Jaaroverzicht 2022 Redmar

Post hier je beste, mooiste, speciaalste spoorfoto's van 2022.
Forumregels
Iedere gebruiker mag één topic openen, dus gebruik hem goed. Een topic mag uit maximaal 12 foto's bestaan, dit is dus gemiddeld één foto per maand. Het mooiste is natuurlijk als er daadwerkelijk één foto per maand wordt geselecteerd, maar dit is niet verplicht. Gebruik als topic titel het volgende formaat: Jaaroverzicht 2022 <je forum nicknaam>
Plaats reactie
Gebruikersavatar
RedmarStam
Berichten: 149
Lid geworden op: vr dec 28, 2018 5:01 pm
Locatie: Veendam

Jaaroverzicht 2022 Redmar

Bericht door RedmarStam »

Och, wat ging het jaar toch weer snel voorbij. Een leuk jaar en tot op vandaag het beste jaar op gebied van de hobby. Veel dingen in Nederland kunnen doen en ook voor het eerst een lange reis kunnen maken naar het noorden van Duitsland.

Januari

We beginnen in januari waar ik mijn jaar begon zonder de NIKON D3300. Ik had een nieuwe camera aangeschaft in de vorm van de Nikon Z50 systeemcamera. Ik wilde het jaar fris beginnen met nieuw apparatuur. In de eerste drie weken van het nieuwe jaar heb ik niks met de hobby gedaan, tot het laatste weekend van januari. Toen stond na een lange tijd weer een trip naar het Ruhrgebied gepland. De reden voor het tripje waren de ersatzzuge op de regionale treindiensten RE11 en RB40 voor de overgang van Abellio naar DB Regio & National Express. Ook op de RE19 waren voor een tijdje op doordeweekse dagen ersatzzuge te vinden in de vorm van robuust Oost-Duits materieel van Wedler Franz Logistik die in de ochtendspits drie ritten vanuit Emmerich naar Düsseldorf HBF reden en in de avondspits drie ritten vanuit Düsseldorf HBF naar Emmerich.

Op maandag 31 januari werden in de avond de treinen van WFL op de RE19 tussen Emmerich en Düsseldorf gefotografeerd. In de nacht van 31 januari op 1 februari stond de officiële overname door VIAS Rail gepland. Hierdoor reden tussen 21:00 's avonds en 1 uur 's nachts de ersatzzuge óók een paar slagen vanuit Emmerich naar Duisburg HBF. Voordeel hierbij was dat bij elke stam de loc voorop liep vanaf Emmerich. Eerst werden wat avondfoto's gemaakt op station Emmerich. Nadat de tweede rit van WFL vertrokken was uit Emmerich naar Duisburg werd gekeken wat er met de derde rit ging gebeuren. Dit was de n/y-wagen trein met de gehuurde DB Gebrauchtzug 112 139-1. Deze trein stond geparkeerd op het andere uithaalspoor aan de Zevenaarse kant, dus dat duidde erop dat de derde rit van spoor 4 zou gaan vertrekken. Reden genoeg om een station tussen Wesel en Emmerich uit te kiezen om de derde rit van WFL te fotograferen. Station Mehrhoog leek hieruit de beste optie te zijn, omdat de perrons aan de andere zijde langer doorlopen en de kans altijd bestaat dat op andere stations de trein tot voorbij het perron rijdt. Dus werd naar station Mehrhoog gereden om daar de derde rit op te wachten.

Op de foto zien we de van DB Gebrauchtzug gehuurde 112 139-1 in dienst voor WFL met n/y-wagen als RE19 die halteert op het doodstille station van Mehrhoog.

Afbeelding


Februari

Februari was in principe vergelijkbaar met de voorgaande maand. Ook het laatste weekend van februari stond het maken van foto's van het ersatzverkehr in de planning. Extra reden om nóg een keer naar het Ruhrgebied te gaan was de aanvulling van extra ersatzverkehr op de RB46 tussen Bochum HBF en Gelsenkirchen HBF. Deze treindienst werd, in tegenstelling tot de RE11 en de RB40, verzorgd door Wedler Franz Logistik en reed elke dag tot uiteindelijk halverwege maart. De samenstelling: een Reichsbahn 112.0 samen met enkel een Wittenberger Steuerwagen. Een bijzonder kort treintje welke voor het korte traject tussen Bochum en Gelsenkirchen echt wel nodig was. Een goed voorbeeld waarom het zo'n kort treintje was, was station Bochum Riemke. Op dit station is de lengte van het perron iets meer dan 50 meter.

Op de foto zien we de 112 024 met zijn Steuerwagen als UEF 46 28547 onder mistige omstandigheden het station van Bochum West binnenrollen. Na een korte stop rijdt de trein verder naar Bochum HBF welke ongeveer 300 meter van West vandaan ligt.

Afbeelding


Maart

In maart werd er ook niet bepaald veel gehobbyd. Alleen het eerste weekend van Maart ging ik op pad. De reden voor dit tripje was de eerste inzet van de Fairtrains 1315 voor een goederentrein. Voor deze trein werd Gildehaus in Duitsland uitgekozen. Hier kon de oude dame met de Duitse bovenleidingmasten gefotografeerd worden. Een mazzeltje eerste klas, want met de aanwezigheid van flink wat bewolking rondom de zon was de kans op een goeie zonfoto behoorlijk gedaald. Ook had de trein een flinke vertraging, waardoor het bijna kansloos werd. Toch kwam de trein echt op het allerlaatste moment met zon langsgereden.

Onder toezicht van de 10 Nederlandse fotografen kwam de fraaie oudgediende van 66 jaar oud met de Craftertrein aan de haak door Gildehaus gereden. De schaduwen van de fotografen op de voorgrond laten duidelijk zien hoe laag de zon stond op dat moment.

Afbeelding


April

In April werden er gelukkig wat meer dagen eropuit getrokken. Zo reed op zondag 10 april opnieuw de Fairtrains 1315 met de Craftertrein uit Bad Bentheim naar Amersfoort en reed op zaterdag 16 april de Mat'64 904 van de Stichting 2454 Crew twee ritten over de Emmerlijn naar Emmen.

De keus valt echter op een plaat uit mijn eigen omgeving. Op zondag 18 April werd Arriva WINK treinstel 604 met de naam 'Museumspoorlijn STAR' in Stadskanaal gepresenteerd. Daardoor kon er bijna letterlijk en figuurlijk een Stadler WINK in de achtertuin in Veendam en Wildervank gefotografeerd worden. Het weer zat ook behoorlijk mee deze dag!

Op de foto rijdt de Arriva WINK 604 net het station van Wildervank uit en passeert de vier toegesnelde fotografen die na passage weer snel naar de auto renden voor een achtervolging.

Afbeelding


Mei

In Mei werd er iets van mijn verlanglijst afgeschreven en dat was het fotograferen van de Stoomtreinen tijdens Dordt in Stoom op de Wantijbrug in Dordrecht. In 2022 kon het. Toen werd in het weekend van 20 t/m 22 mei 2022 het evenement Dordt in Stoom georganiseerd waarbij traditiegetrouw de Stoom Stichting Nederland voor een pendeldienst zorgde tussen het hoofdstation van Dordrecht en de baanhoekweg. In de ochtend werd de eerste slag bij de Wantijbrug gefotografeerd. Vlak voor de passage kwam de zon ineens tevoorschijn. Precies in dat ene kleine zonmoment rijdt de driecilinderloc 01 1075 samen met Bm rijtuigen, in het midden de Mitropa en achterop buiten beeld de 23 023 over de Wantijbrug in Dordrecht.

Afbeelding


Juni

In juni werden er weer wat dingen gedaan, waaronder op een warme doordeweekse dag treinen op de Noordelijke Nevenlijnen fotograferen en wat foto's van het laatste rode treinstel van Arriva Noord-Nederland in de vorm van de 346. Ook stond er op zaterdag 18 juni een dagje fotograferen op de Emslandstrecke gepland. De reden hiervoor was een sonderzug van Arbeitsgemeinschaft Westfalendampf welke met de 01 519 van Eisenbahnfreunde Zollernbahn vanuit Münster naar Norddeich-Mole gereden werd. In Aschendorf in de bekende boog werd de trein opgewacht op de heenrit naar het Noorden. Onder toezicht van 5 fotografen passeert de EFZ 01 519 met Sonderzug naar Norddeich-Mole het plaatsje Aschendorf. In de avond werd nog een poging gedaan om de trein met avondlicht in Abelitz te fotografeerde, alleen werd dit bruut verstoord door een plaatselijk wolkendek voor de zon.

Afbeelding


Juli

In Juli begon voor mij de vakantie. De eerste dagen van juli werden gespendeerd aan de Plan U 151 welke een trip maakte voor de Friese Modelbaan Club en werd, een week later werd een sonderzug van IGSO gefotografeerd met de 1251 in Zandvoort en werden bedieningen aan de Emslandstrecke bezocht.

Het echt hoogtepunt van deze maand is de rit Eisenbahnfreunde Treysa e.V welke met de TEE van DB Museum een rit vanuit Treysa naar Norddeich Mole reden. De tractie voor deze sonderzug was een loc uit de markante locserie 103 welke hoog op mijn lijst stond om ooit te fotograferen als ik de kans kreeg. En die kans kwam op 23 juli. Bijna drie maanden voorafgaand op de rit werd deze dag al vrijgehouden zodat ik deze bijzondere trein net over de grens kon fotograferen.

In de ochtend liep het plan om de trein te fotograferen volledig de mist in door baustelle op de snelwegen die zorgde voor vertraging en dat de Sonderzug 25 minuten te vroeg reed. Een gigantische wolkenroullete zorgde ervoor dat de LM-rit vanuit Norddeich naar Emden fotografisch ook niet lekker verliep. Met goede hoop werd er wat gegeten en in de haven van Norddeich-Mole de tijd gedood. Onze hoop voor een paar leuke foto's werd groot toen bleek dat voor de LM-rit vanuit Emden naar Norddeich het flink begon op te klaren en zelf tot in de avond helemaal strakblauw werd.

Een knaller van een foto kwam in de avond wanneer de terugreis van de TEE begon en de trein in Abelitz werd opgewacht op de plek waar een maand ervoor nog een foto mislukte van de EFZ 01 519. Nu kwam toch nog de gewilde foto van een trein in Abelitz met avondlicht.

Onder toezicht van de Duitse en Nederlandse fotografen passeert de uiterst fraaie DB Museum 103 113-7 met aan de haak de fraaie TEE-Rheingold in Abelitz onderweg terug naar Treysa. Aan de zuidkant van de trein zaten twee blauwe Bm rijtuigen. Deze twee rijtuigen aan de loc gaven de extra feeling van het luxe reizen van de jaren 70/80 bij de Bundesbahn. Naar mijn mening een mooie toevoeging aan de samenstelling van de trein.

Afbeelding


Augustus

Voorafgaand aan de foto nog wat anders. Zoals ik aan het begin vertelde had ik in December de NIKON Z50 systeemcamera aangeschaft. Sindsdien had ik het gevoel dat ik niet de juiste camera had aangeschaft. De Z50 was een cropfactor camera. Eigenlijk wou ik achteraf een Fullframe camera aanschaffen. De NIKON Z50 fotografeerde, ondanks de kleine sensor, heel goed en was ik er heel blij mee. Toch wou ik heel graag overstappen en naarmate het financieel beter ging en een goed zakcentje gespaard had werd begin augustus de grote overstap gemaakt naar het echte werk. Ik ruilde de cropfactor Nikon Z50 in voor de Fullframe NIKON Z6 II. Een behoorlijk prijskaartje, maar het was het meer dan waard, want na een halfjaar wil ik absoluut NIET terug naar cropfactor. Ook heb ik een nieuw speeltje in de vorm van een hoogstatief. Met dat laatste ben ik heel blij, want nu kan ik zelf op stap en kan ik zelf op hoogte fotograferen zonder een ladder achter me aan te hoeven slepen.

Met deze nieuwe gear werd Augustus goed benut met de avondrit van de STAR met de 52 8060, de donateursrit van de 2454-Crew + Line-up in Apeldoorn en een dagje fotograferen in Bremen-Mahndorf waarbij veel leuk spul gefotogrageerd

Enkele dagen na de aanschaf van de Z6 II stond gelijk de eerst verre reis gepland en dat is mijn hoogtepunt van Augustus.

Op zaterdag 6 augustus 2022 werd er naar Schleswig-Holstein in het noorden van Duitsland gereisd. Bestemming was de bekende Vogelfluglinie welke op 1 september 2022 voor minstens vijf jaar gesloten werd voor grootschalige vernieuwingen.

De spoorlijn loopt van Lübeck via Neustadt in Holstein, Oldenburg in Holstein naar Puttgarden op het eiland Fehmarn welke verbonden is via de Fehmarnsundbrücke met het vaste land. Op deze spoorlijn reed een planmatige Intercity tussen Hamburg HBF en Burg am Fehmarn welke planmatig met een 218 gereden werd. Ook reed er een Regionalbahn vanuit Lübeck naar Neustadt en Puttgarden. In het weekend rijdt er ook een RE naar Puttgarden, ook planmatig met 218. Met de vernieuwing van de spoorlijn worden oude infrastructuur vernieuwd en ook worden sommige delen van de spoorlijn compleet verlegd, bijvoorbeeld bij het plaatsje Göhl vlakbij Oldenburg. Daar gaat het spoor in de toekomst op het dorp heen. Göhl was bovendien ook de eerste locatie waar we foto's gingen maken.

Eisenbahn-Nostalgiefahrten-Bebra e.V. organiseerde in het weekend van 6 en 7 augustus een sonderzug naar Puttgarden met twee Deense NOHAB diesellocs van Cargo Logistik Rail Service. Na een halfuur gewacht te hebben in het plaatsje Göhl klonk in de verte het gebrul van de 16-Cylinder Motor van de CLR 1138. Gelukkig was de zon al even aanwezig en leek op het moment van de doorkomst ook niet te verdwijnen

CLR MY 1138 passeert met zevental Centralbahn Bm-rijtuigen en achterop de CLR MY 1142 de Duitse en Nederlandse fotografen in Göhl.

Afbeelding


September

In September werd er na drie jaar weer het evenement Terug naar Toen bijgewoond. Vroege opstaan en genieten van het stoomgeweld op de Koningslijn.

Stoomgeweld werd in September ook in de achtertuin gefotografeerd.

Op 11 september 2022 reed de 'nieuwste' aanwinst van de Museumspoorlijn STAR, de 52 8082, een 'Lastprobefahrt' van Stadskanaal naar Veendam en terug. Nadat de loc bij de Deutsche Reichsbahn in 1988 buiten dienst ging, is de loc in 1996 bij de Museumspoorlijn STAR terecht gekomen. Nadat ze eerst voor een lange tijd was opgeslagen is in 2015 begonnen aan de revisie van de loc en op 20 augustus 2022 was de loc onder stoom en kon de loc een eerste testrit op de vrije baan rijden.

Op de foto zien we luid fluitend en stomend de 52 8082 met haar verwaarloosde uiterlijk met aan de haak 11 personenwagens, twee goederenwagens én helemaal achterop de 2278 de overweg aan de Dalweg 36 passeren.

Een absoluut hoogtepunt van 2022!

Afbeelding


Oktober

Begin oktober werd bij de Bentheimer Eisenbahn een sonderzug met G2000 en twee N-wagens gefotografeerd en ook de treinen van de Stichting 2454-Crew werden in Groningen gefotografeerd.

Op 19 oktober werd speciaal voor de herfstkleuren de oosterburen bezocht en werd er opnieuw naar het Ruhrgebied afgereisd.

De dag begon wat rommelig door het drukke verkeer en door omstandigheden gebrek aan bruikbare stekken in de ochtend, maar tegen de middag kon er lekker gefotografeerd worden.

In de ochtend werd er begonnen bij de Lotharstraße en bijna direct na aankomst kwam de eerste en meteen leukste trein van de dag voorbij gereden. RFO 193 623, ook wel bekend als de 'Sharky', passeert met de Germersheim-Shuttle 43365 de fotografen op het viaduct van de Carl-Benz-Straße in Duisburg.

Afbeelding


November

In November werd er aandacht besteed aan het goederenverkeer in Groningen. Dit jaar reed op zaterdag de aanvoertrein vanuit Onnen naar Delfzijl voor het laatst bij daglicht. Nieuw sinds oktober is de walsdraadtrein uit de Eemshaven die eveneens op zaterdag vertrekt uit de Eemshaven.

Op de koude maar zonovergrote zaterdag 19 november werden beide treinen gefotografeerd. De beladen walsdraadtrein vertrok om 13:30 uit de Eemshaven naar Onnen nadat de dienstdoende machine, de 6455 van DB Cargo, eerst de aanvoertrein naar Delfzijl gebracht had en vervolgens als losse loc naar de Eemshaven gereden is.

DB Cargo 6455 passeert met 17 Eas-X wagens beladen met Walsdraad voor Merksteijn met treinnummer 62317 de fotografen in Winsum op de plek waar in het verleden veel ongelukken zijn gebeurd. Het ergste treinongeval was toch wel de Treinramp bij Winsum (1980) waarbij twee DE-treinstellen, ongeveer honderd meter van de overweg, frontaal op elkaar botsten in de dichte mist! Hierbij waren 9 doden en vele gewonden te betreuren. Op deze plek is sinds 2005 een gedenkteken in de vorm van een hek geplaatst. Na meerdere incidenten die in de jaren erna volgde bij de onbewaakte spoorwegovergang, waaronder de aanrijding van GTW 327 met een melkwagen in 2016, is de overweg aan de Voslaan eind december van datzelfde jaar gesloten voor het wegverkeer en is er een noodweg aangelegd.

Afbeelding


December

In December is er één weekend geweest dat ik foto's gemaakt heb en dat zijn ook de laatste foto's van 2022. We hebben er dan ook gelijk een goed weekend van gemaakt door op beide dagen erop uit te gaan. Mede voor de SSN Kerstexpress én de VSM Christmas Express.

In het weekend van 17 & 18 december 2022 reed de VSM de Christmas-Express tussen Arnhem Centraal en Ede-Wageningen. Dit zou oorspronkelijk gedaan worden door de beide 23ers van de VSM, maar door een technisch defect aan de 23 071, is voor beide dagen de SSN 23 023 uit Rotterdam gekomen om als vervanger te dienen voor de 071. Met de 23 023 en de 23 076 werd er op zaterdag en zondag met zes Oostenrijkers en één blokkendoos rijtuig gependeld tussen Arnhem en Ede.

Op zondag ontstond in Ede, na de voorlaatste pendelrit, een hardnekkige sein- en wisselstoring die tot op de volgende dag ging duren. Door voorspelde ijzel kon het personeel van ProRail de storing niet op tijd oplossen. Daarom werd er voor de laatste pendelslag van de Christmas-Express een slimme noodoplossing bedacht om de deelnemers alsnog een leuke rit aan te bieden. Er werd een pad aangevraagd naar de andere kant van de Nederrijn en de Waal naar de stad Nijmegen. Rond 16:50 werd er vertrokken naar de laatstgenoemde stad en daar arriveerde de stoomtrein rond 17:05 om vervolgens even later weer terug te keren naar Arnhem. Zodoende konden de deelnemers van de laatste Christmas-Express toch nog een leuke rit beleven.

Het is 17:14 wanneer de VSM 23 076 met zes Oostenrijkers en één blokkendoosrijtuig én achterop de SSN 23 023 flink stomend staan te wachten op vertrek terug naar Arnhem.

Afbeelding

Terugkijkend op 2022 kan ik zeggen dat dit tot nu toe mijn beste jaar is wat betreft fotograferen. Nieuwe mensen leren kennen en veel dingen samen met andere mensen kunnen doen. De leuke gesprekken en de lol tijdens het hobbyen maakt het veel leuker. Ik heb een goed gevoel dat 2023 en nog beter jaar gaat worden dan 2022. We gaan het zien! :) :D
Ik wens jullie allemaal fijne feestdagen en een gezond en gelukkig 2023!
Laatst gewijzigd door RedmarStam op wo dec 21, 2022 11:57 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
Flickr: --> Klik <--
ClintW
Berichten: 93
Lid geworden op: zo sep 13, 2020 12:01 pm

Re: Jaaroverzicht 2022 Redmar

Bericht door ClintW »

Prachtige collectie Redmar! mijn favorieten zijn Juli en augustus
Jona Brans
Berichten: 1633
Lid geworden op: zo mei 12, 2019 12:52 pm
Locatie: Deventer
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2022 Redmar

Bericht door Jona Brans »

Leuk overzicht, en ook leuk dat het je gelukt is om echt voor elke maand een foto te kiezen! Wat mij betreft springen juli en september eruit
Gebruikersavatar
stijn55
Berichten: 396
Lid geworden op: vr mei 08, 2020 7:40 am
Locatie: Deurne

Re: Jaaroverzicht 2022 Redmar

Bericht door stijn55 »

Kleurrijk overzicht Redmar. September is de absolute top!
Gebruikersavatar
knarf6472
Berichten: 188
Lid geworden op: vr aug 01, 2014 2:35 pm
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2022 Redmar

Bericht door knarf6472 »

Mooi overzicht, Redmar! Mijn favo's zijn de Deense bolle neus en de 52 8082. ;)
Greetz,
Knarf
VinceCargo
Berichten: 3085
Lid geworden op: vr aug 16, 2013 4:39 pm
Locatie: Woerden
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2022 Redmar

Bericht door VinceCargo »

Leuke serie Redmar! De bolle neus als favoriet
Geen handvol, maar een land vol
Marc Vlot
Berichten: 522
Lid geworden op: ma sep 28, 2015 4:51 pm
Locatie: Leerdam

Re: Jaaroverzicht 2022 Redmar

Bericht door Marc Vlot »

Leuk divers overzicht
Gebruikersavatar
teunlukassen
Berichten: 2471
Lid geworden op: zo jan 24, 2016 9:08 pm
Locatie: 's-Heerenberg
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2022 Redmar

Bericht door teunlukassen »

Mooi jaaroverzicht, Redmar! De 52'r in september blijft een erg fraaie!
Rubenr
Berichten: 381
Lid geworden op: ma feb 14, 2022 6:31 pm
Locatie: Renswoude
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2022 Redmar

Bericht door Rubenr »

Leuke serie, mijn favoriet is September!
KvdLee
Berichten: 473
Lid geworden op: zo mei 26, 2013 4:47 pm

Re: Jaaroverzicht 2022 Redmar

Bericht door KvdLee »

Mooie serie, Redmar! Ik vind de WINK op de STAR-lijn een leuk contrast geven :)
Treinspot
Berichten: 126
Lid geworden op: di mar 31, 2020 2:27 pm
Locatie: Best

Re: Jaaroverzicht 2022 Redmar

Bericht door Treinspot »

Leuk Redmar, januari en september zijn erg mooi!
wessele
Berichten: 760
Lid geworden op: do jun 13, 2013 11:27 am
Locatie: Waardenburg

Re: Jaaroverzicht 2022 Redmar

Bericht door wessele »

Mooi Redmar, hoewel het aandeel foto's uit het noorden toch wel beperkt is :-)). November is mijn favoriet!
Gebruikersavatar
RemcoG
Berichten: 345
Lid geworden op: do jan 31, 2019 4:48 pm
Locatie: Omgeving Zbm
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2022 Redmar

Bericht door RemcoG »

Mooi overzicht Redmar! November vind ik erg mooi, maar september is, je schrijft het zelf al, de absolute klapper! Fantastische plaat!
Misschien kunnen we stoomlocs herintroduceren
BjörnNielsen
Berichten: 969
Lid geworden op: vr aug 24, 2012 5:39 pm
Locatie: Ljouwert
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2022 Redmar

Bericht door BjörnNielsen »

Mooi overzicht Redmar, de bolle neus is ook hier favoriet!
Kevinrail
Berichten: 427
Lid geworden op: vr feb 06, 2015 9:29 pm

Re: Jaaroverzicht 2022 Redmar

Bericht door Kevinrail »

Mooi jaaroverzicht heb je gemaakt Redmar! Ook stoom ontbreekt bij jou niet. De foto's van juni, augustus & november springen er voormij uit dit jaar.
babosorany
Berichten: 80
Lid geworden op: ma sep 11, 2017 8:47 am

Re: Jaaroverzicht 2022 Redmar

Bericht door babosorany »

Mooi hoor! juli en augustus als absolute favoriet, juli knalt echt boven alles uit.
Gebruikersavatar
TimoTrimbos
Berichten: 370
Lid geworden op: do apr 12, 2018 5:17 pm

Re: Jaaroverzicht 2022 Redmar

Bericht door TimoTrimbos »

Mooi Redmar, februari & december vind ik het mooist
NS1707
Berichten: 386
Lid geworden op: ma aug 25, 2014 7:50 pm

Re: Jaaroverzicht 2022 Redmar

Bericht door NS1707 »

Mooi overzicht met september als favoriet!
spurt2244
Berichten: 369
Lid geworden op: vr apr 22, 2016 8:18 am
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2022 Redmar

Bericht door spurt2244 »

Leuk overzicht Redmar.
Mattie
Berichten: 610
Lid geworden op: za aug 29, 2015 3:56 pm
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2022 Redmar

Bericht door Mattie »

Geweldige foto’s, ik sluit me aan bij September, prachtig om deze loc in de toch ietwat vervallen staat te zien rijden!
NovioSites
Berichten: 1227
Lid geworden op: ma mei 13, 2013 2:55 pm
Locatie: Bgn

Re: Jaaroverzicht 2022 Redmar

Bericht door NovioSites »

Mooi overzicht Redmar! Augustus en inderdaad september springen er voor mij uit!
TreinspotOdz
Berichten: 149
Lid geworden op: za apr 04, 2020 7:18 pm

Re: Jaaroverzicht 2022 Redmar

Bericht door TreinspotOdz »

Wat een fraai overzicht, Redmar! September is absoluut favoriet inderdaad :D
:)
TSNL250
Berichten: 983
Lid geworden op: zo nov 08, 2015 8:07 pm

Re: Jaaroverzicht 2022 Redmar

Bericht door TSNL250 »

👍👍
Gebruikersavatar
derquinho
Berichten: 500
Lid geworden op: wo okt 08, 2014 1:30 pm
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2022 Redmar

Bericht door derquinho »

Mooi overzicht! De 103 is mijn favoriet.
Plaats reactie