Ma 4 maart 2013 | Het hoge noorden
Geplaatst: wo mar 06, 2013 8:26 am
Voor afgelopen maandag was er prachtig weer voorspeld, ik zat het weekend in Hilversum en ik kon maandagavond in Groningen een bijna gratis fiets ophalen (mijn vorige was kapot). Reden genoeg om 2 uurtjes college over te slaan en even een dagje te genieten van het SOV.
Nog voor 7 uur werd er met de trein vertrokken vanaf Hilversum en ruim 2 uur later werd er gearriveerd in Sauwerd. 'Mijn' trein 37632 (GTW 315) moest even wachten op de licht vertraagde tegentrein 37619 (GTW 309).

Het zonnetje had redelijk veel tijd nodig om door de mist heen te breken. Trein 62312 uit Delfzijl reed niet op tijd, maar om 9.45 (+25) passeerde dan de DBS 6411 met welgeteld 1 Zags afkomstig van Delamine.

5 Minuten later brak de zon volledig door en begon de rijp al snel zichtbaar te smelten. Trein 37723 (GTW 327) werd nog even vastgelegd alvorens ik weer vertrok met de volgende trein richting Groningen.

Te Kropswolde werden de losse DBS 6411 en trein 37827 (GTW 232) naar Veendam vastgelegd.


Voor de containertrein uit Veendam werd er verkast en was te Groningen Europapark een plaatje mogelijk van trein 37829 (GTW 308).

Eenmaal bij de boog Waterhuizen-Haren aangekomen, zag ik geen GTW's rijden in de verte. De reden was wat minder: er was een aanrijding met een aannemersvoertuig, waarbij de bestuurder van dat voertuig gewond was geraakt. Wel besloot ik te verkassen, weer terug naar Kropswolde.
Tijdens het lopen van de bushalte bij de kerk in Kropswolde naar het station passeerde ik langs de lokale molen, die ook maar even op de foto werd gezet.

Om 15.26 passeerde dan trein 62342 uit Veendam, die nu goed voor de zon bij het stationsgebouw van Kropswolde kon worden vastgelegd.

Trein 62333 naar Roodeschool reed zodoende ook 3 uur later. Ik dacht die trein bij het Hoendiep in Groningen vast te kunnen leggen, maar de zon was helaas minder ver doorgedraaid dan ik dacht. Met de trein terug uit Roodeschool was ook niets te beginnen in het donker en zonder statief. Al met al een geslaagd dagje en ik was nog voor twaalf uur 's nachts thuis, mét een werkende fiets welteverstaan.
Nog voor 7 uur werd er met de trein vertrokken vanaf Hilversum en ruim 2 uur later werd er gearriveerd in Sauwerd. 'Mijn' trein 37632 (GTW 315) moest even wachten op de licht vertraagde tegentrein 37619 (GTW 309).
Het zonnetje had redelijk veel tijd nodig om door de mist heen te breken. Trein 62312 uit Delfzijl reed niet op tijd, maar om 9.45 (+25) passeerde dan de DBS 6411 met welgeteld 1 Zags afkomstig van Delamine.
5 Minuten later brak de zon volledig door en begon de rijp al snel zichtbaar te smelten. Trein 37723 (GTW 327) werd nog even vastgelegd alvorens ik weer vertrok met de volgende trein richting Groningen.
Te Kropswolde werden de losse DBS 6411 en trein 37827 (GTW 232) naar Veendam vastgelegd.
Voor de containertrein uit Veendam werd er verkast en was te Groningen Europapark een plaatje mogelijk van trein 37829 (GTW 308).
Eenmaal bij de boog Waterhuizen-Haren aangekomen, zag ik geen GTW's rijden in de verte. De reden was wat minder: er was een aanrijding met een aannemersvoertuig, waarbij de bestuurder van dat voertuig gewond was geraakt. Wel besloot ik te verkassen, weer terug naar Kropswolde.
Tijdens het lopen van de bushalte bij de kerk in Kropswolde naar het station passeerde ik langs de lokale molen, die ook maar even op de foto werd gezet.
Om 15.26 passeerde dan trein 62342 uit Veendam, die nu goed voor de zon bij het stationsgebouw van Kropswolde kon worden vastgelegd.
Trein 62333 naar Roodeschool reed zodoende ook 3 uur later. Ik dacht die trein bij het Hoendiep in Groningen vast te kunnen leggen, maar de zon was helaas minder ver doorgedraaid dan ik dacht. Met de trein terug uit Roodeschool was ook niets te beginnen in het donker en zonder statief. Al met al een geslaagd dagje en ik was nog voor twaalf uur 's nachts thuis, mét een werkende fiets welteverstaan.