekt de 1831 met een lege kolentrein naar Amsterdam Westhaven.

Maart:
Afbeelding

Op de koude 1 maart brachten de 7143 en 203-2 van Volker Rail een steenslagtrein van Amsterdam Westhaven naar Eindhoven waar twee bibberende fotografen hem bij Loenersloot hem opwachtten.

April:
Afbeelding

Voor april dit plaatje van een ICNG-transport. Op 2 april werd de 3135 door de 9902 van Railexperts van Bad Bentheim naar Zwolle Rangeer getransporteerd. Het cargopad van Bad Bentheim naar Deventer kruist echter in de buurt van Zenderen dat van Blauwnet met de trein Zwolle-Enschede. Gelukkig bestaan er geen geluidsfoto's want van links van mij kwamen toch de nodige verwensingen... Ik stond wat meer naar rechts en daardoor had ik hem nog goed.

Mei:
Afbeelding

Voor mei een plaatje bij mij om de hoek: op 19 mei tijdens het thuis werken even naar het station gelopen om de 1829 + 1830 te fotograferen die in dubbeltractie met trein 42541 onderweg zijn van Beverwijk naar Bad Bentheim met een staalplakkentrein. Het is nogal passen en meten om het seinhuis er goed op te krijgen en soms moet je een reiziger verzoeken een stapje achteruit te zetten.

Juni:
Afbeelding

Vanaf juni vonden proefritten plaats met de nieuwe ICE3neo van DB. Op 20 juni zou een proefrit naar Kaldenkirchen plaatsvinden die over spoor 9 door Amsterdam Centraal zou komen. Op verzoek van een hobbyist tevens treindienstleider werd die door diens collega op spoor 3 gezet zodat die een oude ICE3 zou passeren. En toevallig zag ik dat gebeuren. Hierbij verzoek aan mensen die filmpjes maken: als er iemand achter je staat geen hand opsteken om een toeter te krijgen.

Juli:
Voor juli niks interessants kunnen vinden dus dan maar een plaatje van een maand eerder.
Afbeelding

De net in TCS-kleur gestoken 103002 met een lekker allegaartje van rijtuigen onderweg van Wittlich naar Rheine bij Mesum op 4 juni. Locomotieven worden met tientallen tegelijk besteld maar voor dit soort treinen zou ook eens flink geïnvesteerd moeten worden in rijtuigen want eigenlijk zijn deze niet meer bij de tijd. Tot zover mijn mening. Het levert natuurlijk wel kleurrijke plaatjes op en dat vinden wij dan weer leuk...

Augustus:
Afbeelding

Voor bakkies heb ik wel een zwak met hun karakteristieke gepruttel. Een plaatje in de plaatselijke haven op 22 augustus van de 692 die bij de Hornweg aan het rangeren is met VTG-Tagnpps voor het cacaovervoer van RFO.

September:
Afbeelding

Ik zou wel vaker internationaal actief willen zijn maar de combinatie van tijd en goed weer is uiterst zeldzaam bij mij. Met vakanties gok ik in de regel ook mis als het om het weer gaat. Zo ook in september maar in de tweede week van mijn vakantie dienden zich een paar redelijke dagen aan. In de hoop nu eens wat locs (juiste spelling) in afwijkende kleur te zien toog ik naar de Marschbahn. Locs in afwijkende kleur wel gezien maar uiteraard weer in niet-fotografeerbare tweede positie achter een rode loc. Diepe zucht. Maar wel een aantal plekjes af kunnen strepen waar ik vorig jaar niet aan toe kwam. De 218 425 en 307 komen in Niebüll aan met een IC van Westerland (Sylt) die ze in Itzehoe zullen afstaan aan een 101 die er mee naar Karlsruhe doorrijdt.

Oktober:
Afbeelding

De enige opname die ik in oktober heb gemaakt. Een uur van tevoren kreeg ik op 7 oktober een telefoontje dat Railexperts een extraatje (juiste spelling) had met de 1251. Dus gauw naar Amsterdam Centraal om de 1251 met de Magic Expres te fotograferen.

November:
In november alleen aanwezig geweest bij het 1700-afscheid op Rotterdam Stadion en daarvan zijn al vele plaatjes gepubliceerd dus de mijne gaat daar niets aan toevoegen. Daarom een plaat uit juni die ik veel liever laat zien.
Afbeelding

Eindelijk eens tijd gehad voor Maastricht Beatrixhaven en zo zien we de 16e de 6418 in de weer bij de Maasterminal.

December:
Ook in december nauwelijks iets gefotografeerd dus daarom deze bonusplaat uit september die ik veel liever laat zien.
Afbeelding

De 2731 van Certus is op 9 september met een paar machines net uit Roosendaal vertrokken naar Gent.
Jona Brans
Berichten: 1633
Lid geworden op: zo mei 12, 2019 12:52 pm
Locatie: Deventer
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2023 Bob Visser

Bericht door Jona Brans »

Fraai sfeervol overzicht waarbij mei en november er wat mij betreft uitschieten!
ClintW
Berichten: 93
Lid geworden op: zo sep 13, 2020 12:01 pm

Re: Jaaroverzicht 2023 Bob Visser

Bericht door ClintW »

Mooi overzicht Bob! Mijn favorieten zijn februari, april en maart
Gebruikersavatar
wouterder
Berichten: 739
Lid geworden op: wo okt 29, 2014 8:36 pm

Re: Jaaroverzicht 2023 Bob Visser

Bericht door wouterder »

Fijne serie zonplaatjes!
Gebruikersavatar
derquinho
Berichten: 500
Lid geworden op: wo okt 08, 2014 1:30 pm
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2023 Bob Visser

Bericht door derquinho »

Mooie platen Bob! Jammer dat je geen geluk had bij de Marschbahn. Hopelijk ben je weer de oude na je ongelukje van een paar maanden terug! Leuk punt te Muiderpoort, daarom is de RFO -plaat mijn favoriet.
ZO6176
Berichten: 488
Lid geworden op: zo okt 04, 2020 2:46 pm

Re: Jaaroverzicht 2023 Bob Visser

Bericht door ZO6176 »

Leuke platen. September is mijn favoriet
wessele
Berichten: 759
Lid geworden op: do jun 13, 2013 11:27 am
Locatie: Waardenburg

Re: Jaaroverzicht 2023 Bob Visser

Bericht door wessele »

Leuke serie Bob. Mei is mijn favoriet.
Gebruikersavatar
RedmarStam
Berichten: 149
Lid geworden op: vr dec 28, 2018 5:01 pm
Locatie: Veendam

Re: Jaaroverzicht 2023 Bob Visser

Bericht door RedmarStam »

Leuk jaaroverzicht, Bob!
Flickr: --> Klik <--
EuropeTrains
Berichten: 291
Lid geworden op: ma jun 11, 2018 5:37 pm

Re: Jaaroverzicht 2023 Bob Visser

Bericht door EuropeTrains »

Leuk overzicht! ''November'' is de favoriet!
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd :D
https://www.flickr.com/photos/182086100@N03/
BjörnNielsen
Berichten: 969
Lid geworden op: vr aug 24, 2012 5:39 pm
Locatie: Ljouwert
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2023 Bob Visser

Bericht door BjörnNielsen »

Fijn jaaroverzicht Bob! Hopelijk wordt 2024 in meerdere opzichten een goed jaar voor je!
de-treinfan
Berichten: 214
Lid geworden op: ma jun 22, 2020 10:25 pm

Re: Jaaroverzicht 2023 Bob Visser

Bericht door de-treinfan »

Mooi overzicht! Ik kies voor November als mijn favoriet en wens je een beter 2024 toe! :D
arnold
Berichten: 14630
Lid geworden op: di aug 21, 2012 2:51 pm
Locatie: Helmond
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2023 Bob Visser

Bericht door arnold »

Fraaie Serie.
VinceCargo
Berichten: 3085
Lid geworden op: vr aug 16, 2013 4:39 pm
Locatie: Woerden
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2023 Bob Visser

Bericht door VinceCargo »

Prachtige platen Bob! Maart is favoriet voor mij.
Ik hoop dat je je gezondheid inmiddels weer op de rit hebt;
Geen handvol, maar een land vol
Mattie
Berichten: 610
Lid geworden op: za aug 29, 2015 3:56 pm
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2023 Bob Visser

Bericht door Mattie »

Leuke serie Bob, september is mijn favoriet!
David
Berichten: 1544
Lid geworden op: do sep 06, 2012 10:55 am
Locatie: Norrköping
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2023 Bob Visser

Bericht door David »

Mooie serie! Ik ga voor Mttrix, erg leuk zo met de staalplaten erbij.
Rubenr
Berichten: 381
Lid geworden op: ma feb 14, 2022 6:31 pm
Locatie: Renswoude
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2023 Bob Visser

Bericht door Rubenr »

Prachtig en divers overzicht Bob, ik ga voor September en Oktober!
Kevinrail
Berichten: 427
Lid geworden op: vr feb 06, 2015 9:29 pm

Re: Jaaroverzicht 2023 Bob Visser

Bericht door Kevinrail »

Het is weer een leuk jaaroverzicht geworden Bob! Ik ga voor de foto's van Februari en September als favoriet.
Staaijeren
Berichten: 266
Lid geworden op: di mei 03, 2016 6:41 pm

Re: Jaaroverzicht 2023 Bob Visser

Bericht door Staaijeren »

Fijn en mooi overzicht Bob.
Foto's op Flickr
wmbrands
Berichten: 395
Lid geworden op: zo mei 09, 2021 8:07 am

Re: Jaaroverzicht 2023 Bob Visser

Bericht door wmbrands »

Leuke foto's! Qua favorieten twijfel ik tussen augustus en september. Beiden mooie beelden!
Gebruikersavatar
Rens
Site Admin
Berichten: 3432
Lid geworden op: di jan 15, 2013 3:02 pm

Re: Jaaroverzicht 2023 Bob Visser

Bericht door Rens »

Mooie serie en hopen op een beter 2024!
NS1707
Berichten: 386
Lid geworden op: ma aug 25, 2014 7:50 pm

Re: Jaaroverzicht 2023 Bob Visser

Bericht door NS1707 »

Net overzicht met februari en september als favorieten!
Gebruikersavatar
RemcoG
Berichten: 345
Lid geworden op: do jan 31, 2019 4:48 pm
Locatie: Omgeving Zbm
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2023 Bob Visser

Bericht door RemcoG »

Mooi overzicht Bob! De dubbele ICE op A'dam Centraal is mijn favoriet!
Misschien kunnen we stoomlocs herintroduceren
Plaats reactie