Jaaroverzicht 2022 Marcel Timmer

Post hier je beste, mooiste, speciaalste spoorfoto's van 2022.
Forumregels
Iedere gebruiker mag één topic openen, dus gebruik hem goed. Een topic mag uit maximaal 12 foto's bestaan, dit is dus gemiddeld één foto per maand. Het mooiste is natuurlijk als er daadwerkelijk één foto per maand wordt geselecteerd, maar dit is niet verplicht. Gebruik als topic titel het volgende formaat: Jaaroverzicht 2022 <je forum nicknaam>
Plaats reactie
cellique
Berichten: 126
Lid geworden op: zo apr 26, 2015 8:45 pm

Jaaroverzicht 2022 Marcel Timmer

Bericht door cellique »

Hallo,

Hierbij ook van mij een foto-jaaroverzicht 2022, Een jaar waarbij ik elke maand wel een keertje op pad ben geweest. Voor veel maanden was het een makkelijke keuze, op een paar maanden na, waarbij er ook leuke foto's afvielen doordat de keuze reuze was. Ook dit jaar zullen er weer veel museale foto's voorbij komen.

fotokeuze Januari:
Afbeelding2022-01 Bayern (13) by cellique, on Flickr
Zoals elk jaar heb ik in de maand Januari en Juli de opbouw en afbouw van een beurs in München, waarbij we als Decoteam het weekend in München blijven. Vaak plan ik dan op de zaterdag een fotodag in de omgeving, waarbij ik gebruik maak van het OV. Ditmaal werd Assling (Oberbayern) bezocht. Assling ligt aan de spoorlijn München - Rosenheim waar naast het vele personenverkeer ook veel goederenverkeer heerst. Op de foto komt altbau-lok 151-060 van Lokomotion samen met een Traxx 186-440 langs het oude vervallen seinhuis van Assling.

fotokeuze Februari:
AfbeeldingWesthofen by cellique, on Flickr
Op 5-2-2022 organiseerde Nostalgiezugreisen een sondernzug vanuit Munster naar Winterberg. Met ruim +60 vertraging komt de 78 468 van Eisenbahntradition Lengerich voorbij de oude seinhuis van Westhofen op weg naar Schwerte en verder naar Winterberg

fotokeuze Maart:
AfbeeldingDB 212 376 by cellique, on Flickr
Op 22 maart heb ik een bezoek gebracht aan Duisburg-Lotharstrasse, waar diverse goederentreinen voorbij kwamen. De keuze is uit eindelijk gevallen op de DB 212-376 die met een korte goederentrein voorbij kwam.

fotokeuze April:
Afbeelding4-22 SHM (19)-3 by cellique, on Flickr
De keuze voor April was enigzins moeilijk, omdat er in die maand een bezoek aan de Kasbachtalbahn en aan de SHM met de tulpenvelden is gebracht. De SHM-16 is op de 1e paasdag onderweg vanuit Medemblik naar Hoorn en passeert vlak na Twisk een bloeiende tulpenveld. De foto is met toestemming van de eigenaar en de belofte dat er niet tussen de tulpen werd gestaan aan de rand van het tulpenveld genomen.

fotokeuze Mei:
AfbeeldingVSM 23-071 + 23-076 by cellique, on Flickr
Op 28 mei bracht de Arbeitsgemeinschaft Westfalenbahn een bezoek aan Amsterdam. Traditie getrouw wordt de speciale trein vanuit Bad Bentheim door de VSM 23-071 + 23-076 gereden over het Nederlandse hoofdnet. Bij Dijkerhoek komt de gezelschapstrein om de hoek rijden op weg naar de hoofdstad.

fotokeuze Juni:
Afbeelding01 519 Westfalendampf by cellique, on Flickr
De keuze in Juni werd al moeilijker vanwege diverse "uitstapjes" en de zomervakantie. Uiteindelijk is de keuze gevallen op weer een gezelschapstrein van Arbeidsgemeinschaft Westfalendampf. Ditmaal reed deze met de 01-519 van Eisenbahnfreunde Zollernbahn vanuit Menden (tot Munster met een V200 en daarna met de 01-519 verder) over de Emslandstrecke naar Norderney. Foto is genomen vlak na Emsbüren.

fotokeuze Juli:
AfbeeldingWendelsteinbahn (9) by cellique, on Flickr
Ook in Juli bleef ik voor mijn werk in het weekend over in München. Met de 9-euro ticket ben ik samen met een collega op zaterdag op pad geweest. Eerst naar Prien am Chiemsee, waar we de Chiemseebahn hebben bezocht. Daarna is de reis verder gegaan naar de Wendelsteinbah om met de tandradbahn naar boven te gaan. Daar hebben we een tijdje rondgelopen, genoten van het uitzicht en diverse foto's genomen om vervolgens met de kabelbahn de andere kant van de berg af te dalen. De keuze van deze foto is vanwege het prachtige uitzicht naar het Innsdal met de tandradtrein van de Wendelsteinbahn uitkomend uit de houten galerij.

fotokeuze Augustus:
AfbeeldingCaptrain 266-001 Montzenlijn by cellique, on Flickr
In Augustus ben ik alleen naar Aachen, de Monztenlijn geweest, vlak voor de tunnelingang onder het 3-landenpunt. Op de foto komt de class-66 266-001 van Captrain zojuist uit de Gemmenicher tunnel met een gemengde goederentrein op weg naar Aachen.

fotokeuze September:
AfbeeldingVSM TnT 2022 (52) by cellique, on Flickr
Traditie getrouw is het eerste weekend van September bij de VSM Terug naar Toen. Na afwezigheid van 2 jaar ivm corona was het dit jaar weer raak en reden vele verschillende stoomtreinen over de Veluwe tussen Apeldoorn en Dieren in verschillende samenstellingen. Uit de vele foto's die ik daar heb gemaakt is mijn keuze gevallen op de VSM 50 307 die met een personentrein langs halte Immenberg stoomt op weg naar Loenen.

fotokeuze Oktober:
Afbeeldingnajaarsstoomdag 2022 (13) by cellique, on Flickr
Net als bij de VSM houdt de MBS traditie getrouw in Oktober de Najaarsstoomdag. Dit jaar was er een speciale "vroege vogel fotorit" met de Wismar railbus. Vlak voor de eerste goederentrein vanuit Haaksbergen vertrok de Wismar naar halte Zoutindustrie, waar de deelnemers uit stapte om de binnenkomende fotogoederentrein met de MBS-8 + 2 vastgelegd konden worden. De Wismar was inmiddels vertrokken naar Boekelo en op de terugweg vanuit Boekelo werd de unieke railbus vastgelegd, waarna de deelnemers van de fotorit weer konden instappen om weer terug te gaan naar Haaksbergen.

fotokeuze November:
AfbeeldingNeubeckum 2022 (3) by cellique, on Flickr
Op 26-11-2022 ben ik alle vroegte naar Neubeckum gereden om de doorkomende AKE-Eisenbahntouristik met de Rheingold-rijtuigen vast te leggen, welke vanuit Köln naar de kerstmarkten van Bremen en Lübeck reed. Gehoopt had ik op de AKE br103, echter bleek het de Taurus 182-519 te zijn.

fotokeuze December:
AfbeeldingMidland Pullmann M43055 by cellique, on Flickr
Op 2-12-2022 werd er vanuit IJmuiden met de boot vertrokken voor een mini-cruize naar de kerstmarkt van Newcastle. Na aakomst met de boot in de haven werden we met bussen naar het centrum gebracht, waarbij de uitstap-/opstapplaats tegenover het centraal station van Newcastle is. Om op het perron te mogen komen en te fotograferen had ik toestemming gekregen van de perrondiensleider. In de korte tijd die ik op het perron heb doorgebracht (ik wilde met mijn ega ook nog de kerstmarkt bezoeken, daarvoor kwamen we naar Newcastle), zag ik maar een paar treinen. Tot mijn verrassing kwam de Midland Pullman M43055 langzaam en zonder te stoppen door het station rijden, waarbij ik heb onder de loopbrug heb vastgelegd.

Natuurlijk zijn mijn andere foto's uit het jaar 2022 te zien op mijn flickr-site.
Bij deze bedankt voor het bekijken van mijn bijdrage en alvast een fijne jaarwisseling en een gezond 2023. Misschien dat ik jullie wel weer tegenkom op één van de vele evenementen in het aankomende jaar.

Met vriendelijke groeten,

Marcel Timmer
Gebruikersavatar
RemcoG
Berichten: 345
Lid geworden op: do jan 31, 2019 4:48 pm
Locatie: Omgeving Zbm
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2022 Marcel Timmer

Bericht door RemcoG »

Leuke overzicht Marcel! Mijn favoriet is de 01 519 uit juni!
Misschien kunnen we stoomlocs herintroduceren
cellique
Berichten: 126
Lid geworden op: zo apr 26, 2015 8:45 pm

Re: Jaaroverzicht 2022 Marcel Timmer

Bericht door cellique »

RemcoG schreef: di dec 27, 2022 10:13 pm Leuke overzicht Marcel! Mijn favoriet is de 01 519 uit juni!
Dank je
Rubenr
Berichten: 381
Lid geworden op: ma feb 14, 2022 6:31 pm
Locatie: Renswoude
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2022 Marcel Timmer

Bericht door Rubenr »

Mooie serie, ik ga voor April!
Ruben01
Berichten: 1298
Lid geworden op: do jan 04, 2018 2:41 pm
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2022 Marcel Timmer

Bericht door Ruben01 »

Mooie unieke reeks weer! April gaat op m'n to-do lijstje voor volgend jaar :-))
Gebruikersavatar
TimoTrimbos
Berichten: 370
Lid geworden op: do apr 12, 2018 5:17 pm

Re: Jaaroverzicht 2022 Marcel Timmer

Bericht door TimoTrimbos »

Tof jaaroverzicht zo met veel museummaterieel!
Plaats reactie