19 mei-10 juni 2015| InterRail #12: 1 juni 2015
Geplaatst: zo aug 02, 2015 5:50 pm
Leoben is niet mijn favoriete station/etappeplaats geworden. Na wat pech op het station werd ik in mijn pension tot 02;00 uit mijn slaap gehouden door een drankorgel/cokejunk, die het nodig vond de TV keihard aan te zetten, ondanks verzoeken van mij én van de pensioneigenaar om dat na te laten. De baas zou nog een hartig woordje met het sujet spreken en ik kreeg 5 euri korting. Met plannen voor Wenen, maar ook het besef, dat mij eerder vijf cargo's te Leoben door de neus geboord waren, moest ik maar zien, hoe een en ander zou gaan.
De rit zou gaan via Schwarzach Sankt-Veit, waar ik jaren eerder goede ervaringen had met cargo's ter plekke, alvorens via Salzburg naar Wien-Praterstern (waar ik een prima hotel had geboekt). Helaas zou deze dag minder goed verlopen qua cargo's.
Te Leoben wist ik wéér drie goederentreinen te missen door dezelfde oorzaken de avond tevoren.
Laaiend, maar niet van enthousiasme sta ik op het punt om de paar te Leoben gemaakte foto's te wissen en dat station symbolisch uit mijn bestaan weg te vagen als de eer tenauwernood gered wordt door 1142 682 met diens gevolg:
1142 682 Leoben cargo 1VI15 by leon2711schrijvers
Een kolentrein staat met 1216 142 in 2e positie (de voorste lok staat voor paal en dus niet te fotograferen) buiten het station en wordt vanuit 'mijn' trein richting Schwarzach Sankt-Veit op de korrel genomen:
1216 142 Leoben 1VI15a by leon2711schrijvers
Voor Schwarzach Sankt-Veit stond de Ekol klaar, maar deze heb ik niet kunnen fotograferen -er stond een tweety voor en dat drukte mijn toch al niet té vrolijke stemming. Deze werd nog wat slechter toen in anderhalf uur SSV slechts één cargo kwam opdagen. ÖBB 1216 021 redt de 'eer' voor Schwarzach Sankt-Veit. Toen ik vertrok kwamen er drie langs... volgende keer Bischofshofen maar, aangezien daar twee lijnen bij elkaar komen, waar SSV een station op de lijn is...
1216 021 Schwarzach Veit 3VI15 by leon2711schrijvers
Tijd genoeg dus om Denkmallok 93.1379 op de plaat te zetten. En nee, ik heb daardoor geen cargo gemist, want die kwamen verder niet tussen 13;10-14;59...
93.1379 SSVeit 3VI15a by leon2711schrijvers
Om toch iets te behouden, wordt 1144 238 met een gewone stopper naar Innsbrück op de plaat gezet:
1144 238 SSVeit 3VI15 by leon2711schrijvers
In arren moede dan maar DB Schenker 185 243 te Salzburg Hbf opgevoerd...
185 243 SB 1VI15a by leon2711schrijvers
Back-in-town en hoe lastig Wien Hbf met stilstaande treinen te fotograferen is, laat MAV 470 008 zien:
470 008 Wien Hbf 1VI15c by leon2711schrijvers
ÖBB 1116 031 rijdt met een nachttrein door Wien Hbf en het eerste rijtuig achter de lok is inderdaad een ex-DACH-Hotelzug/CNL dubbeldekker, in de ÖBB kleuren:
1116 031 Wien Hbf 1VI15 by leon2711schrijvers
Helaas werd de dag slecht afgesloten met de passage van Vectron 193 820, die twee keer gefotografeerd werd. Beide foto's bleken door het te zeer verstrooide licht mislukt. Met bar slechte resultaten in Oostenrijk, in contrast met de successen van Bratislava én het plan Wenen--Breclav--Bratislava toch eens te doen, werd afgezien van een lokale verkenning van het Weense spoorpalet en zou ik op 2 juni mijn gram elders wel halen.
De rit zou gaan via Schwarzach Sankt-Veit, waar ik jaren eerder goede ervaringen had met cargo's ter plekke, alvorens via Salzburg naar Wien-Praterstern (waar ik een prima hotel had geboekt). Helaas zou deze dag minder goed verlopen qua cargo's.
Te Leoben wist ik wéér drie goederentreinen te missen door dezelfde oorzaken de avond tevoren.
Laaiend, maar niet van enthousiasme sta ik op het punt om de paar te Leoben gemaakte foto's te wissen en dat station symbolisch uit mijn bestaan weg te vagen als de eer tenauwernood gered wordt door 1142 682 met diens gevolg:

Een kolentrein staat met 1216 142 in 2e positie (de voorste lok staat voor paal en dus niet te fotograferen) buiten het station en wordt vanuit 'mijn' trein richting Schwarzach Sankt-Veit op de korrel genomen:

Voor Schwarzach Sankt-Veit stond de Ekol klaar, maar deze heb ik niet kunnen fotograferen -er stond een tweety voor en dat drukte mijn toch al niet té vrolijke stemming. Deze werd nog wat slechter toen in anderhalf uur SSV slechts één cargo kwam opdagen. ÖBB 1216 021 redt de 'eer' voor Schwarzach Sankt-Veit. Toen ik vertrok kwamen er drie langs... volgende keer Bischofshofen maar, aangezien daar twee lijnen bij elkaar komen, waar SSV een station op de lijn is...

Tijd genoeg dus om Denkmallok 93.1379 op de plaat te zetten. En nee, ik heb daardoor geen cargo gemist, want die kwamen verder niet tussen 13;10-14;59...

Om toch iets te behouden, wordt 1144 238 met een gewone stopper naar Innsbrück op de plaat gezet:

In arren moede dan maar DB Schenker 185 243 te Salzburg Hbf opgevoerd...

Back-in-town en hoe lastig Wien Hbf met stilstaande treinen te fotograferen is, laat MAV 470 008 zien:

ÖBB 1116 031 rijdt met een nachttrein door Wien Hbf en het eerste rijtuig achter de lok is inderdaad een ex-DACH-Hotelzug/CNL dubbeldekker, in de ÖBB kleuren:

Helaas werd de dag slecht afgesloten met de passage van Vectron 193 820, die twee keer gefotografeerd werd. Beide foto's bleken door het te zeer verstrooide licht mislukt. Met bar slechte resultaten in Oostenrijk, in contrast met de successen van Bratislava én het plan Wenen--Breclav--Bratislava toch eens te doen, werd afgezien van een lokale verkenning van het Weense spoorpalet en zou ik op 2 juni mijn gram elders wel halen.