In het begin van het jaar reed Crossrail enkele keren op zondagochtend met de verworven Busto/Gallarate shuttle over de Brabantroute. Op 22 Januari kon de trein worden vastgelegd.

In Februari een gastrein van het toen nog bestaande NMBS, tegenwoordig Lineas, bij Wouw onderweg naar Sloe.

In Maart werd veel gedaan en was de keuze best wel lastig. Ik kies echter voor een vervoer wat helaas alweer ter ziele gegaan is, de korte opleving van weer een kolentrein die op Antwerpen Zandvliet (B) werd beladen met bestemming Dillingen Zentralkokerei (D).

In April werd een poging ondernomen om SNCF met Fretjes naar Quenast (B) eens te fotograferen. Dit lukte en voor de fotografen was de dag geslaagd.

In Mei werd naar Coevorden afgereisd voor de afval trein, en in de hoop de Coevorden shuttle met een Locon 9900's te kunnen fotograferen. De afval trein mislukte, maar de Coevorden shuttle reed inderdaad met de 9904 en maakte een hoop goed. Kort hierna was het over en uit met Locon.

In Juni werd veel gedaan, maar het absolute hoogtepunt was een cargo bij de fraaie fotostek in Lobbes (B) wat al jaren op het progamma stond.

In Juli viel de keus op nieuwkomer IRP.

In Augustus waren er werkzaamheden op lijn 24 in België. Daardoor werden er enkele cargo's omgeleid via lijn 39, waar normaal op een enkele ledig mat na haast geen treinen komen. Met een van ECR gehuurde Class 66 kwam DBC voorbij.

In September was een moeilijke keuze, want alleen al op de 21e waren er een hoop hoogtepunten. Uiteindelijk gekozen voor de TTS shuttle van Crossrail, die maar moeilijk te klikken is bij daglicht op lijn 40.

In Oktober reed op de 14e de beladen loodertstrein van RTB eens overdag. Dit was niet gepland maar doordat de avond ervoor de trein strandde met een vaste rem was er een hele operatie noodzakelijk om de trein nog weg te krijgen.

In November werd bijna niks gedaan, maar toch nog wel mijn eerste plaatje van een Vectron in NL.

In December werd bijna niks gedaan, vandaar een bonusplaat uit Juni. Net als de plaat bij Lobbes (B) stond ook de fraaie lijn 17 naar Tessenderlo (B) op het progamma. En dan nog was de keuze moeilijk want zowel CT als Europorte lukte op deze dag. Uiteindelijk gekozen voor CT.
