Maart 2013 | Diverse plaatsen

Ruimte voor het plaatsen van foto's en reportages.
Forumregels
Graag het volgende formaat gebruiken voor de titel van een fototopic: 'Datum of periode | Thema of locatie(s) van de fotoserie'
Plaats reactie
Bruno
Berichten: 701
Lid geworden op: di aug 21, 2012 8:07 am
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Maart 2013 | Diverse plaatsen

Bericht door Bruno »

Maandoverzicht Maart 2013

Afbeelding
Toen ik op zondag 17 maart 2013 op weg was naar Haarlem kwam in Rotterdam Centraal de 1721 met DD-AR stam 7451 voorrijden als trein 2234 uit Dordrecht naar Amsterdam welke normaal met DDZ behoort te rijden. Na een comfortabele en snelle reis, mogelijk een van de laatste keren dat ik in DD-AR met loc zat voordat de stammen per 8 april uit dienst gaan, in Haarlem op het tegenoverliggende perron nog een plaatje kunnen maken onder de fraaie stationskap.
Afbeelding
Deze Volvo FL618 bovenleidingmontagewagen met kenteken BR-RL-72 van aannemer Strukton Rail met als bouwjaar 2006 is op zondag 17 maart 2013 aan het werk op het emplacement van de Amsterdam Westhaven ter hoogte van de aansluiting van de OBA waardoor er tot zo'n uur of 4 helaas geen enkele trein te bekennen was. Gelukkig maakte een plaatje van dit werkmaterieel veel goed.
Afbeelding
Op zondagavond 17 maart 2013 is de EETC 1251 van de Watergraafsmeer met vier Slowaakse slaaprijtuigen onderweg als trein 87703 naar Venlo. Wegens werkzaamheden in Den Bosch reedt deze trein via Rotterdam zodat er ook eens een 1200 vastgelegd kon worden onder de nieuwe stationskap van Rotterdam Centraal. Omdat ik deze rit een beetje was vergeten, en niet verwacht had 'm tegen te komen, had ik geen statief bij me dus moest ik wat improviseren met een brooddoosje en m'n tas.
Afbeelding
In de avond van zondag 17 maart 2013 staat de NMBS 2835 langs het perron van Rotterdam Centraal gereed om als trein 1257 naar Antwerpen te vertrekken. Als variatie op de vele samenstellingen die de beneluxtrein heeft gekend bevinden er zich in deze stam twee gele rijtuigen met blauwe band. Het rijtuig direct achter de loc is begin deze maand ontdaan van zijn Fyra-bestickering en in de werkplaats van Haarlem voorzien van een nieuwe laklaag.
Afbeelding
Nadat op zaterdag 23 maart 2013 één zijde van de 1315 van bestickering is voorzien bij het depot van de Stoom Stichting Nederland in Rotterdam Noord wordt de locomotief door de voormalige hoogoven-loc "Wanda", een rangeerlocomotief van het type C.4-03, van de SSN samen met de Crossrail Class 66 met het nummer DE 6310 naar buiten gesleept zodat ook de andere zijde bestickerd kan worden wegens de beperkte ruimte in de loods. De oude roestige tender rechts in beeld is van de 50 1255 die ooit nog eens rijvaardig moet worden.
Afbeelding
Met twee uur vertraging passeert de EETC 1252 met de 1315 van de Stichting Klassieke Locomotieven aan de haak op zondag 24 maart 2013 de Spoorweglaan in Moordrecht. Door een klein probleem met het remwerk van de 1315 werd het oorspronkelijke pad niet gehaald. Nadat het probleem na een klein kwartiertje was opgelost had ProRail nog even de tijd nodig om de trein met als treinnummer 87703 uiteindelijk nog op pad te kunnen sturen.
Afbeelding
Als verrassing voor de fotografen kwam de fraaie V100 van TrainSupport met het nummer 103 op zondag 24 maart 2013 langs de Spoorweglaan in Moordrecht met een beladen trein met schone ballast naar de Amsterdam Westhavens.
Afbeelding
Dankzij de vertraging van twee uur kon er op zondagavond 24 maart 2013 een fraaie avondopname worden gemaakt van de EETC 1252 die met de 1315 van de Stichting Klassieke Locomotieven zojuist is binnengekomen als trein 87703 op het station van Coevorden. Terwijl de D22 van de Bentheimer Eisenbahn al aan de achterzijde wordt aangekoppeld om de 1315 naar Coevorden Heege te brengen geniet het personeel van de 1252, die zich na jaren weer helemaal thuis voelt in Coevorden waar inmiddels zelfs een waslijntje boven de goederensporen hangt, van een welverdiende koffiepauze voordat er na een uur weer teruggekeerd wordt naar het Amsterdamse.
Afbeelding
Nadat op 25 mei 2010 de laatste Coevorden-shuttle van ACTS reedt is er in Coevorden geen 1200 meer geweest tot op zondagavond 24 maart 2013. Toen stond de EETC 1252 gereed voor vertrek naar de Watergraafsmeer nadat deze de 1315 van de Stichting Klassieke Locomotieven, die naar Coevorden Heege is gebracht door de D22 van Bentheimer Eisenbahn, vanuit Rotterdam Noord hier heen heeft gebracht.

Voor de liefhebbers volgt later nog een serie van de overbrening van de 1315 naar Horb, voorlopig kan iedereen genieten van het artikel in het mei-nummer van Op de Rails :)
Website: Spoorpunt.nl | Foto's: Flickr
Gebruikersavatar
Ronnie
Site Admin
Berichten: 21748
Lid geworden op: di aug 21, 2012 8:09 pm
Contacteer:

Re: Maart 2013 | Diverse plaatsen

Bericht door Ronnie »

Leuke serie. Bij die 2835 bleek er ineens toch een statief in je tas te zitten :P ?
Goed sporen. Daar houden we van.
The_Knitter
Berichten: 3912
Lid geworden op: wo aug 22, 2012 1:00 pm
Locatie: Zwijndrecht

Re: Maart 2013 | Diverse plaatsen

Bericht door The_Knitter »

Dat is wat ik mij ook een paar keer afgevraagd heb ja.

Fraaie serie!
Bruno
Berichten: 701
Lid geworden op: di aug 21, 2012 8:07 am
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Re: Maart 2013 | Diverse plaatsen

Bericht door Bruno »

Ronnie schreef:Leuke serie. Bij die 2835 bleek er ineens toch een statief in je tas te zitten :P ?
Nee, toen was een medespotter zo vriendelijk mij zijn statief te lenen ;)
Website: Spoorpunt.nl | Foto's: Flickr
Plaats reactie